said nursi vs mustafa kemal atatürk

entry93 galeri0
    67.
  1. bu komik karşılaştırma bile yapılamaz yapılmamalı. bir tanesi saidi kürdi. millete din üzerinden bölücüğü öğreten adam diğeri bütünlüğü savunan ve uygulayan adamdır.
    0 ...
  2. 66.
  3. 'biri müslümanlıktan çıkan türklükten de çıkar.', diğeri ise 'ne mutlu türküm diyene' felsefesine sahiptir
    0 ...
  4. 65.
  5. Said Nursi'nin bir adım önde olduğu * kıyaslamadır. Adam iki günde resmen twitter panpişi oldu. Hem de o kadar hain kemalistin baltalama çalışmasına rağmen. Bu panpişlik kerameti bütün kemalistleri rezil etmiştir, kabul edin artık.
    2 ...
  6. 64.
  7. sürekli hataya düşülen alakasız bir karşılaştırmadır.

    özellikle de said nursi'nin hutuvat-ı sitte adlı bildirisinde mustafa kemal ve silah arkadaşlarını dinsiz ve zındık ilan eden hıyanet fetvasına karşı çıktığı bilgisi tamamen kolpadır, yalandır, uydurmadır. söz konusu yazısında said nursi fetvanın sadece ilmen ve şeklen hatalı yazıldığına değinmiş, geçersiz olduğunu, kabul edilemeyeceğini falan asla savunmamıştır.

    yani kendisinin ankara'da mücadele eden milli kuvvetlere zerre faydası dokunmamıştır. zaten darül hikmet-ül islamiye ve kürdistan teali cemiyeti gibi örgütlerin kurucu kadrosunda yer alan birinin milli mücadeleye destek olduğunu savunmak en basit deyimle saflıktır, bilgisizliktir.

    said'e neden bu kadar omuz verildiğini ise hepimiz biliyoruz. kendisi günümüzde mustafa kemal atatürk'e alternatif bir kişilikmiş, milli mücadelenin dindar kesimini temsil ediyormuş gibi sunulmaya çalışılıyor. oysa said, birlikte yaşadığı insanlar cephede vuruşurken onların arkasını kazan, isyan çıkarmak suretiyle halkın istiklal mücadelesini baltalayan, sonrasında da abd tarafından sscb'ye karşı kullanılan bit kadar değeri olmayan bir piyondur. her şeyden öte bir haindir.

    kendisine "alim" demek insanın kendi aklına ve zekasına hakarettir...
    0 ...
  8. 63.
  9. biri hain, biri vatan kurucusu ulu önder, büyük lider, başöğretmen, başkomutan.
    4 ...
  10. 62.
  11. sinema filmi olarak kıyaslarsak ; barla iyi bir gişe elde etmiştir, atatürk'ün filmleri ise barla'ya göre daha az izlenmiştir. yani said nursi'nin sinema filminin yapımcısı daha çok gelir elde etmiştir.
    0 ...
  12. 61.
  13. 60.
  14. said nursi hazretlerinin havada karada ve denizde alacağı versustur. allah o ve o'nun gibileri sayesinde bizi irşad'a erdirsin inşallah.
    1 ...
  15. 59.
  16. birini tüm dünya takdir eder, birini 3-5 şakirt.
    1 ...
  17. 58.
  18. koskoca t.c kurucusu büyük önder atatürkü ülkeye hiç bir faydası olmayan said nursi ile karşılaştırma cahilliğidir.
    2 ...
  19. 57.
  20. Konu başlığını görünce sevindiğim ve said nursiyi sevenlerin eğer atatürk düşmanlığı var ise tarihten şu satırları okumalarını şiddetle tavsiye etmekten kendimi geri koyamadığım bir karşılaştırmadır.

    Said Nursinin hayatını okurken aklımda kalmıştı..Kitap elimde olmadığı için Said Nursi"nin Atatürk e dinsiz denmesine karşı duruşunu vikipedi"den destek alarak bizzat burada paylaşmak isiyorum.

