bugün
- almanya türkiye emeklilik karşılaştırması11
- israilin kurulmasına kimler öncülük etti9
- almanyada hilafet gösterisi8
- kadınların erkeklerden üstün olduğu konular8
- kadınlara vajinalı demek11
- fenerbahçe24
- japonya'nın yarısı kürtlerindir18
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz21
- türbanlıların açık kızlara çok öfkeli olması13
- akp döneminde kürtlerin asimile olması12
- mauro icardi13
- kemalizm27
- kavga etmek isteyen kadın8
- icardi190515
- müge anlı daki 18 yaşındaki lamia13
- bu gece intihar edeceğim77
- siklememe sanatı8
- trt'nin osmanlı dizileri26
- her canlı şeyi sudan yarattık11
- albay kemal16
- bütün pitbullar uyutulmalı20
- rte'nin artık fenerbahçeli değilim açıklaması10
- 28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi19
- pipisine tapılan adam16
- kılıçdaroğlu'nun yeniden aday olacağım demesi24
- afganistana vizelerin kaldırılması15
- son 22 yılın özeti16
- kemalistlerin islamcılara daima saplaması12
- allah neye benzer17
- açık sınırı 19bin ytl9
- ichbinmaschinenbau12
- hiç aldatmayan erkekte sorun vardır12
- escort olmaya karar vermek8
- keyiflenmek için ne yapıyorsun9
- fatih de bizim atatürk de bizim9
- eğitim konusunda dünyada örnek gösteriliyoruz15
- köpeğe ekmek verip tecavüz eden adam22
- allahın emirleri sorgulanabilir mi21
- içkisi kumarı dövmesi olmayan erkek10
- suriyeli 3 çocuğun akran zorbalığı yapması17
- midyenin 20 lira olmasına şaşıran gurbetçi11
- otobüste görülen kıza aşık olmak10
- üçten fazla dövmesi olan kız8
- fener'i kimse eleştiremez hatalıyken de savunurum8
- sözlük abazanları kız bulduğu zaman olacaklar15
- fener niye şampiyon olmuyor diye ağlayan çocuk13
- galatasaray23
- fenerbahçe 38 de 38 yapsa olacaklar11
- dövmesi olan erkek12
- hadise'nin külotla marş söylemesi30
hristiyanlığın karanlık döneminden çıkışına sebebiyet veren aydınlanma olayı.
buna en çok katkı sağlayan olaylardan birisi de incilin matbaacılığın sayesinde başka dillere de çevrilerek halkın anlamasını sağlamak olmuştur.
buna en çok katkı sağlayan olaylardan birisi de incilin matbaacılığın sayesinde başka dillere de çevrilerek halkın anlamasını sağlamak olmuştur.
biz türklerin en sevdiği şeylerden birisi de reformdur. müthiş bir taklit etme yeteneğimiz var. çok hızlı bir şekilde yeni düşüncelere uyum sağlayabiliyoruz. bu bir yandan iyi diğer taraftan kötü bir durum. bildiğiniz üzere insanda üç bilinç hali vardır: id, ego ve süperego. ben bu hallerin toplumlarda da bulunduğuna inanıyorum. dahası insanlık tarihi id ile süperegonun çarpışmasından ibarettir bana göre. insan konut inşa edip, toprağı mülk edindiğinde sistemde birileri çalışıp diğerleri onları ileriye taşıyacaktı. önceleri sisteme id hakimdi. güçlü olan kazanıyordu. sonra efendilerin köleler üzerindeki baskısı öyle bir noktaya geldi ki artık kötülük sahibine de zarar vermeye başlamıştı. köleler kötülüğün içinde bir iyi(!) önder bulup ayaklandılar. gerçekten özgür olacaklarını sanıyorlardı lakin yeni önderlerin öncekilerden hiçbir farkı yoktu. onlar kötülerden farklı olarak başka bir yolla, gönül kazanmayla, efendi olmuşlardı. kölelerin bazıları isyan etse de çoğu bundan memnundu; çünkü başkaldıranlar güvenilmez kişilerdi ve ilkeleri yoktu. sonra ara sıra id toplumun bunalımlı yıllarında iktidara gelmiş; ancak her defasında feci bir şekilde alaşağı edilmiştir.
