aşksız geçen günleri düşmeli ömürlerden
akşamın buğulu yorğunluğunda
gözlerinin ormanındayım yine
bir suzinak şarkıya kurulmuş bütün saatler
günlerdir peşim sıra susmak bilmiyor
ertelenmiş hüzünler dolaşıyor ayaklarıma
kantlanıp uçuyor bütün sevinçler
bu şehrin en tenha yeri kalbimdir şimdi
en güzel yeri çiçekçileri
bir demet nergiz aldım sana getiremedim
bugün newroz'du, oturdum hevalno'yu dinledim
tenimde bir ateş yandı günboyu
biliyorum seni sevmek yeni yalnızlıklardır
uzayıp giden bir çığlık, ince bir sızıdır
yoksa ömrünce borçlu kalırım aşka
seviyorum, seviyorum başka seçeneğim yok
yedeğimde yeni acılarım var, öderim diyetini
yeni yazgılar bulurum belki, şiirlere vururum kendimi
başımı kitaplara yaslarım
toplarım şarkılardan yasadışı aşkları sürerim alanlara
Geleneksel notalama dikkate alındığında birinci güçlüsü 8. derecedeki Neva perdesi durağı 4. derecedeki Rast perdesi olan makamdır.
AREL'e göre Suzinak makamı
Rast beşlisinin tiz tarafına Hicaz dörtlüsü eklenmek suretiyle yapılmıştır. Birde Zirgüleli suzinak verdır. Bu da bildiğimiz Zirgülelihicazın Rast perdesi üzerindeki şeddidir.
Eleştiri
Arel Suzinak makamını ikiye ayırmıştır. Basit Suzinak donanımda LA natürel kullandığı için Rast etkisi veriyor. Bu nedenle hor görülmüştür. Pek rağbet görmemiştir gelenekte. Birde diğer Suzinak var. Buna da Zirgülelihicaz'ın Rast perdesindeki şeddidir diye Hicazkar makamı için yaptığı tanımlamayı yapıyor. iki ayrı şey aynı şey olmaz. Dolayısıyla yanlıştır.
Seyri; güçlü Neva perdesi civarından seyre başlanır, Neva perdesinde Hicaz çeşnisi ile yarım karar yapılır, Çargah ve Segah perdesinde asma kararlar yapılır. Yeden Iraktan sonra karar Rasttır.