    Said Nursi, Mustafa Kemal ve silah arkadaşlarını dinsiz ve zındık ilan eden hıyanet fetvasına karşı, "bu fetvanın ilmen geçersiz olduğunu"beyan eden "Hutuvat-ı Sitte" adlı bir bildiri hazırlamıştır. Bu eser yüzünden işgal kuvvetleri tarafından gıyabında ölüm cezasına mahkûm edildi.Said Nurs-i bu bildiriyi yayınlamadan önce 3 müftü tarafından imzanan ve 64 müftünün ise onayladığı bir karşı fetva zaten yayınlanmıştı. Bu fetva da "düşmana karşı mücadele etmenin din gereği olduğu" anlatılmıştı.
    1 ...
  21. 56.
  22. atatürk milli benliğimizi, said nursi ise dinimizi kurtardı. sonuç olarak ikisi de "biz" olmamızı sağlayan kişilerin başında gelir. kıyasa tabi tutulacak yanları yoktur. çünkü her mantıklı insanın farkedebileceği gibi biri asker, devlet adamı, politikacı; diğeri ise din uğruna savaş veren düşünür ve hoca.

    edit: böyle bir başlık açılmasının tek amacı olduğunu düşünmekteyim. o da sözlükteki "atatürkçü" ve "şakirt" diye nitelendirilen kişilerin birbirine düşürülmesidir. başka hiçbir amaç yoktur. bunu görememek çok acı.
    1 ...
  23. 55.
  24. birinin göğsüne şarapnel parçası gelmiş ama keramet gösterip çelik bir saat sayesinde hayatı kurtulmuş, diğeri hayatı boyunca keramet gösterememiş sadece inandığı gibi yaşayıp inandığı gibi ölmüştür.
    0 ...
  25. 54.
  26. atatürk ü sevmek için zorlamaya gerek yoktur zira anlamak ve hissetmek yeterlidir efenim.
    0 ...
  27. 53.
  28. Atatürk ü bize zorla sevdirdiler , yemin ettirdiler.Said Nursi olmasa belki de dinimiz islam olmayacaktı .

    NOT : Said Nursi'ye hain diyenler; önce hayatını okuyun, neler yaptığını öğrenin sonra eleştirin .
    6 ...
  29. 52.
  30. anlamadığım neden her bir kıyaslama olduğunda mustafa kemal atatürk ü karıştırıyorsunuz. bu kadar bir insanın yaptıkları sizi rahatsız ediyor. bu mudur ona olan saygınız. herşeye kendisini karıştırarak mı cevap veriyorsunuz. yapmayın etmeyin. bahsettiğiniz insan tüm dünya ya mâl olmuş birisidir. artık rahat bırakın da huzur bulsun. bu yapılan elma ile armut u kıyaslamaktır. uzak durmak gerekir. lakin yapılanlar göz önünde. sıkılmadan bunalmadan devamlı aynı konular üzerinde dolanıp durmak ilkokul çocuğunun bile yapacağı bir şey değilken siz lise üniversite ya da yaşını başını almış kişiler olarak saçma sapan yazıyorsunuz ve eminim de yazmaya devam edeceksiniz. sizleri kendi halinize bırakmak en iyisi olduğuna kanaat getirdim.
    1 ...
  31. 51.
  32. atatürk ün eseri ortadadır. onu parçalamak yok etmek ite köpeğe peşkeş çekmek isteyenlerin saidi nursi sinin eserlerini gösterelim.

    "Halide Edip in, Selahattin Bey in, Sabahat Hanım ın ve Saime Hanım ın işgali kınayan konuşmalar yaptıkları o istanbul mitinglerinde Said-i Nursi yoktu. Said-i Nursi o sırada Nakşibendi tarikatına mensup ingiliz yanlısı Derviş Vahdeti ile birlikte siyasal islamcı ittihad-ı Muhammedi Cemiyeti ni kurmakla meşguldü. Cemiyetin kuruluşu nedeniyle 3 Nisan 1919’da Ayasofya camiinde mevlit okutulmuştu."

