rivayet o dur ki, yahuda ve isa yı çizebilmek için model arayan leo isa için kolayca uygun birisini bulur ve fakat yahudaya uygun bir model yoktur.. aylarca aradıktan sonra biri gelir ve model olabilecek birini bulduğunu ama adamın hapiste olduğunu söyler. birlik te giderler almaya, zayıf pejmürde ve bakımsız bi adamdır, tamam der leo ve yakından bakar ona, şaşkındır zira isa ya modellik yapan adam dır bu.. (bkz: herkesin bir yahuda sı vardır)
Leonardo da Vinci "Son Akşam Yemeği" isimli resmini yapmayı düşündüğünde büyük bir güçlükle karşılaştı...
iyi'yi isa'nın bedeninde, Kötü'yü de isa'nın arkadaşı olan ve son akşam yemeğinde ona ihanet etmeye karar veren Yahuda'nın bedeninde tasvir etmek zorundaydı...
Resmi yarım bırakarak bu iki kişiye model olarak kullanabileceği birilerini aramaya başladı.
Bir gün bir koronun verdiği konser sırasında, korodakilerden birinin isa tasvirine çok uyduğunu fark etti. Onu poz vermesi için atölyesine davet etti, sayısız taslak ve eskiz çizdi.
Aradan 3 yıl geçti "Son Akşam Yemeği" neredeyse tamamlanmıştı, ancak Leonardo da Vinci henüz Yahuda için kullanacağı modeli bulamamıştı... Leonardo'nun çalıştığı kilisenin kardinali, resmi bir an önce bitirmesi için Leonardoyu sıkıştırmaya başladı.
Günlerce aradıktan sonra Leonardo vaktinden önce yaşlanmış genç bir adam buldu. Paçavralar içindeki bu adam sarhoşluktan kendinden geçmiş bir durumda kaldırımın kenarına yığılmıştı. Leonardo yardımcılarına adamı güçlükle de olsa kiliseye taşımalarını söyledi, çünkü artık taslak çizecek zamanı kalmamıştı. Kiliseye varınca yardımcılar adamı ayağa diktiler. Zavallı, başına gelenleri anlamamıştı. Leonardo adamın yüzünde görülen inançsızlığı, günahı, bencilliği resme aktarıyordu...
Leonardo işini bitirdiğinde, o zamana kadar sarhoşluğun etkisinden kurtulmuş olan berduş gözlerini açtı ve bu harika resmi gördü. Şaşkınlık ve hüzün dolu bir sesle şöyle dedi:
- Ben bu resmi daha önce gördüm...
- Ne zaman? diye sordu Leonardo da Vinci, o da şaşırmıştı.
- Üç yıl önce dedi adam..
- Elimde avucumda olanı kaybetmeden önce.
O sıralarda bir koroda şarkı söylüyordum, pek çok hayalim vardı,
bir ressam beni isa'nın yüzü için modellik yapmak üzere davet etmişti...
iyi ve Kötü'nün yüzü aynıdır... Her şey insanın yoluna ne zaman çıktıklarına bağlıdır...
yapım aşamasındaki hikayesi iyininde kötününde yüzü aynıdır mesajı altında insanlara anlatılan tablo.
rivayete göre ise;
isa ve yahudayı çizebilmek için kendine iki model arayan da vinci bir koro gösterisinde isanın modelini bulur ve 3-4 ay gibi bir çalışma sonrasında tamamlar fakat yahuda tipini uzun süre bulamaz aradan 5 sene geçer ve klise da vinciyi sıkıştırmaya başlar tabloyu teslim etmesi için.da vinci günün birinde yolda yürürken kaldırımda sızmış yüzünden günah akan bir şarapçıyı görür ve adamlarına işte yahuda diyerek onu evine götürtür.şarapçı evde kendine geldiğinde resme bakar ve ben bu resmi önceden gördüm der.da vinci şaşırır nasıl diye sorar ve yıllar önce bir ressam çalıştığım yerde iyiyi temsil edicek yüzün bende olduğunu söyliyerek modellik yapmam için teklifte bulunmuştu fakat geçen yıllar herşeyimi aldı götürdü ve şimdi bu durumdayım der.**
not:yahuda isaya o akşam yemeğinde ihanet etmek isteyen arkadaşıdır.
leonardo da vinci'nin eşsiz güzeLLikteki tabLosu.. tam bir şaheserdir.. resmin içinde bazı şifreLer gizLendiği söyLenmektedir ki doğruLuğu yüksektir.. zira leonardo da vinci gizemLi biriydi..
ayrıca hristiyanLarda ki 13 sayısı korkusu bu son yemekten kaynakLanmaktadır.. isa'nın son akşam yemeğinde masada 13 kişi buLunmaktadır..
Magripli Ludovico tarafından Santa Maria Delle Grazie manastırı için ısmarlanmıştır.
isa' nın son akşam yemeğinde havarilere "içinizden biri bana ihanet edecek" dediği anı anlatır. isa masanın ortasında sakin bir şekilde yalnız olarak oturmaktadır. Kendisini ikili üçlü gruplar halinde çevreleyen havariler bu sözü nedeni ile şaşkınlık içerisindedirler. Masa-nın en solundaki Bartholomaus heyecanla ayağa fırlamış, yanındaki Jacobus Minör ve Andre-as ise ellerini havaya kaldırmıştır. Peter de ayağa kalkmış, masanın ortasına doğru kızgınlıkla bakmaktadır. Hain Judas hayretle geriye fırlamıştır, sağ elinde ihaneti karşılığında almış olduğu para kesesini tutmaktadır. Judas daha önce yapılmış olan tüm Son Akşam Yemeği resimlerinin aksine masanın önünde değil, diğer havarilerle birlikte arkasında durmaktadır. Yanındaki Johannes ise henüz hainin kimliğini bilmediğinden gayet sakin, ellerini birleştirmiş bir şekilde oturmaktadır.