1879-1940. Alman müzisyen, ressam ama en çok sanat kuramcısı. Yaşarken yapıtları (resim) çocuksu (pueril) bulunmuş, Alman kamu kolleksiyonlarındaki eserlerine el konularak, bir kaçı Münih'teki yozlaşmış sanat sergisine alınmıştır.
Sülükdal, Yüksel Parıltı, 2'li küme, Bitkin toprağa bakış, gözünü kırpmadan ölçülüp biçilmiş, altın balık gibi isimler verdiği anlamayana* çocuksu gelen resimleri almanya'nın çeşitli müzelerinde sergilenmektedir.
Resimlerinde kullandığı teknik gibi, kuramsal kitapları da zor anlaşılır olduğundan kitapları az şey bilenlere* çok şey anlatamaz.
Mezar taşından:
Bu dünyada hiç bir nesne beni yakalayamıyor.
Çünkü ben, hem ölülerin hem de doğmamışların ülkesinde eğleşiyorum.
Evren yüreğinin yanında değil çok uzaktadır.
isviçre de dünyaya gelmiş ögrenmini almanya da görmüştür. hayatı boyunca gravürle, desenle, akım olarak; kübizm ve fovizmle, teknik olarak; sulu boya tekniği ile ilgilendi. başlıca eserleri;
gemici sinbad
senecio
dehşet içindeki deli
kırmızı balon
ölüm ve ateş
ideogramlar
skleroderma yuzunden hayata feyrvel demi$ isvicre'li cizim ustadimiz soyut, derin, kubist, surreal cali$malari ile maruf. ayrica muzikle de ilgilenmi$ bir renk buyucusudur bu beyefendi.. padagogisches skizzenbuch'den bir aforizmasi, yani "goz, yapitta kendisi icin hazirlanmi$ yollari izler."i, la vie mode d emploi*'yi acar.