    "....Erzurum da Hoca Raif Efendi, Hakkari de Müftü Ziyaeddin Efendi, Isparta da Şeyh Ali Efendi canla başla Mustafa Kemal’e ve Türk Kurtuluş Savaşı na destek olurken, Said-i Nursi yine ortalarda yoktur. Bu sırada Said-i Nursi, istanbul da, Kürdistan Teali Cemiyeti ni ve Kürt Neşriyat Cemiyeti’ni kurmakla meşguldür. ingiliz Hava Kuvvetleri Komutanlığı nın Bağdat tan yazılan gizli raporunda, Kürtleri Türklere karşı kışkırtarak ayaklandırmak amacıyla kurulmuş olan Kürdistan Teali Cemiyeti’nin kurucuları arasında Said-i Kürdi (Nursi) nin de adı vardır."

    "Kuvvacı din adamları, işgallere karşı halkı örgütlemek için düzenlenen yerel kongrelere katılırken Said-i Nursi nerededir? O günlerde Said-i Nursi istanbul da Kurtuluş Savaşı yla ilgisi olmayan Müderrisler Cemiyeti (Teali islam Cemiyeti), Yeşilay Cemiyeti ve Darül Hikmet’ül islam gibi örgütlerde, kuruluşlarda yer almıştır."

    "....Kuvvacı din adamları Kurtuluş Savaşı sırasında Mustafa Kemal le birlikte "Ya istiklal ya ölüm" parolası doğrultusunda "vatan ve namus" mücadelesi verirken Said-i Nursi nerededir? O günlerde Said-i Nursi "Sunuhat" (1920), "Hakikat Çekirdekleri" (1920), "Nokta" (1921), "Rumuz" (1922) gibi risaleler (küçük kitaplar) kaleme almakla meşguldü."

    "...Şeyh Ahmet Sunusi * nin Anadolu da il il cami cami dolaşarak halkı Kurtuluş Savaşı na katılmaya çağırdığı o günlerde Said-i Nursi nerededir? O günlerde Said-i Nursi istanbul da ruhsal değişimler, dönüşümler geçirmektedir. Kendi ifadesiyle, "yakın arkadaşlarından birinin hiç beklenmedik bir ihaneti sonucunda" artık gençlik dönemini geride bıraktığı gerçeğini kavramış ve ruhsal yönden değişmeye başlamıştır! Said-i Nursi, yaşadığı bu ruhsal değişimleri, 1921 yılında Arapça yayımlanan Lemalar adlı bir dizi broşürde anlatmıştır. (Lema lar, 104)

    ek bilgi : Said-i Nursi nin istanbul Çamlıca daki evinde kendi kendisiyle hesaplaştığı o işgal günlerinde Mustafa Kemal, Doğu Anadolu da, Kuzey Irak’ta ve Suriye de islamı anlatacak, insanları Kurtuluş Savaşı na katılmaya çağıracak din adamlarına ihtiyaç duymaktaydı ve bu nedenle Said-i Nursi yi (Kürt bölgelerinde tanınmış olduğu için) Güney Doğu Anadolu ya "vaaz" olarak göndermek istemişti. (Nitekim Said-i Nursi de, Emirdağ Lahikası’nın bir pasajında Mustafa Kemal in kendisinden, Sunusi liderlerin Libya da yaptıklarına benzer bir görevi yerine getirmesini, yani dini bir ittifak odağı oluşturulmasıyla halkın bu odak etrafında birleştirilmesini istediğini belirtmektedir)[32]. Ama Said-i Nursi, bir türlü istanbul daki "rahatını" ve "ruh hesaplaşmalarını" bırakıp Anadolu ya geçmeye yanaşmamıştı; ta ki savaş bitip, galip belli oluncaya kadar! Bu durumda Mustafa Kemal de Libyalı Şeyh Ahmet Sunusi den yardım almak zorunda kalmıştı. Evet, Sunusi Türk değildi; ama "bağımsızlığın önemini" bilen cesur bir Müslümandı. işte, Kurtuluş Savaşı na katılan birçok din adamı gibi o da gerçek bir Hür Adam dı.

    kaynaklar:

