Ne yazık ki kulaktan dolma bilgilerle tablonun sadece sağ alt köşesine bakarak tabloyu tümden acımasızca eleştiriyorsunuz. Bahsi geçen konuyu özet geçmek gerekirse Kuran ile biraz haşır neşir olmuş bir insan her cezayla sonlanacağını bildirilen bi olaydan bahsetmeden önce veya sonra bundan kurtulmanın bir yolunu, Hak yoluna girmenin kurtuluş olduğunu söyler. Bahsettiğim ayetlerdeki gibi bu ayette de kesip çıkardığınız cümleden önce bahsedilen ‘Bu bir ihtardır. Allah ve Resulu tarafından kendileriyle muahede yapmış olduğunuz müşriklere. Artık yeryüzünde dört ay dolaşınız. Ve biliniz ki şüphe yok ki Allah ı aciz bırakacak değilsiniz. Ve muhakkak ki Allah kafirleri zelil kılacaktır.’ ayetiyle aslında zannedildiği gibi boş ve haksız yere kafirlerin katledildiğinden değil onlara dört ay müddet vermekten bahsetmektedir. Buradaki kastedilen kafirleri biraz açarsak indiği zamana bakılarak zamanın kafirleri olarak bahsedilenlerin Mekkeli müşrikler olduğunu görürüz. Mekkeli müşrikler inanmamakla kalmayıp inananları da yoldan çıkarmaya yönelik yollar izlemektedir. Bu yüzden de Mekkeli müşriklere diğerlerine uygulanandan farklı bir yol izlenmesi istenilmiştir. Ayrıca başka birtakım ayetlere bakarak dinde zorlama olmadığını (dine girmede zorlama yoktur ancak zaten bu yolda olan insanlara ibadetler vs konusunda zorlama yapılabilir, yapılmalıdır ve ayrıca buradaki zorlamadan kasıt sadece dini boyutlar değildir) bu yüzden de bu ayeti iyice irdelemek gerektiğini anlarız. Zannedildiği gibi Kuran kendiyle çelişmemekte yalnızca biraz mantık yürütmeyi gerektirmektedir. Buradan da ayetlerin indiği zamana göre yorumlamanın önemini çıkarabiliriz. Umarım kafalardaki soru işaretlerini biraz da olsa giderebilmişimdir.