reformculuk id ve süper egonun kavgasını yoksar. biz türkler de öteden beri kötü liderlere tahammül etmemiş bir milletiz. en kötü zamanında bile türkler atatürk gibi bir dehayı çıkarmış ve hızla uygarlaşmıştır. uygarlaşmanın önüne set çekmeye çalışanların denizi sopalarla dövmeye çalışan hayalperestler olduğu açıktır. yine türk milleti kurtuluşuna vesile olan bilimsel materyalizmi de elinin tersiyle itmiş ve çağın düşüncesini hızla benimsemiştir. üstelik o düşüncenin sahibi düşmanlarıyken bile! atatürk'ün bir peygamber çıkaracak kadar düşmedik sözünü hatırlatırım.
türklerin bu reformculuğu karşısında aslında reform büyük düşüncelerin önüne çekilmiş bir settir. reformun olduğu yerde devrime yer yoktur. devrimin olmadığı yerde devrim türküleri de yoktur. yıkıcı dürtü olmayınca ortaya yaratıcı dürtü çıkmaz. gezi parkı eylemlerinden şiirler çıkmadı. çünkü reformcu bir eylemdi. orada yıkıcı dürtü yoktu. sonuçta reform ruhu öldürür, türklerin kendi ilkelerini, kendi hukukunu yaratmasına engeldir. başkaldırı olmayan bir toplumda toplumsal sözleşme de olamaz. reformculuk bedeni doyururken maneviyatı yok eder.
reformculuk id ve süper egonun kavgasını yoksar. biz türkler de öteden beri kötü liderlere tahammül etmemiş bir milletiz. en kötü zamanında bile türkler atatürk gibi bir dehayı çıkarmış ve hızla uygarlaşmıştır. uygarlaşmanın önüne set çekmeye çalışanların denizi sopalarla dövmeye çalışan hayalperestler olduğu açıktır. yine türk milleti kurtuluşuna vesile olan bilimsel materyalizmi de elinin tersiyle itmiş ve çağın düşüncesini hızla benimsemiştir. üstelik o düşüncenin sahibi düşmanlarıyken bile! atatürk'ün bir peygamber çıkaracak kadar düşmedik sözünü hatırlatırım.
türklerin bu reformculuğu karşısında aslında reform büyük düşüncelerin önüne çekilmiş bir settir. reformun olduğu yerde devrime yer yoktur. devrimin olmadığı yerde devrim türküleri de yoktur. yıkıcı dürtü olmayınca ortaya yaratıcı dürtü çıkmaz. gezi parkı eylemlerinden şiirler çıkmadı. çünkü reformcu bir eylemdi. orada yıkıcı dürtü yoktu. sonuçta reform ruhu öldürür, türklerin kendi ilkelerini, kendi hukukunu yaratmasına engeldir. başkaldırı olmayan bir toplumda toplumsal sözleşme de olamaz. reformculuk bedeni doyururken maneviyatı yok eder.
Fr. Düzeltme, tanzim. Asıl şeklini verme. Islah etme. Avrupa'da başlayan dinde reform hareketini, islâm dinine tatbik etmenin yeri yoktur. Çünkü islâm dini, bütün zaman ve mekânların insanlarına her cihetle cevap verecek câmiiyette olduğundan ve ilmi esaslara dayanmış olarak asliyetini muhafaza ettiğinden, islâm dininde reform olamaz. Ancak dinde yeni izah ve isbat şekli vardır. (Bak: Müceddid, Ehl-i bid'a)
Din konusundaki bağnazlıklara, batıllara, yanlışlıklara dur demek için yapılmış dini devrimlerdir.
avrupa'da din adamlarının her işe karışmaları ve bütün toplumu en üst düzeyde yönetmelerinin hıristiyanlığın kaynaklarında bulunmadığı gerçeğinin anlaşılmasından sonra ortaya çıkan hareket.
16 yy hristiyanlık katolik meshebindeki, değişiklik ve düzenleme olarak bilinir. reform hareketleri ilk olarak almanyada martin luteer tarafından başlatılmıştır
Düzeltme, tanzim. Asıl şeklini verme. Islah etme. Avrupa'da başlayan dinde reform hareketini, islâm dinine tatbik etmenin yeri yoktur. Çünkü islâm dini, bütün zaman ve mekânların insanlarına her cihetle cevap verecek olduğundan ve ilmi esaslara dayanmış olarak aslını muhafaza ettiğinden(incilin bozulduğu bütün dünyanın malümudur), islâm dininde reform olamaz. Ancak dinde yeni izah ve isbat şekli vardır.
reform hareketi 1500 lü yıllarda dinsel hareket olarak, avrupa' da ortaya çıkmıştır. almanya' da martin luther king ve taraftarları, alman imparatoru şarlken tarafından protesto edilince bu grup protestan olarak anıldı ve katolik- ortodoks mezheplerinin yanısıra zamanla ortaya çıkan protestanlık, kalvenizm , anglikanizm mezhepleriyle avrupa' nın mezhep birliğini bozdu. / fransa, ingiltere, danimarka gibi ülkelere yayıldı..
