sufi

entry34 galeri0 video7
    1.
  1. sirkeci`de postanenin karsisindan girilen bi ara sokakta, bi han girisinde cig kofteci ali usta vardir. herkese degisik lakaplarla seslenir, en cok kullandigi 'sufi'dir. tabi kurt olmasi hasebiyle sofi'ye yakin telaffuz etmektedir. bana da 'cocuk abi' derdi.
    5 ...
  2. 2.
  3. gercek sufi, bu ismi cok nadir kullanir kendisi icin. mutasavvif`larin degindigi bir noktadir bu.
    cunku sufi olmak, guzel bir sey olarak tanimlanagelmistir ve artik onurlu ve gurur verici bir sifat olarak biliniyor. bu yuzden belli bi sure sonra, mutasavviflar, kendi icin sufi diyende is yoktur tadinda yazmaya baslamislardir. riyadan kacinmada son noktaya dogru gider bu yol...
    3 ...
  4. 3.
  5. tasavvufla uğraşan kişilere sufi denir.bu kişiler kendini hakikate adamış kişilerdir.2çeşit sufi vardır.1)felsefileşmiş sufiler 2)salt sufiler.
    2 ...
  6. 4.
  7. ille cesitlere ayiracaksak, sunu tavsiye ederim*:
    -tarikat ehli
    -tasavvuf ehli
    felsefilesmis sufi, pek netameli bir ifade olabilir. felsefi ne demek?? felsefi denildiginde, ozellikle islam dusunce tarihi calisiliyorsa, belli kisilerce [farabi, ibni sina, ibni rusd gibi] temsil edilen bir metodun kastedildigini soyleyeyim. bu manada felsefilesmisse birisi, sufi degildir. ikisi birden olan yoktur.
    benim tercih ettigim cesitlemeye gore, duydugumuz bildigimiz meshur mutasavviflarin hepsi ikinci kisimdadir. birinci kisim genellikle avam`dan bahsetmektedir.
    aslinda ibn-i arabiye gore ikinci kisim da ikiye ayrilabilir ama o kadar derine girmeye gerek yok zannimca.
    3 ...
  8. 5.
  9. kökeni (bkz: suffa)!dan gelen kelimedir..suffa yün elbise giyen insan anlamına gelir ama önemli olan anlamı yün elbiseyi kötü görünmek ya da kötü kokmayı istemek amacıyla giymesidir bu zattın..bir de (bkz: ashabı suffa) ile ilişkilendirilir sufi kelimesi ama pek rağbet görmemiş bir teoridir bu..
    3 ...
  10. 6.
  11. ayrıca sufi kelimesinin yunancadaki sofia kelimesindende geldiğini söyleyenler vardır filozofun ayrımındaki filo-sofia .bilge kişi anlamındadır buradaki sofia
    3 ...
  12. 7.
  13. Allah için kalbini saflaştıran kişi.

    "Sûfî, pislikten arınan, tefekkür ile dolan, beşeriyetten Allah'a yönelen, yanında altın ile çamur eşit olan kişidir. Sûfî, kalbini Allah'ın saflaştırdığı, böylece kâlbi nurla dolan zikrullah lezzetini tadan kimsedir.

    Sûfi (veya sofî) kelimesinin hangi kökten türediği hususunda çeşitli görüşler vardır. Bu kelimenin Hicretin ilk asrında kullanılmadığını da bilinir. ibn el-Cevzî'nin (öl. 597) ifadesine bakılırsa, bu kelimeden türetilen "Tasavvuf" tabiri, hicri ikinci asırdan itibaren kullanılmaya başlanmıştır (Telbisu iblis, s. 163, Mısır 1340).

    Klasik kaynakların bir çoğuna göre sûfi ismiyle anılan ilk zât Ebû Hâşim el-Küfi'dir (vefatı 150).

    Bilindiği gibi sûfî tabiri aidiyet (ism-i mensup) ifade eden bir kelimedir. Tasavvuf ve mutasavvıf kelimeleri de aslı "S-V-F" olan bu kelimenin "tefe'ül" kalıbına nakli ile elde edilmiştir."

    Seyfullah SEViM
    8 ...
  14. 8.
  15. risale-i kuseyride sufinin ve tasavvuf kelimesinin kokleri icin burada bahsedilen iddialarin hepsi ve fazlasi gecmektedir. ancak, kuseyri hicbirini digerine tercih etmemekte ve fakat bu manalarin herbirini sufinin nasil olmasi gerektigi hakkindaki retorik icin malzeme olarak kullanmaktadir.*
    [bu bilgiyi, carl ernstin 'the shambhala guide to sufism' adli kitabindan edindim, kaynak isteyenler icin. ingilizcedeki en iyi sufisme giris kitabidir.]
    bu baglamda, kokeni sudur demekten ziyade, sufi nasildir yahut nasil olmalidir sorusuna cevap arama cercevesinde degerlendirilmesi faydali olacaktir bu iddialarin. ki bu manada hepsinin hakikat payi vardir.
    1 ...
  16. 9.
  17. biri Ebu hafs'a sordu: "sufi kime derler?"
    cevap: "sufi, sufi kime derler diye sormaz."
    2 ...
  18. 10.
  19. sufiliğin tanımıyla ilgili bir alıntı:

