matah birşeydir. geçtiğimiz yüzyıldaki reel sosyalizmin uygulama hatalarından farklı olarak insanlara fırsat eşitliği sağlar. böylece eşit imkanlar sağlanmış bireyler arasında daha adil bir hayat mücadelesine girişilir. ve bilindiginin aksine (komunizmle karıştırılarak) bireysel mülkiyete olanak sağlar. sadece bireysel mülkiyet üzerinden üretim araçları edinip emek ortaya koymaksızın servet kazancına karşı çıkar. ama sahip olduğunuz mülkiyeti elinizden almaz. mülkiyetin kaybolduğu düzen komünizmdir ve insanlığın bir üst noktasıdır. insanlığın halen sosyalizmin bilinç düzeyine bile ulaşamadığı düşünülürse komünizm için ne yazık çok çok çok uzun süreler var olduğunu düşünebiliriz.
"sosyalizmi savunanlar, üretim araçları üzerindeki özel mülkiyetin kamu mülkiyetine geçmesiyle dünyadaki tüm problemlerin halledileceğini iddia etmiyorlar. iddia edilenler, sosyalizmin, kapitalizmin başlıca olumsuzluklarına çözüm bulacağı, sömürüyü, sefaleti, güvensizliği, savaşı ortadan kaldıracağıdır.
bireysel kar için bireysel çaba yerine, toplum yararı için kolektif çaba harcanması temel prensiptir. üretilen tüm mallar para kazanmak için değil, insanlara yarar sağlamak için yapılacaktır.
sosyalist toplum düzeninde ücret eşitsizliği olmakla birlikte fırsat eşitliği vardır. herkese yetenekleri ile orantılı "ücretsiz" eğitim sağlanır.
sosyalistler, halkın özel mülkiyetini elinden almak şöyle dursun, daha çok,insanın, eskisinden daha fazla özel mülkiyeti olmasını isterler. iki tür özel mülkiyet vardır. niteliği gereği kişisel olan mülkiyet vardır: kişisel tatmin için kullanılan tüketim malları. bir de kişisel nitelikte olmayan özel mülkiyet türü vardır: üretim araçları mülkiyeti. bu tür mülkiyet, kişisel tatmin için değil, tüketim mallarının üretimi için kullanılır. sosyalizm, birinci tür özel mülkiyeti, diyelim ki, giydiğiniz elbiseleri elinizden almak değildir, ikinci tür özel mülkiyeti, yani elbiseyi yapan fabrikayı almak demektir.
sosyalizm, uluslarüstü bir harekettir. barbar rekabet sistemi yerine, işbirliğine dayanan ortak zenginlik için uygar işbirliğini koymaktır.
sosyalizm gerçekleşmeyecek bir düş değildir. toplumsal evrim sürecinde bir ileri adımdır."
şuanda dünyada tek kübada var.fakirler ama mutlular.bizim gibi sözde sosyalizmi savunmuyorlar.kapitalizmin kölesi olma yolunda hızla yol alan güzel ülkem yedirtme kendini uyan üsküdarda sabah oldu huuuuu.
Zannedilenin aksine bir ütopya değildir. Zannedilenin aksine dinsiz bir ideoloji de değildir. Temel olarak ekonomiyi esas alır, sermayenin bir kişide değil halkın elinde olmasını ister.
marks sosyalizmi bir geçiş aşaması olarak tarif etmekle beraber, kendi sistematiği içinde nihai hedef olarak belirlediği sınırsız, sınıfsız ve sömürüsüz bir dünya komünizmdedir. en nihayetinde sınırlar ve sınıflar kalktığında devlet mekanizması da eski anlamıyla yok olacaktır kendi sistematiğinde. bunun dışında bu ileriki dönemin ana hatları dışında bir şey çizmeyen marks, geçiş aşaması için onlarca şey söylemekle beraber reel sosyalizm deneyimi de pek çok şeyi öğretmiştir. geçişin ne kadar kanlı ya da kansız olduğu değil mesele, ana hat kesintisiz bir biçimde devinen bir toplum ve ideolojik olarak eskinin kurumlarını silmiş bir hayattır. diğer tüm çizilen hatlar geçersiz ve boştur.
dünyadaki anlayışıyla türkiye'deki tamamen farklı olan sistem. dünyada sosyalizm fakirin, türkiye'de ise zenginin savunması altındadır*. dünyada sosyalizm genelde ekonomik bir sistem olarak algılanır türkiiye'de ise dinsizliğin bir adım ötesine geçememiştir.
komünizm kendi icinde iki bölüme ayrılır.
ilki sosyalizm ikincisi komünizmdir. ikinci evrede tam anlamıyla komünizm gerceklesmis olur. sosyalizm komünist olmayan toplumlarda da var olabilecek devrimci teorinin altyapısını olusturur.
ayrıca bu dönüsüm mantıklı sekilde sündürülürse komünizm anarsizme evrilir ki o zaman yönetim sistemi idealizasyonu hayal değil gercek olur.