kesinlikle ilkinin yanına bile yaklaşamayacak filmdir, karşılaştırmak ne kadar doğru bilemiyorum ama ilkindeki gerilim, heyecan, merak ve sondaki sürpriz müthiş bir etki yaratmıştı. ikincisine belki de birincisinin yarattığı beklentiyle fazla yük bindirmiş olabiliriz ama çok zorlama geldi film bana, millete bööö demeye çalışmışlar, sondaki sürpriz final olayı fazla zorlamaydı, yazık olmuş bence... ayrıca oyunculuklar da kötüydü....
saw 1 in gölgesinde kalsa da, gösterime girdiği zamandaki diğer gerilim filmlerine göre iyi bir filmdir. Ancak saw 1 in yaşattığı dumurları yaşatamamıştır. (bkz: game over)
saw 2'yi izlerken birinci film gibi dumur bir son beklemek yanlış olurdu. zaten öyle dumur edecek bir sonda olmadı. yinede birinci filmdeki bazı soru işaretlerini ve yine birincisi kadar olmayan şaşırtıcı sonuyla üçünçü filme zemin hazırlayan bir film. bu filmi daha sağlıklı eleştirmek için üçünçü filmide izlemek gerekiyor diye düşünüyorum. özellikle amanda'ya dikkat. *
--spoiler--
bu filmin yönetmeni Darren Lynn Bousman'e bir şey demek istiyorum.''sen insan değilsin''.
kurgu yine sağlam olmuş hatta ilk filmden daha iyi olmuş.ölüm sahnelerine söylenecek söz yok. hatta çok güzel iğrenç sahneler var.evet çok güzeller severim ben öyle sahneleri.
hele ki filmin sonu.ilk filmdeki odaya bağlantı,namı testere olan adamın ''nasıl olsa kanserim öleceğim'' diyip kıza görevi bırakması,o çocuğun hep o kasada olması,yaşanan olayların banttan yayın olması,kimse bir şey yapmadan otursa saat dolunca çocuğun ortaya çıkacak olması...kim bilebilir ki?
nerede izlerseniz izleyin , orada olduğunuz için tanrı'ya şükür edeceğiniz filmdir. filmde ki karakterlerin başına gelen olayların sizin başınıza gelmesini hiç biriniz istemeyeceksiniz emin olun.
--spoiler--
dingil jigsaw'un dayak yedikçe felsefe yaptığı bir devam filmi. kansermiş de, ölecekmiş de.. geber amına koyim emi. paranoyak oldum, "lan acaba izleniyo' muyum ya?" falan diye konuşuyorum kendi kendime. az bile dövdü polis. senin neyine lan insanları cezalandırmak tontik?
--spoiler--
içinde amerikan kültürüne göre cidi bir biçimde mantık hatası barındıran filmdir. bu sefer olmamış diyoruz ve bu hatayı nasıl atladılar merak ediyoruz:
---------spoiler-----------
efendim ilk filmde izlediğimiz üzere tuzaklardan kaçmayı başarabilen tek insan evladı olan amanda'mız, ikinci filmde tekrardan oyunun içinde buluyordu güya kendisini. ama biz filmin sonunda bunun bir kandırmaca olduğunu anlayıp meğersem amanda'nın kötü kadın olduğunu ve jigsaw'a yardım ettiğini anlıyorduk.
eh konu olarak gayet güzel duruyor değil mi? ama benim bildiğim amerikan endüstrisi her şeyi pazarlama amacı ile kullanır ve paraya dönüştürür ki adamlar beşinci testere filmini çekerek kendileri de bunu kanıtladılar. ama neden bu filmlerde amanda'ya karşı böyle bir talep yok ya da gösterilmiyor? kızcağız çok ünlü bir seri katilin oyunlarının birinden sağ salim kurtuldu ve kimse ona yaşadıklarını kitap olarak yaz parayı kır, gel bizim showa anlat para verelim demedi. biz de yedik. normalde amerika'da saçma salak nedenlerle insanlar böyle gündeme gelirken bu kadar önemli bir ayrıntı nasıl unutuldu?
kınıyorum sizi testerenin senaristleri, kaç kişiyseniz. kendi randınız için senaryo yazın ama bu paradoksta amanda'yı unutun. çok ayıp.
--spoiler--
orjinal saw * ile beraber en güzel saw filmidir. ayrıca saw'un efsane müziği o tuvalet sahnesine yakıştığı kadar hiç bir yere yakışmadı henüz.
--spoiler--