pesimist ep 2

entry10 galeri1
    1.
  1. gemide filminden skitle başlayan 'napıcaz be kamil' sözleriyle efsaneleşen ep. sago burdaki şarkıda okuduğu nakaratı derin darbeyle yaptığı 'boom' adlı şarkıda farklı bir beat e okumuştur.dinlenilmelidir,zira efsanedir.
    2 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. gemide replikleri bittikten sonra giren müzik ve de "yeeeahh sagopa keeeejj" haykırışlarıyla verdiği ara gaz ile gün sonunda bile egsoz dumanları çıkartarak karbüratör yaktıran şarkı! balans ayarı bozulur hakaten dinlerken..
    1 ...
  5. 4.
  6. sözleriyle insanın içini karartan,her bir dizesi için ayrı ayrı düşündürten,türkçe rapin en önemli kilometre taşlarından olan nadide eser..gemide filminden alınan diyaloglar şarkıyı bambaşka yapmış.
    1 ...
  7. 5.
  8. Türkçe rapin belkide sesini duyuran yapıt. başarılı bir skit ve ardından başlayan "iskeletler diyarında bir et parçası"... sago'nun hardcore döneminden kalma en iyi eserlerinden biri.
    2 ...
  9. 6.
  10. 7.
  11. sago'nun şaheseri, sözlerini copy-paste yapmadan tam olmayacağına eminim. o yüzden, sözlerini yazayım da tam olsun;

    part 1
    intro(gemide):
    -offf....nabıcaz be kamil?anamız s.kildi... artık cinayete girdik...
    -kazaydı anlatırız...hem herif pezevenkmiş, kimse siklemez...
    -sen öyle san...sen öyle san...pezevengi öldür, bir cinayet; kızı al, iki adam kaçırma; kızı en az iki kişi sik, üç ırza tecavüz; her gece esrara takıl, nerden baksan dört içicilik; heriflerin cebinden paraları al, beş gasp...bütün bu bokları yedikten sonra, polislerin suratına bakıp, "kusura bakmayın abi, kaza oldu" diyemezsin...adamın götünden kan alırlar kamil, kaaann...hadi kız orospu, ki bu ipneler bakireydi diyolar...bakire kız nası orospu olur ben anlamadım gitti...offf her şey karışık....

    iskeletler diyarında bir et parçasıyım, varımı yoktan aldım
    gözlerimde kan kırmızı hüzün, hazan
    fidanın boynu bükük
    masumluğun sahte evreninde bir yabancı, yüzünde sahte gülücük
    kim bilir?yanaklarına kondurulan sessiz öpücük,
    ve geride kalan ıslak bir ölüm, yarısı büyük
    tren yolunda ölümü arayan genç kızın bulamadığı huzur incisi
    kimlere satıldı?
    avluya bırakılan gelecekleri yarınlarım zebanilere satti,
    mıknatısla mutluluk arayışları başladı
    gazeteler onu yazdı, kemikleri sızlayamadı
    külleri bir avuçtu, üvey annesi diri diri yakmıştı
    alay konuları, karanlık çöktüğünde ciddiye alındı
    ölümün 7. katından 2 sevgili kendini attı
    ufacık simgelerde saklıydı soğuk ölüm
    yine de 3. gün kasabada karagün ağardı
    15 yaşında bir çocuk kayboldu tecavüz cehenneminde,
    yağan bir kızdı, dağın tepesinde
    teslim etti ruhunu tanrıya zoraki
    cennet katında kocasız bir gelin oldu
    bitkin yaşamakla birlikte bitkin ümitler geldi ardı ardına
    bitkin beklentilerden ibaretti umut yarınları
    soyut bir yüz aynada aksederken yüzüne,
    kimsin demeye dilim varamadı...

    raks-edemedim yine yenildim
    aks-imi göremedim kör oldum
    haks-ızım vuramadım şakağına
    baks-ın kör gözlerime

    perdelerini örtmüş, camlarını kapamış bir yer burası
    havadar olması için mikrofonunu bırakman şart
    vaziyet ki bir sigara sarımına bakar, ben rahat
    şarkılarımsa kusar pesimist umutları, ağzını kapat
    bu 4 köşeli evren parkında kazıklara çakılmış bir ben miyim?
    salıncakta sallanan bir avuç ümidim
    elbet düşecektir toprağa
    karışacaktır karmaşa, buluşacaktır buluşlar, ulaşacaktır son suça
    psikolojik baskılar insanları askıya almış,
    piç etmiç, 2 paralık huzuru sikip atmış
    boş bahçelerde çiçekler sulanmış, gözlerim boyanmış
    yumruklarımı sıkıp, tırnaklarımı kırmışım
    hırçınlaşmış bir yığın insan zımbalanmış yapraklara, gömülmüş topraklara
    yollanmışlar ordusundaydılar hepsi
    yok artık hiçbiri
    ne bir gül ne de dikeni
    yıllanmış bir resim hepsi..

    raks-edemedim yine yenildim
    aks-imi göremedim kör oldum
    haks-ızım vuramadım şakağına
    baks-ın kör gözlerime

    outro(gemide):
    -bu dünya iki şeyden yıkılıcak...bi binadan, bi de zinadan...allah sonumuzu hayır etsin...mahşer günü bütün binaları deniz geri istiycek, batan bütün memleketler gibi...deniz kumu eninde sonunda geri alıcak, çaresi yok bunun...

