sezen aksu'nun dehası sanırım iki zıt duyguyu birbirine çok kırdırmadan ama geçişleri gayet net bir şekilde belirleyerek yakınlaştırabilmesi. pürüzlü bir dehası var. berrak değil. buna gerek de yok.
ürettiği sözler baya baya kendinizi bıçaklamanın eşiğindeyken söyleyebileceğiniz sözler ve fakat birden mesele tersine dönüyor, sazlar giriyor ve masanın üzerine çıkıp gidene güle güle diyebiliyorsunuz.
"kalbim ege'de kaldı" şarkısı açık ara toksik ilişkinin ilk resmi şarkısıdır aq. önce bir teslimiyet vardır. onsuz bir durumdan bahseder. gayet aklı başındadır. elindeki defneden bile bahseder. farkındadır yani. sonra dellenir gel der. vazgeçer, "tamam tamam git" der.
ilk diss sezen aksu tarafından yıldız tilbe'ye atılmıştır. "onu alma beni al" şarkısı sakil bir isme sahiptir. kendisini alınacak bir seviyeye düşürürken muhatabını da düşürür. çok kötüdür ama amaca ulaşmıştır. şımarır. "bana ne" der. koskoca kadın açık açık zurnalar eşliğinde sallana sallana bütün ihtişamından cayıp çağrıda bulunur ve beddua eder yine vazgeçip.
"seni yerler" şarkısında da sezen aksu ihtişamından vazgeçer. "akıl fikir kalmadı" der. asla çekinmez. iştahlıdır. yüceltir ama aynı anda kırbaçlar da. bi erkeği; "vay sen ne karakterlisin" diye övmez erkeği. "o endam, eda nedir öyle hey yavrum" der. asılır resmen. çok fizikseldir. çok gerçektir. dedim ya iştahlı. malı mülkü satmaktan bahseder. başka bir şarkısında da; olsaydı kürkünü bile satabileceğinden bahsetmişti.
bambaşka bi kafa aq.
son sardunyalar. bu şarkıda bambaşka bir şey var. en tipik sezen aksu şarkılarından biri. iniş çıkışlar. kesik kesik cümleler. küçük ve lokal hatıralar. çok belli çizgisi. çok tipik.
"vay" bi nevi veda şarkısı. ama diyorum ya teslimiyetçi bir haldir sezen aksu'nun hali. "insan biraz olsun akıllanmaz mı?" diye sadece kendine sorar. vay, hakikaten sezen aksu'nun bitmek bitmez inzivasını kabulüdür. klibi bile evinin bir maketi içinde başlar biter. kış temasına çok az rastlanır sezen aksu'da ama bu şarkıda bahsettiğim o zıtlık çok silinmiş. yine umut var. "geçer" diyor. buna inanıyor mu? hayır.
ve; "geçer" şarkısı. yine kendini tokatladığı, hizaya çektiği bir şarkı. "hep aynı hikaye" diye başlıyor. "aynı telaş" diyor. ismi umut verse de öyle bi; "geçer" diyor ki. vurgu burada. altını çiziyor ama inanmıyor.
"farkındayım" şarkısı da bir teslimiyet şarkısı. sezen aksu devrimci değildir. asla değildir. bir şey olur biter ve sezen oturur dizlerini döve döve söylenir. benim en sevdiğim şarkısı farkındayım sanırım. bilmiyorum. çok seviyorum hanımefendiyi. bana çok hafif geliyor. büyük bir sesi yok. konuşur gibi. mırıldanır gibi.
Sen esas alemi seçtiğinden beri
Ben o saniyede bittiğimden beri
Dünya bildiğin dünya, dönüp duruyor işte
Uzun uzun konuşuruz bir gün, son istanbul Bey'i.
olur da bir gün sen de özlersen
olur da bir gün sen de gözlerimle buluşmayı istersen
uzanıp tutuver elimi bir gün utanır diyemem ne olur geri dön
ger dön geri dön.