ramazanda icki iceni linc etmek

    8.
  1. iki şeyi ayırmamız gerektiğini bir kez daha göstermiş olaydır. öncelikle olayı gerçekleştirenleri herkes gibi kınıyoruz ama kınamak yetmez, yıllardır tek yaptığımız kötü olaylar karşısında kınama gibi en basit tepki gösterme şeklini tekrarlamaktan başka birşey değildir. öncelikle olayın vahameti açısından özellikle islam konusunda birkaç kelam etmek gerekir. islamiyette zorlama yoktur, bırakın zorlamayı başkasını yaptığı bir hatadan dolayı kınamak bile hoş karşılanmaz. "kim bir kardeşinin hatasını ayıplarsa aynı günahı işlemeden ölmez" mealinde bir söz okumuştum, dini konuda yanlış bilgi vermekten imtina ettiğim için tam olarak sözün nerede geçtiğini söyleyemiyorum, hadis olması gerekiyor. bu olayla ne alakası var derseniz şu açıdan alakalı. ramazanda oruç tutmayıp içki içen bir insanı bırakın öldürmeyi, taciz etmeyi,vs. "yahu ayıp günah" diyerek kınamak bile dinimizce hoş karşılanmaz. ben müslümanım diyen ve bu tip olaylarda suçlu tarafı teşkil eden kesimin var olması dinimizle bağdaşmaz, dolayısla bakın müslümanlar ne yapıyor demek doğru olmaz. daha basit bir örnekle açıklayayım. ben hıristiyanım deyip sonra da isa'nın öğretilerine karşı geldi diye bir kişiyi öldüren hıristiyana bakıp yahu adam hıristiyanım diyor ama adam öldürüyor demek ki hıristiyanlık böyle bir şey demek çok çok büyük yanlışlık olur, peki bu tip olaylar sürekli tekrar ediliyorsa ne demeli? dini anlamda hassasiyet taşıdığını söyleyen ya da din adına bu tip işler yapan insanların -birden fazla- olması din konusunda yanlış bilgilendirme ya da yorumlama hataları olduğunu gösterir ki bunun önüne eğitimle geçebiliriz, hayır illaki medreselere, kuran kurslarına gitmeye de gerek yok, aileler çocuklarına iyi bir dini eğitim verirse çocukların da dinin özünü anlamasına yardımcı olur, yoksa orucu aç durmak sanan adam ne din adına ne millet adına ne de kendi adına hayırlı bir iş yapamaz.

    küçük bir hikaye ile bitireyim, mevlana evden çıkar ve yürümeye koyulur, yürüdüğü yolun kenarında bir köpek görür, köpek uyumaktadır, durur ve köpeği seyreder, bir süre sonra yoldan geçmekte olan başka bir kişi mevlana'nın köpeği izlediğini görür ve köpekten rahatsız olabileceğini düşünerek köpeği kovalar, mevlana üzülür, keşke ilişmeseydin der, ben beklerdim.

    velhasılı kelam bu tip olayların artması karşısında kınıyorum, vay yobaz, vay gerizakalıdan öte birşeyler yapılmalı ve yahu adam da ortalık yerde içki içip çocukları tahrik etmeseymiş türevinden saçma koruma refleksleri içine girmeden ve müslümanlıktan ayrı olarak o kişinin yanlış müslümanlık yorumunu eleştirerek olayı çarpıtmadan değerlendirmek gerekir. bu müslümanlar hep böyle işte, bi de hoşgörü diyorlar ile yahu o değil de ramazan günü içki mi içilirmiş sığlığına takılmamak gerekir, ne demişler, aklın yolu bir.
    3 ...
  2. 11.
  3. sahurumu ılık şarabıma biraz karabiber döküp, yumurtalı ramazan pidesine bandırarak yapmamı meşru kılan hadise. yavrularım benim.
    4 ...
  4. 27.
  5. ''iki yanlış bir doğru etmez'' şeklindeki eylemdir. öncelikle şu soru sorulabilir mi? ramazan'da içki içilebilir mi? şeklinde. eğer kişi müslüman değilse ya da müslüman olsa bile dinine bağlı değilse içebilir. nihayetinde onun eylemleri ve onu bağlar ama sorun tek kişiden çıkarsa ve bu eylem topluluk içerisnde-ki ramazan kişilerin dini duygularını hassas olduğu dönemdir- olursa ister istemez tepki görür. bu noktada içki içen insanın dikkatli olması gerekir.

    bununla birlikte: linç olayında ise islam'ın bahsedilen mantığına hiç bir şekilde uygun değil.. islam kelime anlamı teslimiyet kelimesinden gelir. yani bir nevi ''barış'' anlamındadır. bu sertlik de özellikle çağımız içersinde değerlendirildiğinde zıvanadan çıkmaktan başka birşey değildir. bu noktada da ise tepki veren insan dikkatli olmalıdır.

    goethe'nin ünlü bir sözü vardır: ''toplumlar birbirleriin sevmeseler bile, birbirlerine tolerans göstermeyi öğrenmeliler'' tek toplum içersinde uygulandığında da geçerlidir.
    2 ...
  6. 19.
  7. 26.
  8. utanç verici ve olmaması ve yapanların kınanması gereken olayların başında gelir . ayrıca en güzel cevap (bkz: bunu yapan müslüman olamaz)olacaktır .kesinlikle dövenleri kast ettim yanlış anlaşılmasın
    2 ...
  9. 45.
  10. yanlıştır. linç etmek hafif kalır. önce, öldürmemek şartıyla recm etmeli, sonra piranhalar ile dolu bir havuza atılmalı, 1 dk. sonra çıkartıp hastaneye götürüp yaralarını kapatmalı, hastaneden çıkışta mezbahaneye gidip santim santim doğranmalıdır bu insanlar. hatta, kesik et parçaları sivas'ta olduğu gibi yakılmalıdır. böylece allah bunu yapan müslüman kullarına 10'ar huri ve 2'şer dönüm deniz gören arazi verecektir cennette.

    (bkz: bunu yapanın kafasınıs ikeyim)
    2 ...
  11. 5.
  12. allah bugünlerimizi aratmasın beterinden saklasın dedirten hadise.
    1 ...
  13. 17.
  14. kendini bilmez, dini kitlelerin yaşaması gerektiğine inanan, dinin bireyselliğini es geçen, kendi inançlarını başkalarında da görmek isteyen 1-2 beyinsiz kişinin yaptığı eylem. korkarım ki tüm müslümanlara biçilecek bu suçlama.
    3 ...
  15. 41.
  16. yanlış bir harekettir. kimse kimsenin imanına karışamaz.
    1 ...
  17. 19.
  18. tuttuğun orucun hiç olmasını sağlayacak eylem.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük