vatanına silah çeken, hem kendi halkına hem de ekmeğini yediği ülkesine ihanet eden, bir kısmının leşlerinden haç işaretleri çıkan, sünnetsiz ermeni dönmeleri ne zaman şehadet kavramına uygun gelmiştir...
sanırsam bunu daha önce Yılmaz Erdoğan söylemişti.Fakat,gelen tepkiler üzerine sözlerini geri aldı.Bence çok saçmadır.Bir insan ya PKK'yı şehit ilan eder ya da Türkiye askerini.Eğer ki 2'sinden biri şehit ilan edilirse diğerine leş demekte esas puştluktur.
yediği kaba sıçana ancak leş denir, bu şerefsizler şehitlik gibi bir mertebeyle aynı cümlede bile bulunmamalıdır. Başlığı açan arkadaşın da sanırım kendi fikri değildir cemaatten alıntı yaptığı aşikardır. görmek gerek artık bunları.
pkk'lilarin da milliyetcilerin de itiraz ettikleri, ve sehit kavraminin goreceligine dikkat ceken bir onerme.
Sonucta sehit kavraminin mutlaka dini anlamda kullanilmasi gerekmiyor. Bir amac ugruna olen herkes, o amaci degerli goren insanlar icin sehittir. "Devrim sehitligi" denen bir sey var, halbuki devrimciler kendi sehitlerinin obur dunyada cennete gideceklerine inandiklari icin onlara sehit demiyorlar di mi canim?
kaldi ki, Turkiye'li olmayan bir muslumana "biz pkk'nin oldurdugu askerlerimizi 'sehit' kabul ediyoruz, hepsinin cennete gidecegine inaniyoruz" deseniz zannediyorum size gulerler.
bu nedenle, evet, kendi bakis acilari icinde ikisi de sehittir.
Şehitlik şehadet etmekten gelir ve diğer kavramlar gibi ideolojik bir kavramdır. Yani kullananın amacına göre anlamının değiştirilebildiği ve içinin doldurulabildiği bir araçtır (bkz: kavramların içine boşalmak). Esasen etimolojik olarak dinsel bir dava uğruna hayatını kaybeden kişiler için kullanılan bir kavram olan şehitlik, Türkiye'de zaman içinde vatan uğruna hayatını kaybedenlere de atfedilen bir sıfat haline gelmiştir. Aynı şekilde ideolojik olarak kendini PKK'ya yakın hisseden ve yaşadıkları bölgeyi Türkiye Cumhuriyetinden ayrı olarak kendi vatanları olarak görenlerin aynı şekilde PKK'lı olanların şehit olduğunu ileri sürmeleri onlar adına tutarsız bir davranış değildir. Ancak etimolojik köken olarak dinsel bir savaş yaşanmadığı için ölenlerin şehit olmadığı tartışılabilir.
Bunun haricinde ölüm her ne sebepten gerçekleşirse gerçekleşsin bir kayıptır ve ölünün ardından küfretmek de bu nedenle ahlaken ayıptır.
hak yolunda, vatanını ve milletini savunurken ölen kişiye şehit denir. pkk gerillaları vatanını savunmak bir yana, vatanına ve milletine saldırmaktadır. kendi milletinin canına kıyıp, ülkede kaos ortamı yaratarak ülkeyi bölmeyi amaçlamaktadır. böyle bir terör örgütünün leşlerinden de pek tabii ki şehit olması söz konusu dahi olmayacaktır.
ne kürdüm, ne de müslümanım. fakat şu açıdan düşünmek gerek. pkk'nın dağda savaşan topluluklarından kimse çok kültürlü, üniversite mezunu değil. cahil insanı kışkırtıp, dağa çıkarmak ve tsk'ya karşı savaştırmak kolay. ayrıca şu denebilir, o zaman eğitim alsınlar!? kolay mı eğitim. ayrıca dağa çıkan kişinin maddi sıkıntıları olmasa dağda yer almaz keyfinden. olay direk işsizlikten çıkıyor direk. bu da hükumetlerin suçu. suç direk meclistekilerde!
bu cahil insanlar sonuç olarak bir dava için ölüyorsa bu da şehit olmaktır. gerçi dini bir kavram şehit olmak. buna da inanmıyorum pek ama her neyse.
hakkın olmayan birşeyi gasp etmek için dağa çık, insanları katlet sonrada seni gebertince meşru müdaafa, seni de şehit saysınlar. allah ve vatan yolunda ölen şehittirde senin şehadetinin ne olduğu belimi lan. hay beyninizi s.kim.
köpürmemek gerek provakasyona gelmemek gerek.biz biliyoruzki mehmetçiğimizin yeri ayrı.merak ettiğim ilk nokta konuyu açmadaki amaç ne.onu geçersek kula kulluk edip köpeklik yapanlar yediği kaba işeyenler öldüğünde şehit değil leş diye adledilirler.
gerçi öyle bir ortamdayız ki en çok izlenen kanallarımızın en gözde sanatçıları mektup yazarlar dağdaki leş ve kalleşlere olsun varsın yapsınlar diyoruz geçiyoruz.hak yerini bulur diyoruz..oda mı olmadı bekleyin geliyoruzz diyoruz ve milliyetçilik damarlarımızı gece 03.35 sularında kabartıyoruz...
pkklıların şehit olduğu iddiasının savunulacak tarafı yoktur. ancak şehit olmanın şartlarının türk askeri olarak ölmek olduğunu sanmakta kendini kandırmaktır. şehitlik dini bir kavramdır. doğal afetler sonucu vefaat eden -dini hükümlülüklerini yerine getiren- kişilerde şehitlik makamındadır mesela. mertebe mertebedir tabii şehitlikte. en yüksek mertebede savaşarak vefaat edenin mertebesidir. ancak allah yolunda savaşanın. allah yolunda savaşarak ölen şehit olur.
kızmaya gücenmeye gerek yok. şehitlik budur.