    part 2
    intro(gemide):
    -sıra kimdeydi lan?söndürmüşünüz cigarayı..................neyse...nerde kalmıştık?
    -karı soyunmaya başladı, sen de dur dedin...
    -heee...ben dur dedim...tekrar giyindirdim...yaklaş dedim...ben soymaya başladım...üstünde bööle bi kaban var, siyah...altında mı?yırtmaçlı uzun bi etek, yırtmaç buraya kadar...kabanı bi çıkardım, böyle üstünde parlak kumaştan bi gömlek var...gömleği çözüyorum böyle, pat, pat, pat, pat...bi yandan da bööle boynundan öpüyorum afif afif...gömleği bi çıkarttım, bi sarıldım tuttum bööle..tüylerim böyle diken diken oldu, bak...memeler mi?taşş...bacağını kaldırdım, yırtmaçtan böööle çıktı bacak...daha fazla soyamadım tabi, zart diye verdim ağzına...

    yeahhhhh sagopa k
    yeahhhhh sagopa k
    yeahhhhh sagopa k
    yeahhhhh sagopa k

    cenabet hocalar vaaz verirken kürsüde
    düşünmezler yalanlarını
    inkar edip kılarlar namazlarını
    sonra televizyon aleminde yakalanırlar bir sübyanla abaza
    hoca sakalıyla gıdıklar kaşarı tv'de
    sagopa, tartışır bu çelişkileri rap mahkemesinde,
    yargıcı olduğum bu yüce kürsüde
    söylediğim her doğru söze
    iki kelepçe trt
    resmi bir makamın varsa ülkede,
    makarna kesmez mideni, karideslerin vur dibine
    portakal suyunu amerikadan getirt
    kızına londradan don postala
    karını dağ evlerinde sik pompala
    angusto koy bebenin adını
    zımbala nüfusa, gönder hong-kong'a, okut japonca
    kaytarsın velet süresiz askerlikten kolayca
    bu cehennem, öyle ki ikiye ayrılmış şekil coğrafyası
    rap ağdaları çeker dilimdeki kılları
    sonrasında dilimdeki tüy bitti yalanları
    depoda stokladığım 1001 çeşit lirik oyunları
    ve tüm pezevenklere cüzzam zehiri akıtırım
    36 pozda anlattığım ülke fotoğrafları
    manzara uymadı sansara,
    pazara kadar değil mezara
    postaladım mektuplarımı onlara.
    şarbonları rap ille donattım
    caka fiyaka
    sagoname, iki satırda panorama
    anır ama ses çıkarma...

    bas-mayın tarlasındaki tuzağa bas
    kas-nefesini çek has
    rapin kurdu uyandı bu gece, sago k
    sago dişi bileyletti kunduz rapin peşinde

    fedaisi olduğum rapin müdafasını kim yapar ki?
    göt isteyen reel söylemler mi kurtaracak bizleri?
    yoksa çayırdan kovalayan hedef aldığım 12ler mi sikecekler rapi?
    2 paralık mc sıfatları mı zırvalayacak hip hop ilmini?
    suratında meymenet görmediğim, şarkı sözlerinde aradığım bir sevgilim yok!!!
    papazı kovalarım elimde sevide(?) sarımlı kum torbaları,
    bir çekimlik ciddiyetin içten kahkahaları
    ve yatağımdaki yastığın yaşları bulunan sağ kısmı
    anlatırsa beni bir gün bir yerde,
    aleme rezil rüsva olmayacağım
    çünkü içtenim
    sanma sizdenim
    kendi hayal dünyasında balık tutan bir fisherman'im
    aşermeyim, midesi raple dolu hiperaktifim
    elleri kollarına dolanmış bir dilenciyim,
    ben herşeyim...
    canavar sofrasında tek bebeğim, sütle beslenen
    gözlerinde büyüttüğün pireyim, kan emenim
    damarına zulm edeyim ki,
    kus içindeki 95 sendromunu
    2004'te uyanacak pesimistin bu kara tohumu...

    yeah sagopa k
    yeah sagopa k
    yeah sagopa k
    yeah sagopa k

    bas-mayın tarlasındaki tuzağa bas
    kas-nefesini çek has
    rapin kurdu uyandı bu gece, sago k
    sago dişi bileyletti kuduz rapin peşinde
    2 ...
  12. 8.
  13. 9.
  14. her cümlesinde tespitlerin haykırışı bulunan sago eseri.
    0 ...
  15. 10.
  16. gelmiş geçmiş en karanlık sagopa kajmer eseri. ep'deki aforizma niteliği taşıyan her cümleden 10 sayfalık kompozisyon çıkar. gemide filminden yapılan alıntılar da ayrı bir renk katmış şarkıya. birinci şarkı bittikten sonra skiti saymazsak kajmeran ikinci şarkıya geçene kadar beatteki boşlukları performans değeri yüksek olan 75 saniyelik scratchlerle kapatmış. ikinci şarkı bittikten sonra bitime 35 saniye kala "sesim gitti, ses gitti, sesim gitti lan" deyişi çok komik. 8 dakika boyunca sesini kalınlaştırarak öküz gibi böğürüp şarkı söylersen tabi sesin gider homie. neyse ki bpg albümünden sonra gerçek sesini kullanmaya başladı da bizi kanser etmeyi bıraktı.
    13 ...
© 2025 uludağ sözlük