seyahatname on cilttir.evlıya celebi,sadce gorduklerını degil,degişik kaynaklardan edındıgı bilgileri ve rivayetlri,hikaye teknigini kullanarak anlatmıstır.seyahatname,yuzlerce hikayedenolusan bir antoloji niteligi tasır.keskin zekalı.derin goruslu bir yazar olan evlıya celebi,gittigi her yerinve gordugu her toplulugun butun ozellıklerını,guclu bir ressam bakısıyla gozlemlemiş,cok guclu tasvir kabılıyetle anlatmıstır.seyahatname.17.yyda bir aynadır.seyahatname.türk gezi edebiyatının en buyuk,en kıymetlı ve en orjınal eserıdır.
evliya çelebi rüyasinda hz.muhammed (s.a.v) 'i gorur elini oper ve "sefaat ya resulullah" diyecegine "seyahat ya resullulah" der ve bu duasi kabul gorur ..80 yillik omrunde anadolu , avrupa ve afrika'da bircok ulkeyi gidip bizzat gezmistir..
bekir mehmet bey'e amerika' dan yabancı bir misafir gelir. kadının istanbul' u gezmek için sadece 1 günü ve bir gecesi vardır. üç arkadaş bekir, selim ve abbas bir araya gelir ve bir gün içinde kadına istanbul' un güzel yerlerini gezdirmeye karar verirler. maceraları yaşadıkları yer olan mevlanakapı' dan başlar ve istanbul içinde başlarına gelebilecek her türlü aksilik ve zorluk gelir. eğer başarabilirlerse mrs. redmavs' a istanbul' un güzelliklerini göstereceklerdir.
bir vakit insanlar kendilerini zengin, üst tabakadan gösterebilmek adına seyahatlere çıkarlarmış yani seyahat sebeplerinden biri de bu olmuş, hatta bu uğurda gidemeyipte gitti imajı verebilmek için kendini evine kapatanlar oluyormuş... günümüzde okuduğumuz birçok seyahatnamede çoğu kısım da hayal ürünü sayılır örneğin marko polo üzerine bu tarz ciddi bir eleştiri var. fakat zevkli bir seyahatname okuyacaksanız ibni fadlan derim ben.
öfkelenince ayrı bir güzel döktüren yazar.
sanki yazmıyor , ilmek ilmek dokuyor cümlelerini.
resim gibi yazıları var , sanki noktaları kırmızı , ana fikirleri siyah.
örnek olarak; (bkz: #12930963)
üslup harikası bir eser. bazı saftirikler zatı muhteremin üslup oyunları yaptığını bilmeyip ''yok kedi damdan dama atlarken donuyomuş da falan filan'' diye eleşitirirler. halbuki evliya ne sevimli, ne cana yakındır bu eserinde böyle abartılar yaparken. bizimle sohbet eder, kibirlenmez bize. yüzyıllar sonra okuruz bu eseri onunla dost gibi hissederiz kendimizi, işte bu nasıl bir duygudaşlıksa. bugün böyle gezginler yok türkiye'de. murat belge hariç.
(#15548149) yazar olamayan yazardır kendileri. başı sıkışınca hakaret eder başka bir şey yapamaz. genelde sokakta yokturlar internet ortamında olurlar.