romantik che silahlı che den daha yaman dövüşüyor

entry1 galeri0
    1.
  1. bütün dünyada özgürlüğün ve başkaldırının sembolü olarak takdim edilen che'nin, kapitalist dünyanın korkulu rüyası değil, sevimli delikanlısı olarak kabul edildiği günümüzde, kazançlı olan kim acaba ?

    che'nin idealleri mi ?

    yoksa kendi gençliğine romantik bir oyuncak bularak, burjuva toplum yapısına, James dean 'den sonra yeni bir efsane ithal eden batı mı ? buna aslında ithal demesek daha doğru olacaktır. çünkü che sosyalizmi, kapitalist emperyalist karşıtlığını ve başkaldırıyı da temsil etse batı'dır. çünkü sosyalizm, batı'nın iki çocuğundan biridir . bu çocuklardan biri sosyalizm, diğeri kapitalizmdir (bir üçüncüsü ise, daha hayta olduğu için sokağa bırakılan, ailecek serseri evlat muamelesi gören faşizm'dir).

    che, şimdi batılı gençlerin kafasında sosyalizmin tohumlarını atıyor; kural çatışması ya da endüstriyel toplumdan, bilgi toplumuna geçen kapitalizmin hengamesi arasında sıkışmış gençlere estetik, zarafet profili sunuyor.
    bunu birazda che istedi diyebilirmiyiz ?
    kuvvetle mümkün.
    devrimi gerçekleştirdikten sonra, yoksul kompradorlar tarafından ezilmiş küba'ya ekonomi bakanı olarak hizmet etmek dururken, motorsikletine atlayarak köylülerle devrim yapmaya koşan che'dir.
    çünkü, küba'yı kalkındırmak için çaba sarfetmek, elde silah dağlarda dolaşmaktan daha zordur. geçinmek için şeker kamışı ve puro tütününe muhtaç bir ülkede katma değer üretmek, devrimciliğin en yaman sınavı olacakken, o işin en kolayına kaçmıştır. "commandate"-gerillacılık!
    bu, bir hata değildir. bu, bir hayat duruşudur.
    militarist bir yürek, masada can sıkıntısından ölür.
    dağlardaki ölüm şiirseldir. adamı efsane yapar ` .
    ruhunu kurtarmak için, masayı, yani sorumluluğu terk etmiştir.
    küba'dan afrika'ya oradan bolivya dağlarına kadar kırsal devrim peşindeki che, şimdi batı'nın şehir çocuklarının tişörtlerinde, berelerinde devrimci che'den daha etkili duruyor.

    romantik che, silahlı che'den daha yaman dövüşüyor . yüzyıl'ın maceracılığında, amerikan başkanlarından teddy roosuvelt'i geride bırakan che'nin imajı, acaba, uğruna öldüğü sosyalizmden çok, kapitalizme hizmet etmiyor mu?
    popüler dünya'da marilyn Monroe ile che 'nin arasında ki fark bir arpa boyudur.
    eyfel kulesinin dibinde ki duvarda yirminci yüzyıla imzasını atmış olan isimler arasında che'nin adı ile kapitalist onasis'inki yan yana durabiliyorsa, yüzyılımızın popüler arşivi, bolivya dağları ile yunanistan'ın mikonos adası arasındaki mesafeyi eşitliyor ve amaç farklılıklarını hiçe sayıyor demektir.

    gençliğimizde "sistem,sistem" diye bağırıp dururduk; meğer sosyalist romantizm sistemin en önemli parçası imiş. (ahmet şafak - şöhret sanatı öldürdü cinayeti ben gördüm - sayfa:117-118)
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük