ne olur kim olduğunu bilsem pia'nın
ellerini bir tutsam ölsem
böyle uzak uzak seslenmese
ben bir şehre geldiğim vakit
o başka bir şehre gitmese
otelleri bomboş bulmasam
içlenip buzlu bir kadeh gibi
buğulanıp buğulanıp durmasam
ne olur sabaha karşı rıhtımda
çocuklar pia'yı görseler
bana haber salsalar bilsem
içimi büsbütün yıldız basar
bir hançer gibi çıkıp giderdim
ben bir şehre geldiğim vakit
o başka bir şehre gitmese
singapur yolunda demeseler
bana bunu yapmasalar yorgunum
üstelik parasızım pasaportsuzum
ne olur sabaha karşı rıhtımda seslendiğini duysam pia'nın
sırtında yoksul bir yağmurluk
çocuk gözleri büyük büyük
üşümüş ürpermiş soluk
ellerini tutabilsem pia'nın
ölsem eksiksiz ölürdüm
attila ilhan çoğunlukla harbiyedeki divanda yazarmış şiirlerini. divanın karşısında da pakistan international airlines bulunurmuş. dolayısıyla isminin burdan geldiği savunulan şiir denilebilir.
bazıları da divana giderken önünden geçtiği kafenin adı olduğunu söylerler.
"belki de o kadın aslında pia... O hiç olmayan kadın... aklımda kalanlar, imkansız aşkların kadınları... yaşanmış aşklar kalmıyor. bitiriyorsunuz karşılıklı... hatırlanan, askıda kalmış aşklar..."
dergi, adını attila ilhan'ın aynı adlı şiirinden almaktadır. ulaşılamaz bir hayal gibiydi zira bir dergi çıkarmak odtü edebiyat topluluğu için. bugünse hayalimiz elimizin altında duruyor.
mutluyuz. çok mutluyuz.
Ne olur kim olduğunu bilsem pianın
ellerini bir tutsam ölsem.
Beni sen yaktın kaptan
hep bir pia var zannederek yaşadık
ölmedi öldüremedik içimizdeki büyük pia hayalini.
henuz var olmamis, henuz ayni havayi soluyamadimiz sevgilinin cumle icinde gecen sozde oznesidir pia. herkesin ulasmayi istedigi, buldum dedigi anda yitirdigi ve surekli paranoyalara dusmesine sebep olan sevgilinin ortak adidir pia. herkesten cok farkli olsa da onu en herkese benzeyen halleriyle sevip ozunu kendinize sakladiginiz, vuslatlara ramak kala gaibe karisan yarendir pia. gercek olamayacak kadar hayal, hayal olamayacak kadar da gercektir, paradokslara salar sevenini yerli yersiz. sadece ruyalarda kavusulur ona, sadece ruyalarda..
attilâ ilhan'ın ikinci yeni'ye en çok yaklaştığı şiirlerinden biri olmakla beraberi ikinci yeni karakteristiği içerisinde üç büyük isimden en çok edip cansever'in tarzına benzetilebilecek şiiri. muhteşem...