peygamberin 11 kadınla evlenmesi

entry48 galeri0
    1.
  1. himayesine almak eylemini bilen sahislarin yorum yapmasi gereken bir durum.

    hani bok atmak icin degil de bildigi icin yorum yapan insanlar.

    (bkz: savas ve acliktan korumak)
    16 ...
  2. 2.
  3. muhammedin olumu ile birlikde , kuranin emri olarak diri diri onunla mezara gomulmus kadinlardir.
    3 ...
  4. 3.
  5. müslümanlar için pek çok hikmete sahip durumdur.altını çizmek isterim müslüman yani inanan insan için. şimdi hikmetlerinden bir tanesini şöyle açıklayabiliriz: hz. peygamberin birden fazla kadınla evlenmesinin bir nedeni islamiyeti kadınlara daha iyi anlatabilmekti.şöyle ki evlendiği kadınlar arasında genç, yaşlı, dul, bekar, zengin, fakir, gayri-müslim ve bir çok açıdan farklılık arz eden hanımları vardı. bu çeşitlilik- farklılık kadınlara dair islami meselelerin tatbikinin anlaşılması açısından kolaylık olmuştur.unutmamak gerekir ki islamiyet Allah(cc) tarafından bize Kuran vasıtasıyla tebliğ edilen bir dindir ancak hz.peygamber(sav)bu dinin ilk uygulayıcısı ve tatbik edicisidir. namazın dahi nasıl kılınacağı ilk kez cebrail vasıtasıyla peygambere bildirilmiş ve peygamberle de hanımı Haticetül kübraya. tabiki de kadınlara dair islami meseleler üzerine müslüman kadınlar gelip peygambare sorular sormakta idiler ancak bu hiçbir zaman yeterli olmamıştır. üstelik din sadece teoriden değil aynı zamanda da uygulamadan ibarettir. kadınlara dair fıkhı hüküm ve uygulamaları en yakın ve en sahih kaynaktan öğrenecek olan kimseler paygamberin eşleridir. kaldı ki sadece hanımlara mahsus meseleler de değil dinin pek çok hükmüne dair fetva verebilecek derecede ilim sahibi olmuşlardır. peygamberin hanesi bir anlamda medrese gibidir. bu medresenin en zeki ve hz. ömer in dahi onun ilmine iltifat edeceği hz.Aişe dir.bu hz. peygamberin birden fazla kadınla evlenmesinin hikmetlerinden sadece bir tane ve en önemlilerindendir. daha geniş bilgi için;
    http://www.sorularlaislam...-hikmetleri-nelerdir.html
    6 ...
  6. 4.
  7. bunun üstünden islama ve peygambere sallamak isteyen beyinsizler, fırsatını bulabilse değil 11, 111 kadınla birlikte olur. bamyasını kabul eden 1111 kadın olsa hepsini aynı anda idare etmeye çalışır. çünkü aklı sikinin tepesinde dir ve tüm kan dolaşımı oraya yönlenmiştir. beyne kan gitmediği için, poliüretan köpük gibi olmuş beyin, böyle hezeyanlar üretir.
    20 ...
  8. 5.
  9. günümüz evlenme amacından farklı olarak evlendiğini düşünmek için birazcık beyin kırıntısı yeter. birazcık.
    9 ...
  10. 6.
  11. 7.
  12. ortalık şenlensin diye açılan başlıklar hakkında yazmak mantıksız biliyorum, her havlayana taş atsaydık yeryüzünde taş kalmazdı demiş birisi bir zaman. keşke herkes biraz araştırsa da öyle yazsa. peygamber herhangi bir cinsel amaçla evlense zaten yirmili otuzlu yaşlarında onunla evlenmek isteyen yüzlerce kadın varken gidip 50 yaşında diğer kadınlarla evlenmezdi. kaldı ki ilk evliliği bile o döneme göre geç kabul edilen 25 yaşında olmuştur. birisi de öldükten sonra tüm eşleri canlı canlı gömülmüş diye yazmış ama... Allahım bu kadar cahille aynı dünyada bulunmak bizim için yeteri kadar cehennem bizi gerçek cehennemden uzak tut.
    4 ...
  13. 8.
  14. 9.
  15. yok arkadaş en sağlam hadis kaynağından ekliyoruz adamlar onuda beğenmiyor!

    üstelik bu rakamlara cariyeler dahil değildir, kutsal kitap onca değinilmesi gereken şey varken peygamber'in evlilikleri ile ilgili ayetleri barındırır hatta azatlı kölesinin karısını alması hadisesi var ki o zamanın cahiliye arapları bile buna inanamamıştır.
    4 ...
  16. 10.
  17. 11 den daha çoktur, 64 olduğu rivayet edilir.
    1 ...
  18. 11.
  19. tebliğ ettiği din ile onun özel yaşamı arasında bağ kurmak hiç de ahmakça bir tutum olmaz...

    ben birine ahlaklı olmayı tavsiye ediyorsam kendim örnek olmalıyım..

    allah çok eşliliği emretmez ama yasaklamaz demek çok eşli olun demekten başka bir şey değildir...en ufak bir konuda gayet de katı hükümler koyan bir kudret burda açıkça kapıyı aralık bırakmıştır...

    neyse dindar kişiye, gerçekle yüzleşmek kadar zor ve ruhuna ağır gelen bir şey olmadığı için inkar ve yadsıma hep geçerli olmuştur..

    burası alt tarafı bir sözlük...kimsenin inancını yaralamak gibi bir isteğimiz yok olamaz da..sadece yazılmış olanları söylenmiş olanları yazıyoruz buraya..

    keşke biraz daha akıl ışığında hareket etsek diyoruz...ama saygılıyız...herkesin inancı kendine..
    4 ...
  20. 12.
  21. peş peşe yapılan savaşlar neticesin de ortalıkta erkek kalmamıştır, bu neden ile o dönemde insanlar birden fazla kadın ile evlenmiştir bunun nedeni o kadınları himaye altına almaktır. hz. muhammedin eşi hz. haticenin vefatına kadar hz. muhammedin kimse ile beraber olmadığı bilinmemektir. madem adamın cinsel hayatı sizi bu kadar ilgilendiriyor önce gidin bunu öğrenin. üzgünüm ataist kardeşlerim hz. muhammed çapkın bir erkek değildi.
    2 ...
  22. 13.
  23. birçoğu yaşlı, kimsesiz ve korunmasız kadınlardır. zira bu söylemde bulunacak " köpek " lerin zihniyetinde bir peygamber olmadığı için olanaksızdır.
    2 ...
  24. 14.
  25. keşke bu kadar kolay bok atılmasa bazı şeylere...

    önce türkçe sonra trollük
    1 ...
  26. 15.
  27. Eşcinselliği savunan, her gece farklı kadınlarla-erkeklerle beraber olmayı onaylayan, her türlü iliskiyi meşru sayan insanların bu olayı sorgulaması çok manidar buluyorum. Ki zaten olayla ilgili iki satır bir şey bildiklerini da inanmıyorum bu da zaten başlıktan belli! 11 kadın degil 12dir. Ayrıca eşi olarak geçmez himayesinde diye geçer. Aç, dul, ve savaşta kimsesiz kalan kadınlardır çoğusu.
    2 ...
  28. 16.
  29. bundan 1500 sene önce yaşanmış bir olayı 2012 şartlarında değerlendiren yoz beyinliler tarafından eleştirilen hadise.
    3 ...
  30. 17.
  31. 9 yaşındaki kızla evlenmek 21.yüzyıla göre tabu,demekki o zamanlarda tabu değildi,neden koskoca peygamberi kendi saçma inançlarınıza göre sorguluyorsunuz,mesela benimde tabularım var,ben sizi onlarla sorguluyormuyum hayır,o zaman kesmeniz gerek sesinizi,ki ayrıca kainatın bile onun yüzü suyu hürmetine yaratıldığı söylenmekte ve araştırmalarım sonucu boşuna söylenmemekte,araplar gibi pislik bir kavimden nasıl böyle insanüstü hatta meleklerin üstünde bir nur doğdu çok enteresan,bu bile körü körüne inanmak için yeterli...
    0 ...
  32. 18.
  33. 19.
  34. Tarih boyunca değişen Zihniyet ve kültür fakrının ne olduğunu kavrayamamış bünyelere ilginç gelmiştir.
    0 ...
  35. 20.
  36. peygamber efendimizin (s.a.v) islamı yaymak ve bazı kadınları korumak himayesi altına almak için yaptığı durumdur. peygamberimiz çok evliliğe asla teşvik etmemiştir. bazı kadınları şiddetten kurtarmak ... gibi benzer nedenlerle evlenmiştir . bildiğim kadarıyla 2'si dışında(hatice,aişe) kalanlarıyla cinsel münasebete girmemiştir.
    0 ...
  37. 16.
  38. Bi defa 11 değil 60 küsur. Cariyeler hariç.

