selahattin eyyubi kürt mü türk mü sorunsalı

entry57 galeri0
    7.
  1. selahattin eyyübi sünni bir türktür.
    türk himayesinde görev yapmış ve türkçe konuşmuştur.
    kürt terimini ilk kez şah ismail döneminde şii farsiler, sünni farsiler için kullanmıştır.
    bunuda ''türk yalakası'' gibi alaysı bir ifade için söylemiştir.

    aynı dönem sünni türkmenler, alevi türkmenler için kızıl baş terimini kullanmıştır.
    bunuda ''safevi askeri'' anlamında alaysı bir terim olarak kullanmıştır.

    şerefname'yi okuyan biride bilir ki, kürtlerin anadoluyu yeni yurt edindiğinden bahseder. yani 1590lı yıllarda anadolu'da bulunduklarını söyler.
    ayrıca sürekli oğuz kağan destanına atıfta bulunarak, dolaylı olarak kendilerininde türk olduğunu söyleyip bir tezata düşer.

    yani irandaki türk popülasyon ile, anadoludaki kürt popülasyonun artışı 1590'a mükabil eder. her ikiside gittikleri yerde kendilerini onlardan kabul eder.
    4 ...
  2. 6.
  3. nuraddenin zengi'nin komutanlarından biridir. nuraddenin zengi selçuklular'ın halep atabeyidir. hiç bir dönemimde kürtleri dışlamadığımız için kendileri kürt olabilir.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/nureddin_mahmud_zengi
    1 ...
  4. 5.
  5. nihal atsız 'a göre selahaddin eyyubi kürttür. ve yine ortadoğu tarihçisi , bernard lewis, ortadoğu adlı eserinde
    sal- ah-din 'inden kürt prensi diye bahseder. selahaddin eyyubi kuvvetle muhtemel kürttür diyebiliriz ki bu eyyubi yi tarihteki en büyük kürt yapar. oysa selahaddin türk olsaydı benzerinden onlarca olan türk kumandanı olarak anılmaya devam edecekti. bu da iki milletin manevi gücü arasındaki farkı gözler önüne serer.
    1 ...
  6. 4.
  7. Kürt'tür... ancak ülkenin yönetiminde türkler ağırlıktadır.
    1 ...
  8. 3.
  9. erhan afyoncu 'nun tarihin arka odası 'nın bir bölümünde değindiği bir sorunsaldır. kendisi selahaddin eyyubi 'nin zaman içinde kürtleşmiş bir aşirete mensup olduğunu (dolayısıyla kürt kabul edilebileceğini) belirtmiş, öte yandan da o devirde bu ayrımların çok kritik kabul edilmediğini de eklemiştir.
    1 ...
  10. 2.
  11. kürtlerin tarih boyunca bir devlet kuramamış oldukları yalanının gün yüzüne çıkması bakımında düşündürücüdür.

    bana göre hangi ırktan olduğunun hiç bir önemi yoktur.

    (bkz: hani kardeştik)
    7 ...
  12. 1.
  13. ünlü hükümdar selahattin eyyubi nin türk mü kürt mü olduğunun sorunsalıdır.

    arap olduğunu bile rivayet edenler olduğu düşünüldüğünde baya karışık bir mevzu.

    iddia 1 ;

    --spoiler--
    haçlı ordularına karşı verdiği mücadelelerle bütün islâm dünyası''nda sarsılmaz bir şöhrete kavuşan selahaddin eyyûbi''nin bir kürt hükümdarı, eyyûbi devleti''nin de bir kürt devleti olduğunda ısrar ederek, bu büyük islâm mücâhidine duyulan hayranlıktan yararlanmak isteyen bölücü propaganda kürtlerin eskiden beri büyük devlet kurmuş bir millet olduklarını telkin eden bu yalanı uydurmuştur.
    --spoiler--

    iddia 2 ;

    --spoiler--
    selahaddin eyyubi türktür

    kürt tarihi olarakta kabul edilen ve 1597 yılında tamamlanan şerefname, selahaddin eyyubi'nin kürt oldupuna dair iddiayı "tarih bilginlerinin ve araştırmacılarının rivayetlerine" bağlar. fakat bu bilginlerin ve araştırmacıların isimleri zikredilmez. ama bugüne kadar güvenilir hiçbir islam tarihçisi veya bilim adamı şeref han'ı teyit etmemiştir.
    şeref han'ın umut ettiği destek, asırlar sonra ilmi gerçekleri, mensup oldukları devletin siyasi emellerine alet etmek isteyen iki batılıdan gelir: grousset ve cahen.
    bunlardan grousset, 1192-1193 yıllarında, şam yöresindeki iç karışıklıkları, cahen ise1187'de el-cezire türkmenleriyle kürtler arasındaki otlak kavgalarını etnik uyuşmazlıkolarak nitelerler. oysa bu türlü ihtilaflar, aynı aşiretten muhtelif oymakları arasında bile tarih boyunca süre gelmiştir.
    bazı islam kaynakları selahaddin eyyubi'yi 758 yılında basra'dan azerbaycan'a sürgün edilen, nakledilern veya göçen yemen araplarından ravvad b.el-müsenna el-ezdi'nin soy kütüğüne kaydederler. rivayete göre bu aile azerbaycan'da hezbanniye kürtleriyle karışmış, daha sonra da kuzey irak'a dönerek selçukluların ve zengilerin hizmetine girmiştir.
    arap tarihçilerinin mümtaz şahsiyetlere, özellikle hükümdarlara, ırkçı düşüncelerle veya onları kutsamak için şecere uydurmak, hatta seyit ilan etmek gibi kötü bir gelenekleri olduğu için, bilim adamları bu yemen'den basra'ya, basra'dan, azerbaycan'a göç hikayesine itimat etmezler. edinilecek gibi de değildir. çünkü bugünün şartlarında bile sıradan bir ailenin 3-500 senelik tarihini takip etmek de, bu ailenin sicilini tespit etmek de imkan dışıdır.
    şeref han, yukarıda naklettiğimiz rivayetteki ravvad araplarını, ravende kürtleri olarak değiştirmiştir ki, selahaddin eyyubi'nin kürt sanılması işte bu tahrifattan dolayıdır!
    oysa aynı şerefname'de selahaddin eyyubi'nin kardeşleri şöyle sıralanır: muhammet ebu bekir, şemsuddevle turan şah, seyfilislam tuğtekin, şehinşah, tacilmülük buri.
    görüldüğü gibi selahaddin eyyubi'nin kürt olduğunu iddia eden kürt tarih yazarı şeref han bile, onun kardeşlerinden ikisinin turan şah ve tuğtekin gibi türk has isimleri taşıdığını ifade etmekten kaçınmamıştır.
    --spoiler--

    iddia 3 ;

    http://www.sanliurfa.com/...haddin-eyyubi-kurttur.htm
    5 ...
© 2025 uludağ sözlük