dindarın dinsize, dinsizin dindara, kürt'ün türk'e, türk'ün kürt'e a partilinin b partiliye, c partilinin d partiliye tahammülünün kalmadığı gerçeğinin ifade şeklidir.
birbirini görmeyen tanımayan insanların klavye delikanlısı olmasının verdiği gazla, yüz yüze geldiğinde karşısındakine ifade edemeyeceklerinin sanal ortamda salı verme şeklidir.
okuduğu ve duyduklarının gazına gelip "kahve milletimin insanı" edasıyla mangalda kül bırakmama durumudur.
yalnızdır da. sanal dünyada ki arkadaş sayısınca.
karamsardır da. beslendiği medyaların aktardıklarıyla.
ümitlidir de. liderinin kotardıklarıyla.
beslendikçe ve kinlendikçe klavyesi uzay tabancası gibi sınırsız mermi ve güce de sahip olur. uykusu gelene kadar ya da annesini "yat artık oğlum - kızım" diyene kadar klavyesini mermisi bitmez de.
her güne başladığında yeniden yağlar klavyesini. gecenin karanlığında düşman avlamaya hazırlar klavyesini.
yerinde ve kısmen eksik tespittir. ama insanlar arasındaki ayrışmayı tetikleyen sanal dünyanın kendisi değil, o an için ruhen sanal dünyada olan insanın herşeyi yapabileceğini sanmasıdır. karşı görüşe hakaret etmek, ileri gidip karısına kızına küfretmek veya devlet büyüklerine gayri ahlaki serzenişlerde bulunmak hakkını bulabilirler kendilerinde. e insan gerçek hayatta bu saydıklarımın herhangi birisini yaptığında zaten cezasını bulur. sanal alemin farkı nedir? nereden geliyor bu cesaret?
işte bu sebepten artık reel hayattaki kimliklerin sanal aleme de aktarılması gerekir. klavye delikanlısı tabirini unutmak şart artık.
genellikle düşünce etkeni ilk planda olduğu için sosyal hayatta , ayrımcılık düşünceleri akıla geldiği zaman böyle gelmiş böyle gider türü bastırımlar uygulayarak geçiştirilen düşünceler sanal alemde sizi bir v for vendetta ya dönüştürebilme durumudur.