    Ama tabii hep korumak için. Koruyor yani. Hiç mi yaşlı erkek, çoluk çocuk korumaz insan. Hep kadın korumuş. Kimden neyden koruyordu bilinmez.
    1 ...
  39. 14.
  40. hepsiyle dokunmadan sadece himaye etme amacıyla evlenmiştir(!) yersen. ha bi de şu var bu kadınlarla sembolik evlendiysen de kadınların kocalık yapacak erkeğe ihtiyacı yokmuydu ki sen bunu onlardan esirgedin? islam ın kadına verdiği değer budur, kadın sadece himaye edilinecek bir cariye olarak görülür.
    0 ...
  41. 15.
  42. 40 yaş altı 2 eşi olduğunu unutup böyle başlık açanlar utanmalıdır.
    2 ...
  43. 16.
  44. 17.
  45. doğru olandır. isterse 46 kadınla da evlenirdi, 2500 tane de cariye alırdı; kimse de 'sen ne yapıyorsun' diyemezdi.

    esasında bu evliliklerin taşıdığı; siyasi, iktisadi, dini anlamlar çok fazladır.

    bir eşle evlenirken o kadının kabilesinin müslüman olması mashalahatını gütmek, iki kabile arasını bulmak, siyasi konumlandırmaları pekiştirmek ve dul kadınları onore etmek gibi amaçlar vardır bu eşlerle evlenmekte.

    bu arada yukarıda bir kişi, amre binti yezid el-gifariyye örneğini vermiş ve eklemiş: ''bu da hasta değil miydi, muhtaç değil miydi, onu neden korumamış'' diye. zannediyor ki, bu verilen tek örnekle rasulullah'ın güttüğü dul kadınları koruma gayesi bertaraf edilecek.

    yahu sen amre binti yezid el-gifariyye'nin maddi durumunu biliyor musun? korunmaya muhtaç mıymış biliyor musun? herhangi bir siyer kitabında böyle bir malumat bulabildin mi? yoo, anca işkembeden at.

    ulan 45 yaşına gelmiş kimsesiz bir kadın ile, amre binti yezid'in durumu aynı mı? gelin de size azıcık tarih dersi vereyim:

    şimdi bu gıfariyye kabilesi, kinane kabilesinin bir kolu. ve bu kabile, yolda yaptıkları soygunlarla meşhurdular. esasında bölgeden geçen her kervanı soyarlar (hacıların dahi olması fark etmezdi onlar için) ve müşriklerce savaş yapılamaz kabul edilen 'haram aylar'da dahi, bu soygunlara devam ederlerdi. ebu zerr (ra) da bu kabileye mensuptu fakat o, bir süre böyle şeylerle uğraşmasına karşın, sonrasında, tek bir yaratıcıya iman ediyor ve bu soygunlara iştirak etmiyordu. beni gifar; haraç alır, yol keser ve geçimini böyle sürdürürdü.

    bu kabilenin maddi durumu hakkında şu sözü referans alabiliriz:

    --spoiler--
    Hanımının naklettiğine göre, bu devrede Hz. Ebû Zerr zengin ve cömertti. "Atları kişner, develeri böğürür, ekinleri sürülüp daneleri ayrılır, refah ve mutluluk içinde'"bir kabilede tahıl ambarı, eşyasını koyduğu haraları oldukça büyük ve evi genişti. Babası ve anasına itaatli idi. (Müslim, 7, 354-5.)
    --spoiler--

    yalnızca bir dönem eşkiyalıkla uğraşan ebu zerr'in zenginliği işte böyleydi. esasında bizim sosyalist müslümanlar, ebu zerr'in hz. osman'a olan muhalif tutumunu ve fakirliğini örnek göstererek, ebu zerr'in ve kabilesinin fakir olduğunu iddia ederler. evet, kabilesi küçüktü ve tarımla uğraşacak kadar yere de sahip değildi. fakat bu gayri meşru yollardan para kazanıyorlardı. müslim rivayeti konuşuyor burada.

    gifariyye kabilesinin islam peygamberi hz. muhammed ile anlaştıktan sonra ve ardından müslüman olduktan sonra gazvelerden kazanılan ganimetlerden pay aldığı da göz önüne alınırsa, bu kabilenin zengin bir kabile olduğu aşikar bir şekilde gözler önüne serilir.

    hz. peygamberin amre binti yezid el-gifariyye'yi boşamasına gelince... gerdeğe girilmemişti. hz. peygamber, ona verdiği mehri de geri almaya yeltenmemişti.

    bu ayrılığın hikmeti de şudur: islam fıkhında kadınla erkek, sağlık sorunları hakkında birbirlerini bilgilendirmek zorundadır. hz. peygamberin böyle bir durumdan haberi yok idi. neticede o da, tüm hanımlarını memnun etmeye çaba harcıyordu ve bu kolay bir şey değildi. hanımlar rasulullah'a duydukları sevgiden birbirlerini kıskanıp duruyorlar, hatta bazıları bazılarının evlerini yakmaya dahi çalışıyordu.

    kadın işte... peygamber hanımı da olsa, kadın... fıtratı böyle.

    neyse, şuraya geliyorum: islam fıkhında bir hüküm inşa olması için, nass gerekir. eğer hz. peygamber, kadının kusurundan dolayı boşanmasaydı, bizim elimizde böyle bir nass olmayacağından, birbirini kandıran herkes evlenebilecekti ve ayrılmak caiz olmayacaktı.

    çaktınız mı? gayri meşru menfaati engellemek açısından da çok önemlidir bu rivayet.

    ayrıca hz. peygamberin tüm hanımlarını memnun etmesi de imkansızdı. eğer amre binti yezid'le evliliği devam etseydi, belki de koruma amaçlı yanına alacağı başka dulları alamayacaktı. zaten rasulullah zengin değildi ki. evet, kendisine düşen ganimetler vardı fakat çoğunu dağıtıyordu. kimi zaman yiyecek dahi bulamıyordu ev halkı. Bir defasında ailesinin yiyeceği için bir Yahudi'den ödünç yiyecek almış ve zırhını rehin olarak vermişti. böyle bir haneye, gerek duyulmadığı halde bir tane daha boğaz girmesi, rasulullah için büyük bir yüktü. neticede ondan kalan mirası bize şöyle aktarıyor rivayetler:

    --spoiler--
    vefat ettiği zaman geriye bıraktığı malı: Zaruri olarak kullandığı elbisesi, birkaç su kabı, içinde yıkandıkları tekne, iki adet kilim, bir çarşaf, makas, tarak, misvak gibi eşyaları, kılıç, ok, zırh, mızrak, miğfer'den oluşan silahları, “Düldül” adındaki bir devesi, savaş ganimeti olarak payına düşen ve devlet reisi olarak bundan ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını gidermekle yükümlü olduğu; “Fedek” arazinin yarısı, Ümmü’l-Kura’nın üçte biri, Hayber’den kendisine düşen beşte biri olan payı ve Ben-i Nadir’den bir kaleden ibaret olan arazî ki bunların tamamını Müslümanlara tasadduk etmiştir. (bk. Tirmizî, Şemail, s.149)
    --spoiler--

    --spoiler--
    “Biz miras bırakmayız; bizim geriye bıraktığımız her şeyimiz sadakadır.”(müslim, buhari, müttefekun aleyh)
    --spoiler--

    velhasıl kelam; amre binti yezid el-gifariyye, hem korunmaya muhtaç değildi, hem de islam dünyasına böyle bir nass girmesi gerekiyordu. bu nedenle bu ayrılık olmuştur.

    benim ateistlere laf anlatma gibi bir derdim yok. yeter ki müslümanlar istifade etsin.

    --spoiler--
    Yıllar geçiyor ki, yâ Muhammed,
    Aylar bize hep muharrem oldu!
    Akşam ne güneşli bir geceydi...
    Eyvah, o da leyl-i mâtem oldu!.
    Âlem bugün üç yüz elli milyon
    Mazlûma yaman bir âlem oldu!
    Çiğnendi harîm-i pâki ser'in;
    Nâmûsa yabancı mahrem oldu!
    Beyninde öten çanın sesinden
    Binlerce minâre ebkem oldu.
    Allah için, ey Nebiyy-i ma’sûm,
    islâm'ı bırakma böyle bîkes,
    islâm'ı bırakma böyle mazlûm.
    --spoiler--
    6 ...
© 2025 uludağ sözlük