hz Muhammed'in sakalı ise eğer ortada dolaşanlar "hurafe" zart zurt diye yaklaşılmaması gereken sembollerdir. Her insan sevdiği tarihsel kişilere ait parçaları görmek ister, bunu görürken de duygulanır normaldir, saygı duyulması gerekendir. Hz Muhammed de normal bir insan olmadığına göre daha da saygı duyulması gerekir. Lakin bu işin abartılması da zararlıdır. Ama Türk insanı her ne kadar bu aralar dini duyguların sömürülmesiyle bir dejenerasyona maruz kalsa da hala yoğun olarak saf ve temiz sevgilerle dine ve dinle ilişkili sembollere yaklaşmaktadır.
Şahsen ben bir Türk olarak Tüzükat-ı Timur'u okurken okuduğum herhangi kitaplardan Timur yazdı diye daha değer vererek okuyorsam, Nutuk'un sayfalarını çevirirken bu kitabı yazanın Çanakkale'de kocatepe'de çarpışan Atatürk olduğunu bildiğim için üzerine daha fazla eğiliyorsam bir Müslüman olarak da Hz Muhammed'e ait bir parçaya da sevgiyle yaklaşırım arkadaş. Neden yaklaşmayayım ?
Keramet vs beklemek de bahsettiğimiz gibi saçmalıkır, ve yine tekrar edelim bahsettiğimiz gibi bu milletin çoğunluğunun böyle işlerle işi yoktur.
ek: yanmaz vs diyen din sömürücülerini veya da o sömürücülere kananları okumamışım. işte burada bahsettiğim dejenerasyon vardır. Hz Muhammed ölmüş, tütüsülenmemişse naaşı çürümüş vs niye sakalı yanmasın lan ? Ölmesi, çürümesi, yaralanması, su içmesi, yemek yemesi kendisinin bir insan olduğunun göstergesi sakalı niye yanmasın ? Game of thrones fantastik dünyasında mı yaşıyoruz ?
Haberlerde sakalı gördüğünde ağlayan insanlar gördüm, her ne kadar sevgililerini göstermeye çalışsalar da aslında yaptıkları tapınmaya girmektedir, yani şirk'tir. Yine de en doğrusunu Allah bilir diyorum.
saygı duruşu ile tapınmayı bile ayırt edemeyip atatürk'ü anmayı "tapınmak" olarak algılayan beyinlerin, karşısında zırıl zırıl ağladığı, kime ait olduğu bile belli olmayan sakal artığı.
Kıl parçası diyenlere yazıklar olsun! Bir de müslümanlar içinde dahi dalga geçenler var sakal-ı şerifle. Kutsallaştırmayın diyen müslümanlara acıyorum. Kardeşlerim sünnette kaynağı var bunun. Nasıl inkar edersin? Rasulullah umreden sonra saçını kestirip dağıtmıştır.
Ateistlere sözüm: Bu peygamber sevgisidir. O'nun ismi geçince kalplerimiz sızlar, gözlerimiz dolar bizim. Anlamanızı beklemiyorum.
muhammed peygambere ait oldugu kesin bile olmayan olsa dahi gösterilen hürmetin gereksiz sacma ve başta islama zararlı oldugu tüy parçasıdır. adeta müslümanların basındaki günümüz putudur uzzasıdır. müslümanlar yıllardır kıldır tüydür hırkadır terliktir oyalanırken dünya aldı basını gitti. muhammet ikbalin çok güzel bir sözü var konuyla alakalı " Allah resulu kıl değil akıl bıraktı"
dini afyona çeviren unsurlardan. bunun sidik ve sümük versiyonları mevcut olsa da müminlere(!) henüz intikal etmiş değildir.
Allah aşkına, işinize gelmediğinde ''kuran oku diye başlıyor heheeyy'' diye celallenmeyi bilirsiniz ama iş okumaya gelince sivişirsiniz. neden abi? yapmayın Allah aşkına ya. Allah bizimle arasına hiçbir kulu sokmazken siz sakal, sümük, ayak izi sokuyorsunuz. bu hangi aklın ürünü?
edit: hristiyanların kutsal saydığı röliklerden farklı olmayan şirk unsuru ayrıca.
Herhangibir müzeye konup her gün sergilense sıkıntı olmayacak, zira böyle yapılmayıp özel günlerde ve özellikle ramazan ayında ve cami gibi kutsal bir mekanda sergilenmesi yanlıştır, kabeye gidip oradaki putları ziyaret etmekle camiye gidip sakalı, hırkayı ziyaret etmek farksızdır, müzede ise aa bakın bu da buradaymış der geçersin, müzedeki eşyalar ki bunlara kutsal emanetler de dahil, sadece tarihi vasıflarından dolayı oradadır.
Yani, sakalı şerifi, hırkai şerifi görüp ağlamak, dövünmek, ondan medet ummak allah a şirk koşmaktır. Dikkatli olun böyle konularda, gidip medet umduğunuz türbelerin bile %90ı rumların altınlarını gömmek için yaptığı çakma türbeler zaten, onlar da şirke düşmenize neden oluyor.