"insan uykudadır ölünce uyanır"
yediğini sindirmekten aciz olup unutacağı şaşıracağı bilindiği için hayati fonksiyonları kendisine bırakılmamış, ana rahminde * ses ve diğer zararlardan korunarak dünyaya sadece bir su damlasından oluşarak gelmiş, doğduğundan beri uykuda nefes almaya devam ettiği için bu tür olaylara kendisine garip ve mucize gelmeyen,
ama sonra şeytanın kendine fısıldadıklarını başkalarınıda etkileyecek ve onlarında vebalini üstlenecek şekilde ilan edenlere kıyak gelse de;
"sana emrettiğimde, seni secde etmekten alıkoyan neydi?" (iblis) dedi ki: "ben ondan hayırlıyım; beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın." (araf suresi, 12
oysaki secde elbette allaha idi hz adem sadece kıble idi, şeytana ve kibrine lanet olsun !
"...andolsun, eğer bana kıyamet gününe kadar süre tanırsan, onun soyunu -pek az dışında- kuşkusuz kendime bağlı kılacağım.
(allah) demişti ki: "git, onlardan kim sana uyarsa, şüphesiz sizin cezanız cehennemdir; eksiksiz bir ceza." (isra suresi, 62-63
"dedi ki: "senin izzetin adına andolsun, ben, onların tümünü mutlaka azdırıp-kışkırtacağım." (sad suresi, 82)
"...şeytan, onlara aldatmadan başka bir şey vaadetmez. (isra suresi, 64
"...gerçek şu ki, iman edenler ve rablerine tevekkül edenler üzerinde onun (şeytanın) hiçbir zorlayıcı-gücü yoktur. (nahl suresi, 99)
"...şeytanın durumu gibi; çünkü insana "inkar et" dedi, inkar edince de: "gerçek şu ki ben senden uzağım, doğrusu ben alemlerin rabbi olan allah'tan korkarım" dedi. (haşr suresi, 16)
ve nihayetinde;
"(hesaplar görülüp) iş bitirilince, şeytan diyecek ki: şüphesiz allah size gerçek olanı vaat etti, ben de size vaatte bulundum ama, size yalancı çıktım. zaten benim size karşı bir gücüm yoktu. ben, sadece sizi (inkâra) davet ettim, siz de benim davetime hemen koştunuz. o halde beni yermeyin, kendinizi yerin. ne ben sizi kurtarabilirim, ne de siz beni kurtarabilirsiniz! kuşkusuz daha önce ben, beni (allah'a) ortak koşmanızı reddettim. şüphesiz zalimler için elem verici bir azap vardır.(ibrahim, 14/22
herşeye rağmen;
"o kötü amelleri işleyip de sonra arkasından tevbe ve iman edenler için hiç şüphe yok ki, rabbin bundan sonra yine de affedici ve merhamet edicidir. (a'raf/153