tabi lafım gerçekten karşısındakine değer verip ona aşık olan insanadır.
hiç aklım almaz zaten böyle insanları zaten.allasen kaç kişide tanrı aşkı var, kaç kişi layıkı ile tasavvuf u gerçekleştirebilmiştir ki.
ama senin karşında sevdiceğin var ulan hıyarto! her gün 5 vakit namaz kılacağına, 1 ay aç kalacağına, zekat verip paraları kaptıracağına elalemlere, aşkını güçlendirsene. onunla yaşasana hayatı.
tanrının bugüne kadar ne yararı dokundu sanıyorsun ki? o değil mi kötü söz söylediğinde senin kıçını ateşlerde cayır cayır cayacak?
açıkçası ben böyle bir şeye eğilimli sevgili tanımadım. ateşlerde sevgilisini yakacak insanı tanıyan var ise sesim çıkmaz yani.
hem cennette de cehenemmde de olsan yanında tanrı mı olacak sanıyorsun? sevgilini istemez misin yanında?
nedir bu insanlardaki allah aşkı anlamaz bu sir ...
birilerinin tarzı diye diye, sözlük yazarları farkında olmadan birilerinin bi tarafını iyice kaldırmış, önce bize bunu öğreten insan modelidir. hala anlayamadılar, karşılıklı saygıyı, inançlara yada inanmamayışa..saygı duymayı öğrenin canlar. böyle yaşanmaz bu dünyada, 2 günlük ömrümüz var, birbirimizin seçimlerine bok atarak, didişerek geçirmeyelim onuda.
ha ayrıca;
hediyeye değil, hediyeyi verene teşekkür etmesini bilen insan modelidir.
dogru yolu bulmus insan modelidir. sevgilisine tapan insan üç kere sevgili değiştirse üç kere din değiştirmiş olur ki çapkınların vay haline. bi de anlamadığım sevgiline neden tapacaksın sevgilini yaratana tapmak daha mantıklı.
(bkz: öküz insan modeli)
bu modeli eleştiren model ise, bugün tapan, ölüp biten ve muhtemelen yarın ise çok sevdiği organını dönüp giden modeldir muhtemelen. ama sonra hani tapıyordun sen demezler mi adama?
-sevgilim beni seviyormusun
-hayır
-nasıl yaneeee yaaaa
-ben sana tapıyorum
-bana tapma beni sev allaha tap
-allaha tapılmaz,inanılır ben sana tapıyorum
-tamam şeker anlaştık
(bkz: yavaş yavaş atesit olmak)
sevgiliyi de yaratanın tanrı olduğunu bilen, buna göre büyük küçük ayırımı yapan kişidir. ayrıca sevgiliyle ayrılınması halinde yerine bir başkasının gelmesi sözkonusu iken tanrının yerine bir başkasının konması mümkün olmadığından aklını kullanan biridir.