    Sufilik sekiz peygamberle temsil edilen sekiz nitelik üzerine kurulmuştur: Oğlunu kurban eden Hazret-i ibrahim'in cömertliği; Allah'ın buyruğuna uyup aziz canını teslim eden ismail'in boyun eğişi; kurtların böceklerin eziyetine, esirgeyicinin kıskançlığına katlanan Eyub'un sabrı; Allah'ın "insanlarla üç gün süre ile işaretten başka yolla konuşmayacaksın"(sure 3/36) ve "rabbine gizli bir çağrıda bulunduğunda(sure 19/2) diye hitap ettiğinde Zekeriya'nın simgeciliği; kendi ülkesinde yabancı olan ve aralarında yaşadığı benzerlerinden kendini ayrı gören Yahya'nın yabancılığı; bir tas ve bir taraktan başka nesi var nesi yoksa hepsini terk eden, tası avuçlarıyla su içen birini gördüğünde tarağı da gene elleriyle saçını tarayan birini gördüğünde atan isa'nın hac yolcuğulu; giysisi sof olan Musa'nın sof giymesi; cenab-ı hak'ın kendisine yeryüzünün tüm servetlerinin anahtarılarını gönderip de "Kendine eziyet etmeyesin, al bu servetlerin sağlayacağı tüm rahatlıklardan yararlan" dediğinde " Ya Rab, onları istemiyorum, beni bir gün aç bırak bir gün doyur" diyen Muhammed'in fakirliği...
    4 ...
  20. 11.
  21. 12.
  22. eurovision'da ülkemizi temsil etmiş mfö şarkısı.

    heyya heyya heyya
    heyya heyya heyya
    bir denize açılmış sufi
    ne sonu var ne sahili
    aşka aşık olmuş o besbelli
    deli mi divane mi
    dance dance su sufi sufi ya
    aşka aşık olmuş sufi

    sufi sufi sufi sufi sufi
    sufi sufi sufi sufi sufi
    sufi sufi sufi sufi sufi

    bu sesler bu sözler bizim değil
    bunu aşıklar bilir
    gül de bir bize diken de bir
    bunu aşıklar bilir
    dance dance su sufi sufi ya
    aşka aşık olmuş sufi
    dance dance su sufi sufi ya

    sufi sufi sufi sufi sufi
    sufi sufi sufi sufi sufi
    sufi sufi sufi sufi sufi

    gülen bir dünya olmaz mı dersin
    insan insanı sevmez mi sufi
    gül de bir bize diken de bir
    bunu aşıklar bilir
    bu sesler bu sözler bizim değil
    bunu aşıklar bilir
    dance dance su sufi sufi ya

    sufi sufi sufi sufi sufi
    sufi sufi sufi sufi sufi

    hey ya hey ya hey ya
    sufi sufi sufi sufi sufi
    sufi sufi sufi sufi sufi

    hey ya hey ya
    3 ...
  23. 13.
  24. 14.
  25. melamet hirkasini giyip dunya nimetlerinin sadece zorunlu olduklarini kullanan Allah asigi.
    0 ...
  26. 15.
  27. "aşka aşık olmuş sufiiiii" kısmının melodisi insana oldukça güzel gelen, yıllar geçse de dinlemekten usandırmayan, modası geçmeyen, yıllara meydan okuyan hoş bir mfö şarkısıdır.
    0 ...
  28. 16.
  29. 17.
  30. yavrularının şimdilik şanslı olabileceğini düşünmediğim safkan. kendisi canlı izlediğim en muhteşem mesafe atıdır ve eminim bu özelliği çocuklarına geçecektir. 2 yaşlı ingilizlerin ise şu sıralar koşup koşabileceği en uzun mesafenin 1400m olmasından kelli boşu boşuna bu atları yazıp kuponlar şişirilmemelidir.
    1 ...
  31. 18.
  32. aslı yunanca sofos kelimesinden gelir. sofos akıl hikmet bilgelik anlamlarına gelir.
    0 ...
  33. 19.
  34. yunus emre'nin aşağıdaki dörtlüğünde tanımını verdiği harâb.

    "din ü millet sorarısan
    âşıklara din ne hâcet
    âşık kişi harâb olur
    harâb bilmez din diyanet"
    3 ...
  35. 20.
  36. sunni ve şii den sonraki 3. büyük mezhepdir. tabi tarikatların tümünün birleştiği mezhebin adıdır.
    1 ...
  37. 21.
  38. dinin emir ve yasaklarının bir cevizin kabuğu olarak görüp asıl uğraşsı cevizin içi olan ermekten ziyade eriyen kişidir.

    hiç olduğumuzda her şey oluruz..
    0 ...
  39. 22.
  40. yüreği okyanuslar kadar geniş, şefkati, merhameti dağlar taşlar aşmış, yaradılanı yaradandan ötürü seven "insan"dır.
    2 ...
  41. 23.
  42. bi dönem jeff buckleyin bile ilgisini çeken bir edebi akım. jeff buckleye ilham kaynağı olup kendisinin sesine de çok güzel yakişan hallelujah parçasına ses vermesine vesile olmuştur.
    1 ...
  43. 24.
  44. yaradılandan ötürü yaradan'a isyan etmeyen insandır.
    2 ...
  45. 25.
  46. Noktalar sürekli değişse de bütün aynıdır.Bu dünyadan giden her hırsız için bir hırsız daha doğar.Ölen her dürüst insanın yerini bir dürüst insan alır.Hem bütün hiçbir zaman bozulmaz.her şey yerli yerinde kalır.merkezinde...hem de bir günden bir güne hiç bir şey aynı olmaz
    ölen her sufi için bir sufi daha doğar...
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük