saygı duruşu ile tapınmayı bile ayırt edemeyip atatürk'ü anmayı "tapınmak" olarak algılayan beyinlerin, karşısında zırıl zırıl ağladığı, kime ait olduğu bile belli olmayan sakal artığı.
Haberlerde sakalı gördüğünde ağlayan insanlar gördüm, her ne kadar sevgililerini göstermeye çalışsalar da aslında yaptıkları tapınmaya girmektedir, yani şirk'tir. Yine de en doğrusunu Allah bilir diyorum.
hz Muhammed'in sakalı ise eğer ortada dolaşanlar "hurafe" zart zurt diye yaklaşılmaması gereken sembollerdir. Her insan sevdiği tarihsel kişilere ait parçaları görmek ister, bunu görürken de duygulanır normaldir, saygı duyulması gerekendir. Hz Muhammed de normal bir insan olmadığına göre daha da saygı duyulması gerekir. Lakin bu işin abartılması da zararlıdır. Ama Türk insanı her ne kadar bu aralar dini duyguların sömürülmesiyle bir dejenerasyona maruz kalsa da hala yoğun olarak saf ve temiz sevgilerle dine ve dinle ilişkili sembollere yaklaşmaktadır.
Şahsen ben bir Türk olarak Tüzükat-ı Timur'u okurken okuduğum herhangi kitaplardan Timur yazdı diye daha değer vererek okuyorsam, Nutuk'un sayfalarını çevirirken bu kitabı yazanın Çanakkale'de kocatepe'de çarpışan Atatürk olduğunu bildiğim için üzerine daha fazla eğiliyorsam bir Müslüman olarak da Hz Muhammed'e ait bir parçaya da sevgiyle yaklaşırım arkadaş. Neden yaklaşmayayım ?
Keramet vs beklemek de bahsettiğimiz gibi saçmalıkır, ve yine tekrar edelim bahsettiğimiz gibi bu milletin çoğunluğunun böyle işlerle işi yoktur.
ek: yanmaz vs diyen din sömürücülerini veya da o sömürücülere kananları okumamışım. işte burada bahsettiğim dejenerasyon vardır. Hz Muhammed ölmüş, tütüsülenmemişse naaşı çürümüş vs niye sakalı yanmasın lan ? Ölmesi, çürümesi, yaralanması, su içmesi, yemek yemesi kendisinin bir insan olduğunun göstergesi sakalı niye yanmasın ? Game of thrones fantastik dünyasında mı yaşıyoruz ?
anlamadığım, hz. muhammed'in sakalının nasıl birçok camiide elden ele dolaşabildiğidir. hatta -özellikle ramazan ayında- bazı insanların evlerinde bile bulunmaktadır bu sözüm ona "sakal-ı şerifler"... nasıl oluyor da bu denli kutsal görülen şey kızılay dağıtmış gibi herkeste bulunabiliyor?
bir tek tarihi değer oluşuna inandığım ,görmek adına birbirlerini ezebilenlerin niyetleri ,düşünceleri adına ibretle baktığım peygamberimizin sakalıdır.maneviyatla pek ilişkilendiremediğimdir.
insan putlaştırmak diyen süper zekalılar var. babasından dedesinden kalan yadigara gözü gibi bakar bunlar, eşinden dostundan hediye alırda, anısı var diye yıllarca saklarlar. ama sakal ı şerife bakmak, hırka ı şerifi ziyaret etmek putlaştırmakmış. insanlar sanki gidiyor ondan medet umuyor. sevdiğin kişinin eşyasını görmek, bir hasret giderme yoludur. mutlu eder insanı. benim babam vefaat etti. özlediğimde eşyalarını açar bakarım.ona daha yakın hissederim o zaman kendimi. ordaki durumda aynıdır. kimse gidip sakala tapmıyor.
not: eleştiriyi hakarete taşıyan şeref yoksunlarına sözlük yönetimi müdahele eder umarım. eksi sozluk hadisesinin benzerini, söverek, anasına sövdürerek gündeme gelmeye çalışanların sayısı fazla.
bu şerife anlam yüklemek allah'a şirk koşmaktır bir nevi. hz. muhammed elçidir. sakal kendisine peygamber olduğu için bahşedilmiş bir nesne değildir. insani bir uzantıdır.
anıtkabire gidip hacı olduğunu sananlarla peygamber sakalı öperek sevap kazandığını sananların zeka katsayısı aynıdır.
sen; resmini vermeyen adamın kıllarını toplamışsın, ona tapmaya çalışıyorsun.senden yüzlerce belki binlerce var, izdiham oluyor neredeyse.izdihamda ölsen niyazisin lan.ha o kılda peygamberin değil egosu kuvvetli sığırın tekinindir bak.şu dna olaylarına geçsek nasıl rahatlıcaz arkadaş.
kutsaldır, değildir orasını sözlük fetvacılarına bırakalım ama tarihidir. bu tarihi obje ülkemize yatırım yapacağını söyleyenlerin ayağına kadar da taşınır. flashlar patlamasa alıp ülkelerine de götüreceklerdi belki. daha neyi satmak gerek?
çoğu cami ya da buna benzer yerde gördükleriniz ki eğer görmüşseniz çakmadır, gerçekliğinin ispatı ise kuran-ı kerim'e göre yakmaktan geçer, yanmaz ise gerçektir...
hz. muhammed'in sakalına verilen isimdir. fakat bir çok camide hz. muhammed'e ait olduğu iddia edilerek sergilenen sakalların gerçekten o'na ait olup olmadığı konusunda tarihçilerin ve de din adamlarının ciddi şüpheleri bulunmaktadır. kim bilir ne kadar insan hz. muhammed'in sakalı diyerek gözyaşı döküp dualar etmiştir ismet amca'nın sakallarına.