Kişiden kişiye değişen bir önermedir. Mesela ben dinin Tanrı ile kul arasındaki bir alan olduğunu,kimsenin girmemesi gerektiğimi, kimini dini veya mezhebi makbuldür tartışmasının yapılamayacağını, kimsenin elinde dindarlık terazisi olmadığını düşünürüm o sebeple mezhepçilikle işim olmaz. *
türkiyede aleviler, dünya geneline bakarsak da şiiler her zaman mezhepçiydiler, hala daha da öyleler. bu azınlık psikolojisidir tabi. azınlıklar her zaman daha tutucu olur.
bunun karşılığında sünniler de aynısını yapınca kıyamet kopuyor ama sünniler niye mezhepçilik yapıyor diye.
ülkede esada karşı tek alevi yok, ama muhaliflerin desteklenmesinden ötürü devleti hükümeti yaklaşımla suçluyorlar.
aynı boku irandada şiiler yemekte. bu mezhepler ne imam azamın uğruna işkence gördüğü ne de cafer-i sadık'ın zehirlenmesine sebep olan mezheplerdir. günümüzde mezhep diye bize yutturulanlar çağın gereklerine göre minicik bir değişimi dahi reddeden aptal ideolojilerdir.