https://galeri.uludagsozluk.com/r/936850/+
nereden yaptım şu şakayı .telefon susmuyor .30 bin isteyen 0 bin isteyen.yok kardeşim şaka yaptık bilet milet yok .arkadaş huzur verin .
Aslında doğru bir önerme ancak o alınan ikramiyenin en azından %20'si ya da %25'i yoksullara, fakirlere dağıtılmalı böylece hem ikramiyeyi kazananın yüzü güler hem de fakirin böylelikle ortada haram sayılacak birşey kalmaz.
delikanlı insandır kendisi efendim, bu derece büyük bir paraya haram diye el sürmemek, hem çocuğun hemde ailesinin ne kadar iradeli insanlar olduklarını ve inançlarında ne kadar samimi olduklarını gösterir.
ben yaparmıydım aynı şeyi?
bilmiyorum.
'piyangoyu neden aldın o zaman be adam?' gibi soruları beraberinde getiren harekettir. düşündürür insanı. biraz enayiliğine belki de cahilliğine verilmelidir kişinin. böyleleri vardır ve o yüzden aslında mantık aramak pek de akıllıca bir fikir değildir bu gibi durumlarda.
tamamen kişisel tercih meselesidir. öyle olmak zorunda zaten, insanların inanış ve yaşayış arasındaki ince çizgisini çok ufak ayrıntılar belirler. yani o arkadaş parayı alsa ve hayır kurumlarına bağışlasa da adımın sex files olduğundan emin olduğum kadar, yine geyik malzemesi olmaktan kurtulamayacağına bahse girerim.
imam hatipli tabirinin artık toplum nezdinde iyice şekillendirilmesini isteyen bazı kesimlerce sürekli gündemde tutulan bu suje hakkında yapılmış bir başka haber.
"evet, ne güzel, demek bunlar bu kadar temiz adam" mı diyelim?
yoksa;
"milletin haram yemesine izin verir bir şekilde piyango bileti satın alıyor ama iş bu ikramiye kendisine çıkınca "haramdır" gibi toplum nezdinde duyarlılığı olan bir konu ile gündeme geliyor, bu adam üç kağıtçı mı, yoksa biraz saf mı?" şeklinde bir soru mu yöneltelim?
bence en güzeli biz gammaz arkadaşların duygusal görüşlerini de hesaba katarak biraz daha biçimi ve biçemiyle oynanmış bir şekilde şunu akataralım:
ikramiye almak haramsa, insanların haram yemesine göz yummak da haramdır. kişinin aldığı biletin parası büyük ikramiye olarak geri döner ve büyük ikramiye kişiye çıkmasa dahi başkasına çıkar. kişi ben değil o haram yesin felsefesini yaparsa bu biraz aymazlığa kaçar, dinsel bir terim üzerinden, günah sevap ticareti yapmaya benzer, bence bazı kesimin deyimiyle kafir ve gavur olmaktan bile beterdir bu yafta.
(bkz: tanrının espri anlayısı)
piyangoyu haram sayan kuluna büyük ikramiye çıkarması başka nasıl açıklanabilir ki.
zavallıcık parayı alıp da burda huriler orda nuriler şeklinde mi yaşayayım yoksa almayıp burda nuriler orda huriler şeklindemi yaşayayım ikilemi içindedir şimdi.