--spoiler--
fıtrata müdahale etmek yaratılışı değiştirmek ve beğenmemek gibidir.Yaratılışı beğenmemek ise insanı küfre götürür.
Bir uzvu eksik veya sakatsa o uzva ameliyat ve estetik sağlık için caiz olur fakat keyfi yere bir uzvu değiştirmek caiz değildir.
sakal sakal diye diye erkekleri tek tip yaptiniz ayakkabilariniz ayni, sakallariniz ayni, cantalarinz bile ayni tek üretimsiniz hepiniz..
ayrica da gayrimüslimler sakalsiz degillerdir karl marx ismini de mi duymadiniz, efendiligin yolu da sakaldan gecmez yere tükürmeyin küfür etmeyin kafi bu zamanda bu bile nimet..***
mezheplerin fıkhına değil, müsnedlerine yani hadislerine göre böyledir. kim bilir hangi arapçı uydurdu bunu zamanında. kıldan sünnet olur mu hiç?
esasen hadis kitapları ile fıkıh usulüne dair kitaplar bir araya gelemez. bunlar çok sonraları mezhepleri pazarlamak, siyasi mali rant elde etmek adına ''sahihtir'' sloganı ile ortaya atıldı ve dinin parçası haline getirildiler.
yan, sakal mevsuzu mezheplerce değil, hadislerce sabittir.
--spoiler--
Efendimizin sünneti, hayâ perdesi, ümmetlik nişanesi olan sakalı bırakmak lazımdır. Bunu kesip atmak büyük gaflet ve cahilliktir, fıtrattan ayrılmaktır.
--spoiler--
sakalı kazımak dört mezhebe göre haramdır
bir tutam yani 4 parmak bırakmak sünnettir
bir tutamdan az bırakmak ise mekruhtur
bir tutamdan kısa olursa en azından haram işlenmiş olunmaz yani jiletle alınmazsa
imkanı olan sakal bırakmak zorundadır
çünkü erkek fıtrat gerekir. kadından sakalla ayrılmıştır
kadın ise sakalsız yaratılmıştır
kadının yüzünde çıkan tüyleri gidermesi müstehaptır fakat kaşlarını inceltmesi caiz değildir.
Sakalı kesmek müsle yapmak uzvu kesmek gibidir yani kulağı burnu kesmek gibidir.
Ayrıca fıtrata müdahale etmek yaratılışı değiştirmek ve beğenmemek gibidir.Yaratılışı beğenmemek ise insanı küfre götürür.
Bir uzvu eksik veya sakatsa o uzva ameliyat ve estetik sağlık için caiz olur fakat keyfi yere bir uzvu değiştirmek caiz değildir
Efendimiz s.a.v. bir hadisi şeriflerinde kadının erkeğe
erkeğin kadına benzemesini lanetlemiştir. Bu yüzden kadın sakalsız erkek sakallı olduğu için erkek sakalını kesince kadına benzemiş olur ve bu caiz değildir.
Aynı şekilde kadınında erkek kıyafetleri giymesi,pantolon giymesi ve saçını kısaltması caiz değildir.
Sakalla ilgili Fetvaya göre Efendimiz s.a.v. sakalını hiç kesmemiştir, diğer bütün peygamberlerde sakallı idiler, Efendimizin bu sünnetini sahabe-i kiram efendilerimiz de terk etmediği için , müçtehit alimlerimiz sakal bırakmayı ümmetin bütün erkeklerine vacibtir hükmünü vermişlerdir bazı alimlerce farzdır diyenlerde vardır
vesselam