ing. yığın, yığmak. veri yapıları konusunudur. bilgi ekleme (bkz: push), bilgi silme (bkz: pop) işlemleri için kullanılan yöntemdir. c programlama dilinde önemli bir yere sahiptir. ilk giren veri son çıkar.
ing. istif.
mtg terimi olarak eşzamanlı olarak yapılan büyülerin, anlık büyülerin, etkilerin belli bir sıraya göre istiflenmesi ve ters bir sırayla çözülmesi olayı.
örnek olarak oyunda olan bir yaratığınızı (morphling mesela) hedef alan bir öldürme büyüsü (swords to plowshares diyelim) oynuyor rakibiniz. siz bu büyü istifteyken cevaben morfling'in yeteneklerinden biri olan "hedef alınamama" özelliğini gerekli manayı ödeyerek aktif hale getiriyorsunuz. bu durumda sizin etkiniz istifte öldürme büyüsünün üstünde yer alıyor. bu durumda eğer başka bir büyü oynanmamışsa istifteki büyüler ve etkiler sırayla çözülmeye başlıyor. ilk sizin etkiniz çözülüyor, böylece morfling hedef alınamaz bir duruma geliyor. sonradan rakibin öldürme büyüsü çözünüyor, ama morfling'i hedef aldığı ve morfling artık hedef alınmaz halde olduğu için rakibin büyüsü boşa gidiyor. vb.