mevlanayı çok ama çok yanlış tanımış kişi söylemidir. en üzücü olanı da mevlanayı bu şekilde anmak hem de bir türk olarak. birine düşmansanız veya sevmiyorsanız onun hakkında konuşacaksanız eğer öyle bilgiler ve kanıtlar sunmalısınız ki insanlara kendinize ''bu salak da ne diyor böyle'' dedirtmeyeceksiniz. adam akıllı kanıt koyacaksınız öyle ordan burdan duyulmuş saçma sapan söylemlerle böyle büyük zatları ağzınıza almayacaksınız. biraz insanllık kavramından haberdarsanız saygılı olmayı da bileceksiniz.
mevlana'ya laf atıp marjinaliz biz, buzlu badem evde dolapta duruyor, diyeni matah sanmaktan yeğ olan durumdur. mevlana'nın perspektifinin yüzde biri sende olsa küçük dağları ben yarattım edasıyla gezer bir de bu. kaldı ki mevlana padişahlık diye birşey yokken ortada vefat etmiştir. o zaman sana diyoruz ki; sen çok yanlış gelmişşin kardeş...
Kor cehalet cirkeflestirir insanlari !
Suskunlugum asaletimdendir...
Her lafa verecek bir cevabim var...
Lakin bir lafa bakarim laf mi diye,
Bir de soyleyene bakarim adam mi diye...
--spoiler--
adam cevabı yıllar yıllar önce vermiş zaten.
mevlana felsefesiyle inanan inanmayan herkese örnek olmuş bir kişidir. döneminin şartlarına göre kendince yorumlamalar yapmıştır buna "yalakalık" demek yanlış olur. ayrıca @2 karl max ve hegel için yaptığın yorumlar yanlış.
mevlana asla padişah yalakalığı yapmamıştır. bir ateistin yahut bir materyalistin karl marx hegel stalin .. ne bileyim her ne kadar zihniyeti bozuk varsa onlarla aynı görüşe sahip olunması aynı görüş etrafında dönülmesi! yalakalık değilse eğer mevlana da yalaka değildir. hatta bilakis (sultanlar) mevlananın etrafında fır dönüp hürmet gösterirlerdi. bir de böyle ciddi bir ortamda mefhumlar, terminoloji çerçevesinde doğru kullanılmak zorundadır. padişahlık makamı osmanlıda vardı selçukluda değil. selçuklşu da sultanlık veya şahlık vardı.
sözlerinde sürekli padişahlığı, sultanlığı öven, kendini kul gibi gören mevlana'yı matah bir şey sanma halidir. dergahının yıkılmasından tırstığı için savaşlara ve barbarlıklara sesini çıkartmaması ayrı bir konu.