şeriat; allah'ın kanunlarıdır, dolayısıyla her şekilde yararlıdır.
şeriat hepimize zor gelir ama hakkında yorum yapılırken allah'ın emirleri olduğunu unutmamalıyız..
"kadın, eğer erkeğinin emrine itaatsizlik ederse iz bırakmadan dövülebilirmiş". bu kural sayesinde eşini dövme meraklısı erkekler huzur içinde eylemlerine devam edebilirler.
Şeriat kelimesi arapça şer' kelimesinden türemiştir. Şer' emir ve hükümler anlamına gelir. Şeriatta Allah'ın hükümleri anlamındadır. Ayrıca kelimenin tarihi gelişimi neticesinde "doğru yol" anlamında da kullanılmaktadır. Biri eğer sünniyse doğal olarak şeriat dairesinin içine girmiş olur. Birinin islam inancı taşıyıp şeirata karşı olması mantıksızdır. burada ki temel sorun şeriatın bir yönetim biçimi olarak algılanmasıdır. Ama şeriat bir yönetim biçimi değil islam dini kurallarının bütünüdür.
dünyayı düşünen insanlara hiç bir yararı olamaz şeriatın. zaten şuanda da onu uygulayan bir model olmadığına göre ve bir şekilde kötülenmiş olduğuna göre anlatmak boşa kürek çekmek olur. savunduğumdan değil ama, birşeyi tam bilmeden yorum yapanlara üzüldüğümden bir örnekle yazayım şeriatı:
şeriat: Allahın izniyle, onun kurallarını uygulayan devlet düzeni.
örnek: adam hırsız, hırsızlık günah, adam yakalanıyor ve eli kesilerek cezalandırılıyor, bu durumda bu adam cezasını allahın emriyle dünyada görüyor, ahirette bunun cezası ayrıca sorulmuyor.
ancak manevi değerlerimiz zayıfladığı ve insanların artık birbirine dinini sorduğu, inanıyor musun? sorusunun meşrulaştığı bir ortamda imkansızdır, getirmeye çalışmak aptallıktır. çünkü şeriatın ikinci kuralı, herkesin rizasi olmalı.