2007 yılında ziyarete gittiğimde hummalı bir restorasyon çalışması yapıldığını görmüş ve "nihayet tarihi zenginliklerimizin kıymeti biliniyor" demiştim. manastıra girdiğimdeyse burada bir restorasyon değil bir "inşaat" işinin yapıldığını, manastırın bütün tarihi geçmişinden koparılarak -2 çekyat atıp yatılabilecek bir yaşam alanına- çevrildiğini fark etmiştim. hemen ardından da "avrupa birliği projeleri kapsamında" ibadete açılacağı için, yaşanır bir yer haline getirildiğini, dönem dönem gemilerle gelen papazları Trabzon insanının kovaladığını öğrendim. aslında her şeye rağmen "yok canım"dı benim için sümela manastırının ibadete açılması.
ama bugün bakıyorum -hemde- kendini din ile ilişkilendirmiş bir siyasi parti döneminde, manastırlar ibdete açılıyor... kendini padişah zanneden bir adamın ayasofya camiinde namaz kılarak hem kendi egosunu tatmin etme, hem de amerika'ya ettiği hizmeti ayasofya'da namaz vaadiyle ört bas etme hayalleriyle beraber.
kendini padişah zannetmenin belirtileri 1: dolmabahçe sarayında ofis kurmak
kendini padişah zannetmenin belirtileri 2: "hanımının" osmalı hazinelerini açtırıp seçtiği parçaları köşke taşıması
ben fatih sultan mehmedim demesinden çok korkuyorum. (bkz: şizofren)
--spoiler--
SÜMELA Manastırı'nda 15 Ağustos'ta yapılacak ayin öncesi çalışmalar sürdürülürken, manastıra ayin için sadece 500 kişinin alınacağı belirtildi.
Manastırı'nda yapılacak ayin, 15 Ağustus sabahı saat 10.00'da başlayacak ve 12.00'da sona erecek. Ayine katılmak için 3-4 bin turistin bölgeye gelmesi beklenirken, manastıra ayin sırasında sadece 500 kişinin girmesine izin verilecek. Sümela Manastırı'na basın kuruluşlarından da sadece birer kişi alınacak. Saat 12.00'de tamamlanacak ayinin ardından 2 saat süresince boşaltılıp temizlenmesi için kapatılacak olan manastır, bu saatten sonra yine normal ziyarete açılacak.
--spoiler--
buyrun bakalım akp'ciler...
kaç yüzü olduğu yandaşları tarafından da henüz tam olarak bilinemediğinden, kaç maske ardına saklanıldığı da hesaplanamamıştır.
görmek isteyen gözler için; din maskesi ardına saklanarak misyonerlik* faaliyetlerinde bulunmak.
ne diyelim hayırlı olsun. sıradaki hangisi, ayasofya mı?
balkanlardaki herhangi bir kiliseleştirilmiş camiye gidip aynısını yapmaya kalk, adamı oyarlar gerçeğini de değiştirmeyen ülkem hoşgörüsü.
bize zalim diyenlerin, yatacak yeri olmaması,
bizden olup da bize zalim diyenlerinse, tükürülecek yüzü olmamasını anlatır bana.
ne oldu başkalarının dini yaşayış biçimlerinden ve dini rituellerinden rahatsız mı oldunuz?
o zaman iki saniyeni alıyorum, azıcık empati kurman için bir fırsat yaratıyorum sana şimdii, oruç tutmadığı için dayak yiyen bir gencin gözünden dünyaya bak, bir de hristiyan bir gencin yerine koy kendini ve günde 5 kez ezan dinlediğini varsay (ki o ezan senin dininin kabul etmediği bir dinin ürünü)
gereksiz bir başlıktır.
bu ayin ise olması gerekendir, nasıl ki akşam ezanı diye başlık açmıyorsanız böyle boktan başlıklar da türetmeyin.
trabzonun turist çekmesi kısmıyla ilgilenerekten desteklediğim, hristiyanlık dininin ortadoks mezhebine mensup insanların gerçekleştireceği eylem. allah kabul etsindir.
-sam amcanın isteği doğrultusunda göt yalama amacıyla gerçekleşmesine izin verilmiş eylem.
-hoşgörülü bir anlayıştaki iktidar ve yandaşlarının her dön denildiğinde dönüp domaldığı eylemlerden biri, ki kaç tane bu eylemlerden var geçen 8 yılda yalama olmuştur o göt.
bazı insanlara ayasofyanın cami olarak yapılmadığını tekrar hatırlatmaya gerek duyduğum başlık. fatih sultan mehmet camiye cevirtmiştir ama mozaiklerine zarar verdirtmemiştir bu troller şimdi olsa o mozaikleri kırar yeniden sıva çekerdi.
yahu adamlar gelse yılda bir ibadetini yapsa nolur yani. bu işten karlı çıkan trabzon dolayısıyla türkiye olur. hatta gelecek olan turist sayısını arttırmak için tur şirketleri kurulmalı, ordan da para götürülmelidir. bu sayede reklamı yapılan manastıra yılın diğer zamanlarında da turist gelir. gelsin babam paralar. ne zararı olur ki üç-beş ortodoksun ayin yapması. gidin allah kabul etsin deyin, bak soğuk su var mendil var 5 euro isteyin. işini bilmek lazım velhasıl.