solcuların sanat ve edebiyatta harika olması

entry5 galeri0
    1.
  1. tabikide solcular sanat ve edebiyatta harikadır. hatta kerimcan durmaz bu konuda en önde bayrak sallar.
    (bkz: bi siktir git derdirten başlıklar)
    12 küsür yıllık eğitim hayatın boyunca her pazartesi ve cuma sana karda kışta dışarıda ayakta okutulan istiklal marşının yazarı günde 5 vakit namaz kılan mehmet akif ersoydur. solcu kesim de ya rakı muhabbeti üzerinden edebiyat yapar yada popüleriteyi kullanarak kendini sanatçı ilan eder.
    5 ...
  2. 2.
  3. mesela şarap yapma sanatı.

    ev de organik ve über lezzetli şarap

    nasıl yapılır ? bu bir sanattır.

    üzümden şaraba.

    hem bedava.

    https://www.youtube.com/watch?v=54zWaiAy3Jw
    3 ...
  4. 3.
  5. Solcu comarlarin ilizyonudur.

    Zaten konu eğer tanımdaki gibi olsaydı, yani sagcilar sanatin hicbir dalında olmasaydı solcular kendini buradan pazarlayamazdı. Çünkü övünç kaynakları olan sanat sagcılar için hiçbir şey ifade etmezdi.

    Bu da âma birine ben görüyorum diye övünmek gibi olurdu.

    Kastedilen şey genel olarak mi yoksa turkiye ozelinde bir iddia mi açık kalmış. Açığa kavuştulursa siktiriboktan alevi deyişlerini muzik saheseri sanan çomarları Ona göre orneklerle göt edebiliriz.
    2 ...
  6. 4.
  7. nazım hikmet gibi edebiyat özürlüsü bir adamdan da belli oluyor zaten solcuların edebiyatı.

    solcu veya sağcı falan değilim ama solcu edebiyatının çoğu boş edebiyat. sağcıların da 1-2 konu dışına çıkmayan hepsi birbirine benzer şeyler.
    1 ...
  8. 5.
  9. doğrudur. sağcı dünya görüşüne sahip olanları, solcu dünya görüşüne sahip olanlarla kıyaslamaya çalışmak da abestir.
    15.-16. yüzyıl civarlarında başlayan rönesans akımı kiliseye ve engizisyona karşı duruşu ifade etmesiyle birlikte fransız devrimi'ne etki eden özellikler taşır. fransız devriminin de insan hakları ve hümanizm'e olan etkisi inkâr edilemez. işte bu evreler yani ilerici evreler tarihte hep olduğu gibi statükocu tutum(sağcılık) içeren evreler ile çatışarak gelişmiştir.

    sağ fikri veya seküler fikri benimseyen sanatçıların eserleri bir anlamda fikirlerinden bağımsız bir nesnellik içerir. bunun izahatını da ancak tarihsel materyalizm'in doğruları ekseninde açıklığa kavuşturabiliriz. aristo'dan sokrates' e, galileo'dan bruno'ya kadar tarihsel akış incelenirse bunun doğruluğu ispatlanır.

    bir örnek vermek gerekirse: klasik müziğin kendi gelişimi içerisindeki seyri izlenirse bu süreç daha yalın bir şekilde gözlemlenir. kiliseden çıkan klasik müziğin ilk estrümanlarına eklemlenen yaylı, nefesli gibi enstrümanların her aşamasında kilisenin tutumu tutuculuk yani sağ yaklaşım olmuştur.

    sonuç olarak: sanatın her alanında ilerleme ve gelişme içeren duruş, tutucu yaklaşımla açık ya da örtük bir çatışmayı da içerir. bu durum da o akımı ne kadar soldan yani diyalektik materyalizm'den uzak dursa onu reddetse de, tarihsel materyalizm perspektifine bağlı olarak o sanatı diyalektik materyalizm'e yani sol'a eklemler.

    bu yüzden de sağcılar sanat merkezlerini yakıp yıkmak dağıtıp dökmek ya da son suriye örneğinde olduğu gibi bombalayıp havaya uçurmak için giderken, sol düşüncenin en alt basamağındaki seküler ve sosyalist düşüncedekiler bilinçlenmek için giderler.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük