sanatın tüm dallarında varolan durum.ben yine de sadece ilgi alanıma giren resim sanatına değineceğim.
resimde sanatçıların artık ne çizdiğine çok da önem verilmiyor.eskiden yeni bir ekol yaratan sanatçılar önemliydi.bu dönemde özellikle fikret mualla,ibrahim çallı vb. bir sürü ressam yetişti.bir de elimizde o zamanlarda statülerinden gelen bir öncelik sayesinde ve çizdikleri az resimlerle meşhur olmuş ressamlar vardı.bunlardan birkaç örnek verilmesi gerekirse şeker ahmet paşa ve hüseyin zekai paşa'yı örnek verebiliriz.bütün bu ressamların çizdikleri resimler şu anda bile piyasanın en önemli resimleri durumunda.özellikle ilk grupta saydığımız ressamlar orijinallikleriyle ön plana çıkmış ressamlar olmaktadır.ikinci bölümde sayılan ressamlar ise genellikle istanbul peyzajı çalışmış olup az çalışmaları ve ayrıca kendilerindeki yüksek statü nedeniyle oldukça önemli ressamlar olarak görülmüşlerdir.
günümüze gelindiğinde bu resimler ciddi değerlerle satılan resimler olmuşlardır.fakat çeşitli sahtekarlıklar sonucunda imitasyon resimler çıkmıştır ortaya.birçok ressamı taklit eden ve altına imzasını atanlar ortaya çıkmıştır.özellikle bu imza atma meselesine değinmek gerekirse birçok değerli resmin altına 2-3 bardak içilen viskiden sonra gidip benzediğini düşündüğü ressamın imzasını atanlar da olmuştur.bunun sonucunda başka bir ustanın resmini alırken başka bir ustanın imzasıyla karşılaşan bir sürü insan olmuştur.
son olarak da yurt dışında bir insan bir ressamın hayatını ve çizdiği resimleri öğrenerek ancak ilerlemiş yaşlarında resim eksperi olabilirken bizim ülkemizde böyle bir duruma hiç gerek kalmamaktadır.bazı insanlar bir sürü ressamın bütün resimlerini bildiğini iddia etmektedir.sonuç olarak da birçok sahte resim orijinal diye geçirilirken birçok orijinal resim haksız yere sahte damgası yemiştir.insanlar mağdur duruma düşürülmüştür.
günümüzde sanatın çeşitli dallara ayrıldığını bilmeyen bilinçsiz insanlar yüzünden sanatımız her gün yozlaşıyor.sanata verilen değer azalıyor.günümüzde herkes sibel can'ı,hülya avşar'ı takip ederken birçok insan fazıl say kimdir bilmiyor.sanat sadece eğlence amaçlı yapılmamalıdır.sonuçta sanat bir ülkenin kültürüdür.bir fransız filmi kendini hemen belli eder mesela.çünkü herkes sanata değer verir.ülkemizde ise sanat tekel olmuş durumda.tabii sanat denebilirse.bu düzelmediği sürece hiçbir ilerleme olmaz.atatürk bunu çok güzel yorumlamıştır."sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir."demesi işin aslını ortaya koymaktadır.çünkü ülkemizde yapılan şey sanat olmamaktadır.bütün insanları bu kefeye koymak doğru olmaz ama ortalıkta ben sanatçıyım diye dolaşanlar için bu yorum rahatça geçerli hale getirilebilinir.
b= sen şimdi kadını çıplak görüyomusun hakatten?
d= oha lan sorumu bu, tabi.
b= sen şimdi heriflerin sikini taşşağınıda çiziyorsunundur?
d= öf.
b= lan ya o kadın senin karın olsa, bence hiç doğru değil nü çizmen.
d= oğlum ne alakası var, kimisi evli kimisinin sevgilisi var, iş bu iş.
b= ya bırak ya.
d= lan siktir akşam akşam.
çok konuşan az bilir tabirinin %100 doğru olmasından ileri kaynaklanan durum zira adamın herhangi bir sanat dalı(edebiyat,tiyatro,resim vs.) hakkında hiçbir fikri konuştukça konuşuyor yok o öyle olmaz yok bu böyle olmaz ben olsam şöyle yapardım vs.bu hareketi yapanların yüzüne gülünür ve içinden: susta bi motorun soğusun denir!