biri sevabı allah katında değer görmek ve ona yalakalık yapmak için, cennete girmeye zemin hazırlamak için iyilik (sevap) yapar diğeri iyiliği sadece istediği için, empati mekanizması işlediği için yapar. bunu yapana kafir derler pislik derler ve bunları ortadan kaldırmak adına savaşlar yapıp kanlarını dökerler, diğeri cennetliktir.
sevap insanın allah'ın rızasını gözeterek yaptığı işlerde allah'ın ona verdiği ve faydasını ahirette göreceği mükafattır. inançlı bir insan bir amel yaparken sevap umarak değil allah'ın rızasını umarak o ameli işlerse makbuldür. yaradan da mutlak adaletiyle o amelin karşılığını dilerse kuluna verir. bir nevi allah'ın rızasını kazanma yolunda işlediği amellerle kazandığı bonustur. bu inancı bile kötülemeye çalışanlara birazcık insaf diliyorum. empati duygusunu iyilik yapmak için işlettiğini iddia eden insanlara tavsiyem insanların inancına daha saygılı olmaları, aksi takdirde aynı cümle içinde çelişebiliyorlar.
iyilğin sonucu sevaptır, arasında fark yoktur, çünkü; biri eylem diğeri sonucudur,
teşhis bile yapamıyorken, nasıl tespit yapacağız allahım?
allahtan bize tez zamanda doğruyu yanlışı ayırt edebilme bilinci vermesini diliyorum.
Sevap cennete gitmek belki de hurilere vurmak için işlenir ama iyilik tamamen insanın doğasını tatmin etmesidir.Her iyilik sevaptır ama sevap bazen iyilik olmayabilir. *
iyilik: en içten duygular ile yapılan eylem grubudur. kesinlikle art niyet yada çıkar gözetilmeden yapılır.
sevap: götünden korkan insanların sadece inandıkları tanrıya yalakalık olsun diye yapmak için yaptıkları ve gözlerinde ki mükemmel cenneti kazanmak için sarf ettikleri çapaların tümü.
her iyilik sevaptır ama her sevap iyilik olmayabilir. ama bu tamamen saçmalık. çünkü sevap dediğimiz şeyler iyi şeylerdir böylece haneye sevap olarak yazılsa da cennette hurilerle şişe şişe şarap devirmek için yapılmış olsa da iyilik iyiliktir.