katolik klisesinden çıkan ülkelerde, katolik klisesinin mallarına el kondu. katolik kalan ülkelerde ise, diğer mezheplere karşı engizisyon mahkemeleri kuruldu.
bu hareketler, avrupa' yı ekonomik olarak kötü etkilemiştir ve osmanlı devleti üzerinde haçlı seferi yapmayı düşünen şarlken' i bu hareketinden zorunlu olarak vazgeçirmiştir.
bu hareketin oluşmasında önemli faktörler vardır, katolik klisesinin yozlaşması ( endülüjansile halkı dini yönden sömürmesi gibi ), almanya' da siyasi birliğin olmaması ve prenslerin bu harekete destek vermeleri, matbaanın yaygınlaşmasıyla okuma- yazma oranının artması vb.
reform hareketleri, rönesans ( aydınlanma) sürecinden etkilenmiştir. eğitim- öğretim sistemleri kliseden alınarak laik bir temele oturtulmuştur.
papalar, avrupa krallarına taç takıp onları yönlendirebiliyordu. papalar bu güçlerini kaybettiler.
bir de reform- devrim ayrımı vardır.
mustafa kemal döneminde, yapılan devrimler inkılap kelimesiyle karşılanamaz. 1960' ta atatürk' ün bugün bildiğimiz inkılapçılık ilkesi, devrimcilik idi. sonra değiştirilmiştir ismi.
devrim, marksist- leninist anlamda olmasından ziyade, mustafa kemal' in bursa nutku nda belirttiği temeli halka dayanan ve devleti halkın şekillendirdiği anlayıştaydı. onun zamanında yaptıklarını inkılap olarak değerlendirmek yetersiz kalacaktır. zira, kökleşmiş ama yozlaşmış bir sistemin tasviyesi yerine kurulan laik- demokratik cumhuriyet; peşinde devamlı devrim i desteklemeliydi.
bu, türk devrimi dir, kemalist devrim dir.
katolik klisesinden çıkan ülkelerde, katolik klisesinin mallarına el kondu. katolik kalan ülkelerde ise, diğer mezheplere karşı engizisyon mahkemeleri kuruldu.
bu hareketler, avrupa' yı ekonomik olarak kötü etkilemiştir ve osmanlı devleti üzerinde haçlı seferi yapmayı düşünen şarlken' i bu hareketinden zorunlu olarak vazgeçirmiştir.
bu hareketin oluşmasında önemli faktörler vardır, katolik klisesinin yozlaşması ( endülüjansile halkı dini yönden sömürmesi gibi ), almanya' da siyasi birliğin olmaması ve prenslerin bu harekete destek vermeleri, matbaanın yaygınlaşmasıyla okuma- yazma oranının artması vb.
reform hareketleri, rönesans ( aydınlanma) sürecinden etkilenmiştir. eğitim- öğretim sistemleri kliseden alınarak laik bir temele oturtulmuştur.
papalar, avrupa krallarına taç takıp onları yönlendirebiliyordu. papalar bu güçlerini kaybettiler.
bir de reform- devrim ayrımı vardır.
mustafa kemal döneminde, yapılan devrimler inkılap kelimesiyle karşılanamaz. 1960' ta atatürk' ün bugün bildiğimiz inkılapçılık ilkesi, devrimcilik idi. sonra değiştirilmiştir ismi.
devrim, marksist- leninist anlamda olmasından ziyade, mustafa kemal' in bursa nutku nda belirttiği temeli halka dayanan ve devleti halkın şekillendirdiği anlayıştaydı. onun zamanında yaptıklarını inkılap olarak değerlendirmek yetersiz kalacaktır. zira, kökleşmiş ama yozlaşmış bir sistemin tasviyesi yerine kurulan laik- demokratik cumhuriyet; peşinde devamlı devrim i desteklemeliydi.
bu, türk devrimi dir, kemalist devrim dir.
dinsel anlamda yenilik, düzenleme anlamına gelir
Yeni çağda Almanya'da başlayan, Katolik kilisesinin kendine çeki düzen vermesini sağlayan, okulları kilisenin elinden alarak, laik kurumlar haline getiren din ıslahatı.
her konuda, eski düzeni değiştirip, yerine daha iyisini getirme, eskinin yerine yeniyi koyma, ıslah etme işi.
avrupa'da martin luther'in önayak oldugu dindeki değişimlere verilen ad
güncel Önemli Başlıklar