ramazan aylarında hemen hemen bütün akşam haberlerinde önünde ayılıp bayılan kadınları gördüğümüz, hz. muhammed in sakalı.
bunu sergileyenlerin hz. muhammed in onlara anlatmak istediği din şeklini anlamadıkları kesindir. sonuçta hz. ibrahimin kabe de kırdığı putlarda cansızdı, sakallarda..
Hz. Muhammedin kutsalidir. sakalıdır. camilerimizde özel odalarda bulunur. bu odaların açıldığı günler camilerimizde izdiham olur. bu çağda sakal-ı şerifden medet uman kitlelerin varlığı düşündürücüdür.
Özellikle kadınların camilerde sıraya girip, içinde bulunduğu camdan kabı öptüren kıl. Öpenlerin ramazan ayında oruç tutalmamış günlerinin affedileceği bilinir.
insanların "bende görüceem" diye birbirlerini ezmelerine sebep olan kıl. kıl lan altı üstü. o değil de hiç mi işleri güçleri yokmuş yolup durmuşlar adamcağızı. neyse ben susuyorum eksilerim konuşsun bakalım.
20 cm yakınından bile zor görüldüğü halde bazı yüzde kırkyedilikler tarafından cep telefonları vasıtasıyla görüntülenmeye çalışılan kutsal emanet.
hayır anlamadığım şu resmini çekip ne yapıcaksın arkadaşım?
örnekleyecek olursak;
+la mahmut koş koş lan.
-ne oldu?
+bak lan bak neyi çektim dün gece?
-nedir bu abi?
+lan zındık görmüyon mu ne?
-valla ne? benzetemedim bişeye iyi çekememişsin ama manita resmi falan mı nedir?
+lan amcuk töbe de ne manitası. sakal-ı şerif lan görmüyon mu?
-haaa iyiymiş abi. vay anasını ya.
sözün özü;
arkadaşlar o kutsal emanetin sahibi kutsal kabedeki putları bizzat kendisi kırmak suretiyle putperestliği yasakladı, tapılacak tek ilahın allah olduğunu beyan etti bizlere. lakin kendi sakalını görmek için birbirini ezen, fotoğraflarını çeken siz andavalları görse sizlerin de kafasını kırardı şüphesiz...
karl marx'ın sakalıdır. bugün dünya çapında yaşanan küresel kapitalist ekonomik krizle birlikte gerçekten kutsal olan sakalın karl marx'a ait olduğu açıkça görülmüştür.
hz. muhammed'in sakalına verilen isimdir. fakat bir çok camide hz. muhammed'e ait olduğu iddia edilerek sergilenen sakalların gerçekten o'na ait olup olmadığı konusunda tarihçilerin ve de din adamlarının ciddi şüpheleri bulunmaktadır. kim bilir ne kadar insan hz. muhammed'in sakalı diyerek gözyaşı döküp dualar etmiştir ismet amca'nın sakallarına.
çoğu cami ya da buna benzer yerde gördükleriniz ki eğer görmüşseniz çakmadır, gerçekliğinin ispatı ise kuran-ı kerim'e göre yakmaktan geçer, yanmaz ise gerçektir...
kutsaldır, değildir orasını sözlük fetvacılarına bırakalım ama tarihidir. bu tarihi obje ülkemize yatırım yapacağını söyleyenlerin ayağına kadar da taşınır. flashlar patlamasa alıp ülkelerine de götüreceklerdi belki. daha neyi satmak gerek?
sen; resmini vermeyen adamın kıllarını toplamışsın, ona tapmaya çalışıyorsun.senden yüzlerce belki binlerce var, izdiham oluyor neredeyse.izdihamda ölsen niyazisin lan.ha o kılda peygamberin değil egosu kuvvetli sığırın tekinindir bak.şu dna olaylarına geçsek nasıl rahatlıcaz arkadaş.
bu şerife anlam yüklemek allah'a şirk koşmaktır bir nevi. hz. muhammed elçidir. sakal kendisine peygamber olduğu için bahşedilmiş bir nesne değildir. insani bir uzantıdır.
anıtkabire gidip hacı olduğunu sananlarla peygamber sakalı öperek sevap kazandığını sananların zeka katsayısı aynıdır.
insan putlaştırmak diyen süper zekalılar var. babasından dedesinden kalan yadigara gözü gibi bakar bunlar, eşinden dostundan hediye alırda, anısı var diye yıllarca saklarlar. ama sakal ı şerife bakmak, hırka ı şerifi ziyaret etmek putlaştırmakmış. insanlar sanki gidiyor ondan medet umuyor. sevdiğin kişinin eşyasını görmek, bir hasret giderme yoludur. mutlu eder insanı. benim babam vefaat etti. özlediğimde eşyalarını açar bakarım.ona daha yakın hissederim o zaman kendimi. ordaki durumda aynıdır. kimse gidip sakala tapmıyor.
not: eleştiriyi hakarete taşıyan şeref yoksunlarına sözlük yönetimi müdahele eder umarım. eksi sozluk hadisesinin benzerini, söverek, anasına sövdürerek gündeme gelmeye çalışanların sayısı fazla.
bir tek tarihi değer oluşuna inandığım ,görmek adına birbirlerini ezebilenlerin niyetleri ,düşünceleri adına ibretle baktığım peygamberimizin sakalıdır.maneviyatla pek ilişkilendiremediğimdir.
anlamadığım, hz. muhammed'in sakalının nasıl birçok camiide elden ele dolaşabildiğidir. hatta -özellikle ramazan ayında- bazı insanların evlerinde bile bulunmaktadır bu sözüm ona "sakal-ı şerifler"... nasıl oluyor da bu denli kutsal görülen şey kızılay dağıtmış gibi herkeste bulunabiliyor?