entrye cevap vermenin yanlış olduğunu biliyorum ama bazen verirmesi gerekiyor hacı sen neye dayanaraktan böyle bir başlık açıyorsun, yok o değil başka açacak başlık mı kalmadı kusura bakma ama götün den element uydurma ateistsin anladık da biraz insan olun ya lütfen.
1. hadisin uydurma olduğunu, benzer ifadelerin pavlus kısmında incil'de geçtiğini (hz isa için) söyleyenler var.
2. hadisin sahih olmadığını ama manen doğru olduğunu iddia edenler var.
3. hadisin kudsi hadis olduğunu ifade edenler var.
bu mesele açık bir hüküm (ayet) veya tartışmasız bir sahih hadis yoksa, bu şekliyle itikadi bir mesele hâline getirilmemelidir.
levlake hadisi olarak bilinen bu sözlerin uydurma olması, peygamber efendimizin kıymet ve şerefinden (haşa) eksiltmez.
üstelik çeviri olunca, kavramlar (kavram kelimesinin açılımlarına da bakmak lazım) o kadar çok soru getiriyor ki beraberinde... sormak lazım hepsini tek tek.
1. kainat peygamber efendimiz için mi yaratıldı?
2. kainat peygamber efendimiz var olduğu için mi yaratıldı?
3. her şeyden önce peygamber efendimiz mi yaratıldı? her şeyden önce peygamber efendimizin ruhu mu yaratıldı?
4. peygamberimizin olmaması gibi bir şart allah'ın yaratmasına, dileğine, muradına uygun mudur?
vs.
bu sözden kırkbin soru çıkar. hepsini kuran hükümlerine ve sahih hadislere göre tek tek cevaplamak gerekir. ondan sonra levlake hadisi olarak bilinen sözlerin manasını/manasızlığını kabullenebiliriz.
bir internet sitesi linki verince çok okumuş olanların meseleyi hallettiği konulardan biridir.
bu hadis olduğu tartışılan söz, mesela imam ahmed'in müsned'inde geçiyor. kaynak olarak verilmiş. halbuki imam ahmed müsned'inin neresinde geçtiği mühim. imam ahmed, 150 bin hadis incelemiş 30 bin hadis seçmiş. bunları derecelendirmiş. sahih hadislerin yanında tartışmalı olanlarla birlikte "mevzu hadis"leri (yani uydurma hadis) de toplamıştır.
şimdi o çok okuyan arkadaş söylesin. bu hadis, imam ahmed'in müsned'inin neresinde geçiyor. ben çok merak ettim.
ayrıca meseleyi tartışacaksak adam gibi tartışalım. söz sadece, sen olmasaydın yaratmazdım şeklinde algılanamaz. meseleye ateist olsanız bile, fikri bir yakınlığınız yok diye ahlaksızca ortasından dalamazsınız.
bir kere böyle bir söz(ayet) kur'an'da yoktur. bir kez dahi geçmez. ikincisi hadis değildir. tamamen uydurma bir lafızdır. bölücülük için olabilir. müslümanlar arasında ayrılık oluşturmak sebepli olabilir. alternatif çok. bunu tam bilemiyorum ama böyle bir şeyin olmadığını biliyorum. hadis değildir, ayet zaten hiç değildir. yukarıda "allah'ın hz. muhammed (sav) için cebrail aracılığıyla söylediği söz" gibi yorumlar gördüm bunlar geçerli değildir. iddia sahipleri kitabullah'a tekrardan göz atsınlar. öyle bir ibarenin olmadığını göreceklerdir.
tamamen uydurma demiştim. bu uydurma lafza hadis diyenler iftara etmiş olurlar. neden mi. açıklayayım.
öncelikle allah'a iftira etmiş olurlar,
iki peygamber efendimize iftira etmiş olurlar,
üç varlığa(tüm kainat - mahlukat) iftira etmiş olurlar.
tek tek irdeleyelim.
allah'a iftira olur dedik. neden peki. allah'ın yarattığını şarta bağlamış olursunuz. haşa allah bir kiş için mi bu koca devranı yarattı. bu deyişle insan haşa allah'ı sınırlamış olur. bakın bir söz nerelere kadar geldi dikkat buyurun.
peygamber efendimize iftira dedik. peygamber efendimizin doğumu bellidir, anası-babası bellidir. ailesi bellidir. yaşantısı bellidir. ölümü belli, tarihi bellidir. o vakit efendimizin söylemediği bir şeye sanki efendimizden çıkmış gibi söylemek ona iftira etmektir. ki peygamber efendimiz'de öyle bir ahlak vardı ki bazen sahabeler peygamber efendimize doğru söz başı yaparlarken "ey insanlığın en hayırlısı. . . ...." diye başlarlardı ve efendimiz derhal muhatabı üslubunca uyarırdı. müdahale ederdi. bunu bile kabul etmeyen bir peygamber tüm varlığın kendisi için yaratıldığının nasıl kabul eder ve bunu dile getirir. efendimiz böyle bir hassasiyetteyken böyle lafları rasulullah'ın ağzına koymak ona hakaret değil midir.
varlığa da hakarettir. evet. efendimizde şüphesiz bir insandı. varlık aleminin içinde bir insan, seçilmiş bir insan. her fırsatta "bende sizin gibi bir insanım" sözlerini dile getirmiştir. kıymete kanaat etmek gerekir. allah bir kıymet koymuş bir değer koymuş, biz onu beğenmiyoruz onun üzerine ekstra bir kıymet yüklüyoruz. bu doğru değildir. "sen bizler gibi normal insan değilsin" vb. gibi deyişlerden bahsediyorum.
madem peygamberimize bu kadar düşkünüz efendimizi öyle asılsız ve yanlış(kasıtlı aynı zamanda) yüceltmeye değil efendimizin bizi(ümmet) yüceltmesine çalışalım.
bunu da ancak onun ahlakıyla ahlaklanarak yani kur'an ahlakıyla ahlaklanarak mümkün kılabiliriz.
onu bırakta geçen yine takılıyordum nette şunu gördüm. sen olmasaydın seni yaratırdım. çok romantik geldi bana bir de erkek olucaz yiğit olucaz er olcaz. filan olcaz. falan olcaz.
tartışmaya bile gerek olmayacak kadar şirk içerikli bir söylem.
bunu uyduran orospu çocuğunu bulup sabah akşam dövmek lazım. o kadar fitil oluyorum ki cehennemde zebani olasım geliyor sırf bunu uyduranın ve inanların götüne mızrak sokmak için.
Allah bir kul yaratiyor sonra ne güzel yarattım deyip; dur birde hatrina alemler yaratayim mi diyor diye düşündüren ilginç söz.
sanatkar kendi yaptığına aşık olabilir mi?