eldiven, gözlük, kulaklık gibi özel algılayıcılarla, yaratılan ortamda olma hissini veren üç boyutlu bilgisayar simulasyonlarıdır. yapılması, görülmesi, yaşanması gerçekte mümkün olmayan durumların denenmesi ya da öğretilmesi amaçlı kullanılabilir.
Sanal gerçeklik(sg), fiziksel ya da mimari araçlara
ihtiyaç olmadan görsel imajı ve sesi birleştirir.
Birçok sg, katılımcının göz ve kulaklarını çevreleyen
bir çeşit kask vermeyi ve onları ayrı bir ortama taşımayı kapsar.
Sonra üç-boyutlu hologramlar, katılımcıları,
çeşitli kumanda kolları ile kontrol edilen,
kendi algıladıkları gerçeklikle etkileşebilecekleri
sanal bir gerçeklikle sarar.
Sg'i kullanarak katılımcı tipik olarak,
gerçek insanların vereceği etki ve tepkileri veren
çeşitli üç-boyutlu figürlü oyunlarla meşgul olur.*