bugün dünyanın en iyi kontrtenorlarından biri olarak kabul ediliyor.''bir meleğin sesine ve şeytanın virtüözitesine sahip şancı '' olarak tanımlanan genç sanatçı,müzik eğitimine kemanla başlamış ve 1996'da nicole fallen'la şan çalışmaya devam etmiştir.
2004 yılında kazandığı ''victories de la musique classique'' ödülü onun fransa'da zaten parlak olan kariyerini tam anlamıyla uluslararası platforma taşımıştır.ilk olarak 1999'da scarletti'nin sedecia oratoryusu'nu gerard lesne yönetiminde II seminaria musicale eşliğinde royaumont ve ambronay festivallerinde seslendirerek sahneye adım atan jaroussky,ardından monteverdi'nin opera üçlemesi,vivaldi'nin nisi dominus'u ve pergolesi'nin stabat mater'inde yer aldı.2003'te theatre des champs elyses'de handel'in agrippina'sında nerone ile büyük başarı kazandı ve aynı mekanda vivaldi'nin orlando furioso 'sunda ruggiero, la fida ninfa'da osmino rollerini seslendirdi.
almanya,ispanya,rusya ve kanada'daki performanslarının ardından berlin devlet operası'nda rene jacobs yönetiminde sahnelenen monteverdi'nin II ritorni d'Ulisse'inde büyük hayranlık uyandırdı. paris theatre des champs elysees'teki ilk resitaliyle de operalardaki başarısını sürdüren ,sanatçının programı bir dönemin ünlü kastratosu carestini'ye adanmıştı.
yer aldığı büyük yapımlar arasında marc minkowski'nin yönettiği ve jessye norman'la sahne aldığı purcell'in dido ve aeneas'ı da sayılabilir.
gluck'un orfea ed euridice,handel'in giulio cesare,landi'nin IIsant'alessio'sunu da repartuarına katan mucize kontrtenor,performansları kadar yaptığı kayıtlarla da adından söz ettiriyor.opera kayıtlarının yanı sıra her biri eleştirmenlerinin büyük hayranlığını kazanan solo albümlerinin büyük bir kısmını beş üyeden oluşan ve dönem enstrümanlarıyla çalan artaserse ile kaydeden jaroussky'nin benedetto ferrari 'nin yapıtlarına adanan ilk kaydı diapason decouverte ,recommande de reportoire ,timbre de platine d'opera international,prix de I'Academie charles cros ve grand prix du syndicat de la critique gibi ödüller aldı.
virgin etiketiyle çıkan virtuoso cantatas'ta vivaldi yapıtlarını seslendiriyordu.onları beata vergine,carestini,the story of a castrato, nisi dominus ve fransızca parçalara yer verdiği opium izledi.2009 aralığın başında jomelli,paisielo,cimarosa ve johann cristian bach'ın operalarından aryalar seslendireceği la dolce fiamma-forgotten castrato arias piyasaya çıkacak.
son cd'sinin girişinde phillippe jaroussky şöyle yazıyor;
daha önceleri 17.ve 18. yüzyıl italyan repertuarı üzerine yoğunlaştıktan sonra bir süreden beri daha az bilinen bir dönemin hazinelerini keşfetmeye başladım.bahsettiğim dönem ,barok döneminin bitişi ve klasik dönemin başlangıcı olan 1750-1780 yılları arasındaki jomelli,paisielo,cimarosa ve johann cristian bach gibi bestecilerin eserlerini yarattığı dönem.
neden özellikle bach ? çünkü bence handel ve mozart arasındaki en önemli opera bestecilerden bir tanesi.özelikle mozart'ın sahne kompozisyonları üzerinde etkisi olmuştur.
johann christian bach'ın eserleinin büyük bir bölümü kaydedilmemiştir,fakat bestelerin orjinalitesi ve tazeliği cesur,etkileyici,isyankar ve gününün müzikal gelişmelerinin tam ortasında yer alan sıradışı bir karektere işaret eder.
gluck için orfeo rolünü yaratan guadagni ve genç mozart için ascanio'u söyleyen manzuoli gibi büyük şancılara sahip bu dönem,aynı zamanda kastrato döneminin bitişinin başlangıcına işaret eder.
alıntı: iş sanat 5 aralık 2009 concerto köln philippe jaroussky konser kitapçığı..
5 aralık 2009 cumartesi saat 20:00 de iş sanat'da verdiği konserle yüreklerimizi fethetmiş muhteşem kontrtenor.. nefesimiz kesilmiştir efenim. ben ona gökyüzünden gelen diyorum ve ne mutluyuz ki onu canlı ve kanlı şekilde izleyebilik..söyleyecek pek bir şey yok sadece muhteşem!!..
not:farinelli'yi filminde seslendirmiştir.
her müzisyenin yorum ve yorumu oluşturan tüm teknik(vibrato,artikulasyon vs.) ve estetik(stil,ornamentasyon vs.) unsurlar hakkında hiç şüpheye düşmeden örnek alıp takip edebileceği, öğrenebileceği ve bu yolda elbet yer yer taklit edebileceği, şarktaki bazı islam alimlerinin müziğin de şarap gibi; insanı esrikleştiren, yeryüzünde aşka düşüren etkisinden ötürü niye yasaklanmasını salık verdiğini idrak etmemi sağlayan bülbül.
'ben nası bu adamı daha önce dinlememişim' sorusunu sordurur.. sesinden dolayı önce bayan sanılan sonrasında o ses nasıl çıkıyor denilen, çok da 'temiz' okuyan maaşallah denilesi tenor.
1978 doğumlu fransız kontratenor. vivaldi'ye ayrı bir ilgisinin olduğunu düşündüğüm ve gerçekten çok başarılı işler çıkaran bir sanatçı. özellikle farinelli filmine yaptığı coverlar ile filmi izletir kılmıştır.
felaket bir kontratenor. söylemeye başlamadan yüzüne normal bir insan gibi bakarsınız. söylemeye başladığı an büyük ihtimal ağzınız bir karış açık bir şekilde eserin sonuna kadar oturursunuz. inanılmaz bir sesi vardır.
Harika bir kontrtenor. Yüzünü görmezseniz kadın şarkı söylüyor sanarsınız o derece. Severim kendisini. Burçtaşımmış, erkek güzeli tabirine uyar. Baby facetir.