    [2] Şerif Mardin, Bediüzzaman Said-i Nursi Olayı, “Modern Türkiye’de Din ve Toplumsal Değişim”, iletişim Yay, 4.bs, istanbul, 1994, s.145.
    [3] Mardin, age, s.148.
    [4] Sinan Meydan, Cumhuriyet Tarihi Yalanları, inkılap Yay, istanbul, 2010, s.191.
    [5] Sina Akşin, Kısa Türkiye Tarihi, istanbul, 2007, s.60.
    [6] Müdafaa-i Hukuk Cemiyetlerine üye olan o 16 din adamı şunlardır: Ankara’da Müftü Rıfat Börekçi, Afyon’da Müftü Sait Efendi, Amasya’da Müftü Hacı Tevfik Efendi, Bilecik’te Müftü Mehmet Şükrü Efendi, Bolu’da Müderris Kürtzade Mehmet Sıtkı Efendi, Çankırı’da Müftü Bekirzade Ata Efendi, Denizli’de Ahmet Hulusi Efendi, Erzurum’da Hoca Raif Efendi, Hakkari’de Müftü Ziyaeddin Efendi, Isparta’da Şeyh Ali Efendi, Kırşehir’de Müftü Halil Hilmi Efendi, Konya’da Ali Kemal’i Efendi, Sivas’ta Müftü Abdurrauf Efendi,Van’da Müftü Şeyh Masun Efendi, Yozgat’ta Müftü Mehmet Hulusi Efendi, Zonguldak’ta Müftü ibrahim Efendi. Sinan Meydan, Atatürk ile Allah Arasında, inkılap Yay, 3.bs, istanbul, 2010, s.326, dipnot: 590.
    [7] Mustafa Yıldırım, Meczup Yaratmak, Ankara, 2006, s.73,74; Mardin, age, s. 147.
    [8] Yıldırım, age, s.32,33.
    [9] Mustafa Çalışkan, Kurtuluş Savaşı Sırasında Din Faktörü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1991, s.122; Meydan, age, s. 335.
    [10] Çalışkan, age, s.123; Meydan, age, s.335.
    [11] Yakın Tarihimiz, C.I, S.12,17, Mayıs, 1967, s.359; Meydan, age, s. 327.
    [12] Recep Çelik, “Milli Mücadele Döneminde Atatürk ve Din Adamları”, Atatürk’ün islama Bakışı, Belgeler, ve Görüşler, Ankara, 2005, s.78.
    [13] Hüseyin Menç, Her Yönüyle Amasya, Amasya, 1997, s.202.
    [14] Hüseyin Menç, Milli Mücadele Yıllarında Amasya, Ankara, 1972, s.36,37; Meydan, age, s. 329.
    [15] Çelik, age, s.83; Meydan, age, s. 330.
    [16] Menç, age, s.202; Meydan, age, s.330.
    [17] Ahmet Emin Yetkin, “Abdurrahman Kamil Efendi’nin Oğlu ile Yapılan Roportaj”, Uğraşı dergisi, Yıl 1, S.7, 15 Haziran 1969: Menç, Milli Mücadele Yıllarında Amasya, s. 38; Çelik, age, s.26 (dipnot 25) Meydan, age, s. 330.
    [18] Meydan, Atatürk ile Allah Arasında, s.331 vd.
    [19] Mardin, age, s.145,146.
    [20] Mardin, age, s.148.
    [21] Mardin, age, s. 144, 145.
    [22] Meydan, age, s.452.
    [23] Atatürk’ün Bütün Eserleri, C.7, s.171.
    [24] Celal Bayar, Ben de Yazdım, , C.2, istanbul, 1997, s. 490,491.
    [25] Atatürk’ün Bütün Eserleri, C.10, s. 117-119.
    [26] Meydan, age, s.455,456.
    [27] Mustafa Oral, “Şeyh Sunusi’nin Kemalist Misyonu”, Toplumsal Tarih, Ağustos, 2005, S.140, s.70.
    [28] A. Necip Günaydın, “Milli Mücadele’de Şeyh Sunusi’nin Sivas’taki ittihad-ı islam Kongresi ve Ulucamii’deki Hutbesi”, Tarih ve Düşünce, Aralık, 2003, Ocak, 2004, s.45; Meydan, age, s.397.
    [29] Bilal Şimşir, ingiliz Belgelerinde Atatürk, C.3, s. 279.
    [30] Meydan, age, s.457.
    [31] Mardin, age, s.149.
    [32] Emirdağ Lahikası, 1959, 10; Mardin, age, s.153.
    [33] Mardin, age, s.153.
    [34] ATASE, KI, 525, D, 129, F.2; Alemdar, 5 Mayıs 1336, Hakimiyet-i Milliye, 5 Mayıs 1336, irade-i Milliye, 22 Nisan 1920, Meydan, age, s.361.
    [35] Seyfi Güzeldere, Gerçek Bediüzzaman Said-i Nursi ve Doktirnleri, istanbul, 1966, s.132,133.
    [36] Mardin, age, s.153.
    [37] Şualar, Redoks, s.417.

