rapcilerin genelde kızdığı ve saçma buldugu cümledir. "sagopa kajmer rap müzik yaptığına göre sen nasıl rap sevmem diyebilirsin?" şeklinde karşı düşünce belirtirler hep bu cümleye. ama bu cümlede anlatılmak istenen şey farklıdır. ceza, fuat gibi diğer rap müzik yaptığı iddiasını taşıyan insanları dinleyemeyen, hatta dinlemeyi geçelim duymaktan bile rahatsız olan bünyenin sagopa kajmer dinlemekten büyük zevk alması sonucu ortaya çıkmıştır. yani cümle aslında bir ironidir. kesinlikle rapçi değilim ama sagopa kajmer sarkılarının tamamına yakınını seviyorum. rapçileri sevmiyorum arkadas...ama sagopa seviyorum..kime ne? oh be.
işte bu benim. dinlediğim iki rap sanatçısı sagopa kajmer ve onun eşi kolera'dır. bu adamlar benim gözümde rap sanatçısı değil adeta büyük bir şair, halk edebiyatı temsilcisi. şarkılarının arka bahçesinde allah sevgisi...işte en güzel tarafı da bu.
( ergen değilim...yaşım 13-14 değil. lise yıllarında dinlediğim sagopa kajmer'i şimdi bayağı zamandan sonra tekrar dinlerken biraz hafiften duygulandım ve bu satırları yazdım. o zamanlar sosyal medya muhabbetleri de yoktu ve sagopa kajmer'in şarkılarında dile getirdiği her söz, her kelime daha da anlamlıydı...şimdi sosyal medya kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu güzel sözleri sürekli kullanarak tükettiler.)
sagopa kajmer'in hayat felsefesi bile yeter onu sevmek için. onun hayat felsefesi kafkef'tir. peki nedir bu kafkef?
kaf:dünyada yükselebileceğiniz son nokta kafdağının tepesi oradaki kaf
kef:yine dünyada o şahşalı hayatın sonunda gideceğin yer kefenin kef i...
işte böyle bu adamlar öyle mısralar yazıyor ki adeta hayran kalıyorsun. örnek verirsek mesela evrim teorisine karşı çıkan sagopa kajmer der ki:
ne maymundan geldin, ne de seni getirdi leylekler ( buradaki mizah anlayışı çok hoş )
başka güzel mısralara örnek verirsek ki hepsi güzel ama...
* Özür bir borç gibiydi en zor ödenen hali, kalbi hacize verdim oysa borçlu sendin...
* sensiz geçen günlerimin kazası yok be sevgilim...
sagopa kajmer'in rapçiden çok halk edebiyatı temsilcisi olmasından kaynaklanan hadisedir...yani sagopa kajmer rapçi değildir gerek yazdığı lirikler gerek hayat felsefesi (bkz: kafkef) gerekse giyim kuşamıyla diğerlerinden ayrılır....
mistik ve buğulu bir ses tonu, özenle seçilmiş kelime oyunları, arka planda usulca göz kırpan allah sevgisi... daha bir ağırbaşlı, daha bir düşündürücü.. Kısaca, cezada bulamadığımız birçok eksiği kapatan kimse. Nam-ı diğer, mısır piramidinin sırrına vakifiyetin müsebbibi. Seviyorum, içimde bir yerlere dokunuyor, özellikle (bkz: vasiyet,baytar ve romantizma) şarkıları kesinlikle dinlenesi.
bizim mahallede de var esrarkeş arkadaşlar. bunlar da rap sevmez ama sagopa kajmeri çok severler. Neden acaba? lan diye çok sordum kendime.
mesele pazarda satılan üstünde sago'nun resimlerinin basılı olduğu tişörtler değildi herhalde.
sonradan anladım.
meğersem sagopa kajmer de türk toplumun içine işlemiş olan arabesk tınıları sözleriyle müziğiyle harmanlayıp sunuyordu. ve biz senelerdir alışmıştık böyle ağlak böyle duygulu böyle sağanak halde yağacak gibi duran ruh hallerine.
adam en oynak şarkısı istisnalar kaideyi bozmaz'da bile veriyordu kaderin, aymazların, paraya tapanların eline.
tıpkı emre aydın'ın rock söylüyorken aslında sözleriyle cidden arabesk söylediği gibi. tıpkı süper starımız ajda pekkan'ın arabeskçi olduğu gibi.
ha bu arada teoman'ın "darbuka sesi duyupta ayaklarıyla ritim tutmayanın müzik zevkinden kulağından şüphe ederim" dediğini ve en sevdiği sanatçının orhan gencebay olduğunu biliyor muydunuz?
sözlerinde ve de sesinde yakalanan farklı hava sebebiyle birçok gencimizin içine düştüğü durum.. ceza'da bir şeyler eksik kesinlikle.. çok bağırıyor, gerekli iniş-çıkışları yapamıyor kanımca.. ama sago'nun en önemli özelliğidir ki güzel ve zekice sözleri var ve de güzelce kullanabildiği bir sese sahip.. çok fazla konuşmadan şöylesi bir örnek neden yetmez ki bu duruma?
(bkz: mürekkep doldurdum)
(bkz: disstortion ep)
sagopa kajmer ayrı bir felsefedir,farklı bir tarzdır. kimi rock dinler, kimi rap,blues,cazz,pop,vs.., kimi de sagopa kajmer dinler.sagopa kajmer'e bir kere dadanan insanı başka bir müzik kesmez. sagopa böyle birşeydir. diptir,insanı kendi acımasız karamsarlığıyla hiç acımadan yüzleştirir.gerçekler can sıkar,ama dinleyenin hoşuna gider bu can acısı,moral bozukluğu.sagopa kajmer, kişiyi kendine yeniden keşfettirir.kendini, kendinle,kendinde, yeniden buluverirsin bir anda.