ünlü hükümdar selahattin eyyubi nin türk mü kürt mü olduğunun sorunsalıdır.
arap olduğunu bile rivayet edenler olduğu düşünüldüğünde baya karışık bir mevzu.
iddia 1 ;
--spoiler--
haçlı ordularına karşı verdiği mücadelelerle bütün islâm dünyası''nda sarsılmaz bir şöhrete kavuşan selahaddin eyyûbi''nin bir kürt hükümdarı, eyyûbi devleti''nin de bir kürt devleti olduğunda ısrar ederek, bu büyük islâm mücâhidine duyulan hayranlıktan yararlanmak isteyen bölücü propaganda kürtlerin eskiden beri büyük devlet kurmuş bir millet olduklarını telkin eden bu yalanı uydurmuştur.
--spoiler--
kürt tarihi olarakta kabul edilen ve 1597 yılında tamamlanan şerefname, selahaddin eyyubi'nin kürt oldupuna dair iddiayı "tarih bilginlerinin ve araştırmacılarının rivayetlerine" bağlar. fakat bu bilginlerin ve araştırmacıların isimleri zikredilmez. ama bugüne kadar güvenilir hiçbir islam tarihçisi veya bilim adamı şeref han'ı teyit etmemiştir.
şeref han'ın umut ettiği destek, asırlar sonra ilmi gerçekleri, mensup oldukları devletin siyasi emellerine alet etmek isteyen iki batılıdan gelir: grousset ve cahen.
bunlardan grousset, 1192-1193 yıllarında, şam yöresindeki iç karışıklıkları, cahen ise1187'de el-cezire türkmenleriyle kürtler arasındaki otlak kavgalarını etnik uyuşmazlıkolarak nitelerler. oysa bu türlü ihtilaflar, aynı aşiretten muhtelif oymakları arasında bile tarih boyunca süre gelmiştir.
bazı islam kaynakları selahaddin eyyubi'yi 758 yılında basra'dan azerbaycan'a sürgün edilen, nakledilern veya göçen yemen araplarından ravvad b.el-müsenna el-ezdi'nin soy kütüğüne kaydederler. rivayete göre bu aile azerbaycan'da hezbanniye kürtleriyle karışmış, daha sonra da kuzey irak'a dönerek selçukluların ve zengilerin hizmetine girmiştir.
arap tarihçilerinin mümtaz şahsiyetlere, özellikle hükümdarlara, ırkçı düşüncelerle veya onları kutsamak için şecere uydurmak, hatta seyit ilan etmek gibi kötü bir gelenekleri olduğu için, bilim adamları bu yemen'den basra'ya, basra'dan, azerbaycan'a göç hikayesine itimat etmezler. edinilecek gibi de değildir. çünkü bugünün şartlarında bile sıradan bir ailenin 3-500 senelik tarihini takip etmek de, bu ailenin sicilini tespit etmek de imkan dışıdır.
şeref han, yukarıda naklettiğimiz rivayetteki ravvad araplarını, ravende kürtleri olarak değiştirmiştir ki, selahaddin eyyubi'nin kürt sanılması işte bu tahrifattan dolayıdır!
oysa aynı şerefname'de selahaddin eyyubi'nin kardeşleri şöyle sıralanır: muhammet ebu bekir, şemsuddevle turan şah, seyfilislam tuğtekin, şehinşah, tacilmülük buri.
görüldüğü gibi selahaddin eyyubi'nin kürt olduğunu iddia eden kürt tarih yazarı şeref han bile, onun kardeşlerinden ikisinin turan şah ve tuğtekin gibi türk has isimleri taşıdığını ifade etmekten kaçınmamıştır.
--spoiler--
Böyle bi sorunsal mı var. Yok yere gündem üretmeyin ya adamın yaptığı işe bakın niteliğe bakın türkmüş kürtmüş kime ne adam öyle bi fetih gerçekleştirmiş ki yahudiler hala selahaddin eyyubinin izlerinden korkuyolar hatta adı selahaddin olanlardan bile korkuyolar.