    adam sallamıyor bunca dayanak var bunları okumayaca cesaret edebilecek okuduğunda ise anlayacak beynin sahibi said nursi ve onun ağlak türevlerini yeryüzünde silme mücadelesinde olur, azıcık beyni olmayanlar ise bu türevleri var etmek için çırpınır ve ülkece bizi yok etmeye uğraşır.

    yazının tamamı için :

    http://www.odatv.com/n.ph...-gercek-oykusu-3112101200
    5 ...
  33. 50.
  34. atatürk'e hakaret içeren versustur.
    1 ...
  35. 49.
  36. aslında ikisi de anlaşılamamış. ikisininde fikirlerinde birileri ifrat etmiş.
    1 ...
  37. 48.
  38. biri devlet kurucusudur, diğeri olsa olsa alim.

    alimlerin devlet kurduğu nerde görülmüş ulan develer.
    1 ...
  39. 47.
  40. bir din şarlatanı ile yüce türk milletinin kurtarıcısı önderi olmuş atatürkün karşılaştırılmasıdır. atatürk tur bindirip siker.
    3 ...
  41. 46.
  42. ikisi biribiriyle asla kıyaslanamayacak şahsiyetler. said-i nursi hazretleri büyük bir alimdir. mustafa kemal de büyük bir askerdir.
    2 ...
  43. 45.
  44. her ikisi de işini gayet iyi yapmış adamlardır.
    2 ...
  45. 44.
  46. bunlardan birisinin takipçi ve müridleri mustafa kemal atatürk'ün sadece bir "komutan" olduğunu ve savaşta fiili olarak rol aldığını sanmaktadır.

    şimdi bu adamlara yakın dönem siyasi tarihi mi anlatacaksın, ortadoğu politikalarını mı yoksa mısır özgürlük mücadelesini mi? hindistan tarihini mi ya da siyaset felsefesini mi? atatürk'ün sadece bir "komutan" olduğunu düşünen ve bunu dile getiren adama "cin ali" den başlayarak okuma öğretmek gerekir ama o kadar zamanımız yok ne yazık ki...

    said nursi'nin faaliyetlerini ise sayıp duruyoruz, anlamayan kendisi de kurucusu olduğu örgütlerin faaliyetlerine bakmakta özgürdür. tonlarca risale okumuş biri olarak da şu "okumadan laf atmayın yeaa" çiğliğinden bıktım. okuma yazmayı bilen bir siz varsınız sanki...

    haine biat edenden fazla bir şey beklememek gerekir.
    2 ...
  47. 43.
  48. 2. abdülhamitin delidir diye tımarhaneye attırdığı bir meczup ile devlet kurabilecek kapasitede zekaya sahip birisinin karşılaştırılmasıdır.

    ot içerek kafasını güzelleştiren ve söyledikleri ile cahil cühelayı peşine takan birisi ile rakı içen ve içtikten sonra sapıtmayan aynı ciddiyetle devlet adamlığına devam eden birisinin karşılaştırılmasıdır.

    radyo için çok ama çok bilimsel bir açıklama yapan( cinler, periler, melekler) birisi ile, geometri kitabı yazacak kadar bilgili birisinin karşılaştırılmasıdır.

    lan etmeyin diyorum dinlemiyorsunuz gerçi bende de hata var tutamıyorum kendimi yazıyorum böyle başlıklara ama neyse. size değil kendime kızıyorum aslında.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük