türkiyenin büyük çoğunluğunun tutkunu olmasa bile bir çok eserini ezbere bildiği ve sevdiği bir müzik türüne çemkirdi,
aldığı ayar yetmedi türkiyenin en büyük klüplerinden birine her ne olursa olsun denmemesi gereken bir laf etti,
yediği küfürden de tatmin olmadı türkiyenin duygulu müzik denince akla ilk gelen insanlarından birine afkurdu...
ne istiyor bu adam diye tam tamına 3,5 dakikadır düşünüyorum.
ne istiyor?
sanıyorum şöyle bir şey :
"bir kaç ortak değere daha söversem bu millet beni bu ülkeden siktir eder. böylece avrupa piyasasında "sürgündeki dahi" nevinden mazlum ama gururlu bir yer edinir nobel mobel allah ne verdiyse götürürüm..."
aklıma başka bir şey gelmiyor.
salak diyeceğim ama çok da iyi çalıyor herif iyi mi?
fazıl say'ın müzikte sezen aksu'ya göre kıyaslanamayacak kadar daha fazla bilgi sahibi olması, onu eleştirebileceği anlamına da gelir. sadece şarkı söyleyen insana sanatçı gözüyle bakmak bile yanlış zaten. biz onu sadece kayıtlarda dinliyoruz. adam çalışma sırasında birebir buna şahit olmuş ki söylemiş. üstelik somut deliller de sunarak. sonuna kadar da haklıdır o adam.
hepimizin aşklarını dillendiren
hepimizin şarkıcısına sadece ama sadece referandumda evet diyecek diye yapılan ağız dolusu hakarettir.
bu mu vefa?
bu kadın bu kadar kötüyse neden yarım asırdır onu dinliyoruz?
(bkz: yazık geçen zaman yazık)
artık bu millet fazıl say'ın gündemde kalmak için kendini yırtma çabalarından bıktı. sezen aksu'nun müziği detone ve kirliydi de bu millet otuz beş yıl boyunca buna nasıl tahammül etti? bu kirli müzik nasıl ruhumuza işledi? ama eğer fazıl bey "ben nota biliyorum" edasıyla konuşuyorsa, senin yıllardır yapamadığını sezen aksu nota bilmeden yapıyor diyorum, kendisine saygılar sunuyorum.
yeni bir fazıl say beyanatıdır.
'Sezen Hanım ile Metin Altıok'u anma gecesinde, Onno Tunç bestesi "Kavaklar" şarkısını çaldık.Kaydı sonradan dinlediğimde biraz şaşırdım. Piyano, Do minör'den başlıyor, Sezen, Do diyez minör'den girip, Si minör'de arıyor parçayı. Son derece kirli. On notanın yedisi kirli. Detone ve kirli olunca da beni bu müziğin, "Duygulu" olduğuna inandıramazsınız. Duygu dediğimiz şey tüm duyuların birleşimidir. Kulak da en önemli duyudur. Müzik yapıyoruz. Patlıcan yemeği değil...'
bu haliyle tepkileri üstüne çekmeye devam ediyor. yıllarca kulağımız kirlenmiş de haberimiz yokmuş. sezen aksu'yu toplumsal duyarlılıkları olan kadın diyerek överken müziğinin detone ve kirli olmasıyla yermiştir. yıllarca türk pop müziğine katkıda bulunan bir kişi hakkında bu şekilde konuşmasıyla ona biraz haksızlık etmiş. kendisi gibi bir piyaniste bu tarz açıklamalar yakışmamıştır. kendisinin biraz kabaca hareket ettiğini düşünüyorum. ki icra ettiği müzikle ters düşen bir davranış biçimidir.