kâlû belâ....
allah cc dünyayı ve varlıkları yaratmadan önce dünyaya gelecek bütün insanların ruhlarını yarattı. onları ilahî huzurda topladı ve kendilerine, “ben sizin rabbiniz değil miyim?” diye sordu. ruhlar da, “evet, bizim rabbimiz sen’sin!” dediler.
bu zamana “kâlû belâ” denir.
araf suresi 172. ayet te kâlû belâ bahsi geçmektedir.
bana da anayasa yetiyor. türk ceza kanunu tanımıyorum. anayasa da ruhsatsız silah taşımak yasaktır yazmıyor. taşıyayım o zaman.
dinin tek kaynağı kur'an değildir. Sıralama şöyledir:
1. Kur'an ı kerim
2. Sünnet
3. icma
4. Kıyas
Birinci de olmayan konular için ikincilere bakılır. ikinci de bulunmazsa üçüncü yol aranır. Neyse Antik yunanda 2500 yıl önce konuşulanlara inanıp bundan 1400 yıl öncesine inanmamak da bir tercihtir. Sahabe nin hayatını anlatan yüzlerce eser vardır. Bunlardan tavsiye edeceğim M. Yusuf Kandehlevi tarafından yazılan Hayat'üs Sahabe dir.
Bir Hadis-i şerif'te şöyle buyurulmaktadır:
"Allah-u Teâlâ benim ashâbımı nebiler ve resuller müstesnâ olmak üzere bütün insanlara ve cinlere üstün kılmıştır." (Bezzar)
Onlar bu derece faziletli, bu derece kıymetli insanlardır. Sevilmiş ve seçilmişlerdir.
Çünkü Ashâb-ı kiram -radiyallahu anhüm- Hazret-i Allah'tan Habib-i Ekrem'ine ne geldi, ne döküldü ise aynısını, saf bir halde aldılar. iman ettiler, itaat ettiler ve bu şerefe nail oldular.
Ruhlar birbirini tanısaydı herkes birbirine benzer duygular beslerdi. Oysa biri kalpten sevip diğeri gizli düşman olabiliyor. Platonik aşklar malum. Vs vs.
Dini Spiriütalizminize alet ederek insanları soğutmayın.
- Hz. Ömer'in Hz. Ali'ye sorduğu 3 sualin tahric ve tahkiki hakkında neler zikredilmiştir?
- ibn-i Ömer (radıyallahu anhuma)'dan rivayetle: Bir gün Ömer (r.anh), Ali (r.anh)'a: “Ey ebu'l-Hasen, her zaman sana sorma imkanı bulamıyorum. Çünkü bazen biz bulunuyoruz da, sen bulunmuyorsun. Bazen sen bulunuyorsun da biz yokuz. Üç müşkilim vardır, sana sorayım. Bilmem bilir misin?” dedi.
- Ali (r.anh): “Nedir muşkillerin?” dedi.
- Ömer (r.anh): “Bakarsın adam, adamı, kendisinden hiç iyilik görmediği halde sever ve adam, adamdan, kendisinden hiç kötülük görmediği halde buğzeder. Bunun sebebi nedir?” dedi.
- Ali (r.anh): “Ruhlar havada, guruplar halinde kışlalarda toplanan askerlere benzerler, birbirleriyle karşılaşıp arkadaşlık ederler. Orada tanışıp birbirlerinden yakınlık görenler, burada da uyuşurlar. Orada birbirlerini tanımayıp birbirlerinden uzak kalanlar, burada da anlaşamazlar.” dedi