Sakalı kökünden kazımak, Hanefi, Maliki, Hambeli mezheblerine göre Haramdır. Şafii mezhebine göre ise tenzihen mekruhtür.
Kaynak: ianetüd Talibin 11 / 340
Ayrıca şu konunun bilinmesinde faide vardır.
Baştaki saç kadınların süsü ve zınnetidir, Sakal ise erkeklerin süsü ve zınnetidir.
Erkek sakalını kökünde kazır ise söyle demiş olmuyormu?:
Ya Rabbi senin bana vermiş olduğun, beni kadınlardan farklı kılan bu süsü ve zınneti istemiyorum!..Ben böyle yapmakla daha güzel oluyorum
Evet değerli kadeşlerim, birde tabii Rasulullah efendimizin emri var ve onun sünnetidir Sakal.
Sakal hususunda çok bilgiler mevcuddür kardeşlerim
Kaynaklar:
Enfal süresi / 20
Tegabun süresi / 12
Nisa süresi / 59 , 80
Hadisler:
Hattabı Mealimüş sünne 1 /44
Tırmızı-Edep, 6.
Ebu Davud- Teraccül, 6
Buhari, ibni Mace, Tirmizi
SakalI kaimanIn kesmenin haram olduguna dair:
El FIkIh alel Mezahibut Erba'a c.2 s.44 ve 45
El Menkel ül Azbül Mevrüd c.1 s.186
--spoiler--
bir atesit arkadaşımızın kendini kurnaz sanarak islamı kötü gösterme çabasıdır. bilgisi yok fikri var. bir de googledan yazı yapıştırmış. sorsan ordaki hiçbir alimin adını daha önce duymamıştır. neyse konuya dönelim:
Sakalı tıraş etmek bazı alimlere göre mekruh, bazılarına göre tahrimen (harama yakın) mekruh, bazılarına göre ise haramdır. Bu durumda üzerinde ittifak edilen nokta, mazeret yokken sakalı kesmenin en azından mekruh olduğudur. Bilindiği gibi mekruh din dilinde, hoş görülmeyen, ya da olmasa daha iyi olur denen şeylerdir. Bazılarının zannettiği gibi sakal sadece bir örf değildir. Çünkü Hz. Peygamberin (as) öyle fiilleri vardır ki, sadece bir insan olarak, ya da o tarihte ve o bölgede yaşadığı için öyle yapmıştır. Bunların dinî bir yönleri olmayabilir. Mesela, o bir yerden bir yere gitmek için deveye binmiştir. Ama o zamanda araba ya da uçak bulunsa idi, kuvvetle muhtemeldir ki, onlara binmeyi tercih edecekti.
Sakala gelince, dediğim gibi, onun sıradan bir örf ve kültür uygulaması olmadığını gösteren pek çok hadisi şerif vardır. Öyleyse onu dinen istenen bir eylem olarak görmek zorunluluğu bulunmaktadır. işte ihtilaf, bu talebin derecesi konusundadır. Sakal sünnet midir, yoksa farz mıdır? Doğrusu sakal bırakmak en azından sünnettir ve farz diyenlerin bulunduğunu da hesaba katarsak, sıradan bir sünnet te değildir. Buna bağlı olarak burada söyleyebileceğimiz şey şudur: Sakalın, hiçbir sebep yokken kesilmesi doğru değildir. Bu, en azından bir mekruhtur.
sünnete itiraz etmese de aykırı düşmek olabilir. ancak haram olarak nitelendirmek için açık delil gerekir.
insanın yaradılış fıtratına ayrıkırıdr diyenler var. bu da yanlış manada kullanılır. çünkü yaradılışa ters düşmemesi için o zaman etek ve kol altı traşı da yapılmamalıdır.
burada iş şuna gelir;
imkânın varsa traş olma. ancak çalıştığın yer, kurum buna izin vermiyor ancak namaz ve diğer ibadetlerinde sana rahatlık sağlıyorsa şüpheye düşmene gerek yok.
diğer taraftan çalıştığın kurum, namaz gibi farz olan ibadetlere izin vermiyorsa işte o zaman orada çalışman uygun değildir. terki gerekir.
Kılda keramet olsa götte çıkmazdı.
Herkes müslüman oldu, tüm farizalar yerine getirildi, bi sakal kaldı mk.
Hakkında herhangi bir ayetin olmadığı mevzu. Sünnet olduğu soylenir. O zamanlar sakal birakmanın nedeni musriklerle benzememek idi, Sünnette olan bu.
Diğer yandan imam Malik, Müslüman, çoğunluk sakalını ne şekilde bırakıyorsa o kadar bırakmalı, fazlasını kesmeli, böyle yapmak menduptur. Çünkü bu fazlalığın kesilmemesi, çirkin görünmeye sebeb olur. Sakalı kısaltmanın bir sınırı yoktur. En uygunu, şekli güzelleştirecek biçimde kısaltmaktır der.
Sakalları uzatıp vikinglere ya da ıslam adını kullanan teröristlere benzemektense kesip insana benzemek daha makbuldür.
Çok sevdiginiz başbakan memur olmamasına, herhangi bir yasayla sınırlandırılmamasına rağmen sakal bırakmıyor, yoksa o da mı kafir?
Kendini akıllı sanan maksatları islam düşmanlığı olan zerzevatların boş düşünceleridir.
Hz Peygamberin sakal uzatmasının sebebi birazda zamanın şartlarında kaynaklanır, malum o zaman magic turbo jiletler yoktu. haliyle uzun bırakıyordu. sakal bırakmak sünnettir ancak kesmek haram degildir.
gelelim diger konuya; bazı yobazlar ise cübbe giyer nedeni ise peygamber efendimiz cübbe giyiyor diye. allah aşkına hiç düşünmedin mi? arabistan'da toz, toprak, kum fırtınada ne giyilmesini beklerdin? kısa keten parmak arası tellik arası giyecek halleri yok ya. haliyle yüzünü ve vücudunu elinden gelebildigi kadar temiz tutmaya çalışıyor.
gel gelelim diger konuya; peygamber efendimiz misval kullanır bu sünnettir ancak kullanmamak günah degildir. yine bazı yobazlar bunun tersini düşünür, yine fikri olup beyni olmayan bu aptallar o zaman ipana, colgate total olmadığını düşünememiştir. ne diyelim allah yardıncıları olsun.
bu açıklamadan sonra berberler federasyonundan nasıl bir tepki geleceği merak konusu. an itibariyle güney trakya esnafları kepenk kapatma kararı vermiş.