araba yarışı, ralli oyunlarında grafik detayı bir seviyeden sonra dikkat dağımaya başlardır. belki fps'lerde de dikkat dağıtıyor olabilirdir; ancak ben hiç çok grafik detaylı fps oynamadım. ralli yaparken tüm dikkatimi yola verdiğim için grafik detaylarını azaltıyorumdur.
ben ise sese %5 görüntüye %20 verirdim çünkü oynanılabilirliği yüksek oyun göremiyorum artık, bari gerisi ona kalsın.
geldiğimiz nokta yüzünden düşük tutuyorum görseli.
zaten şu dakikadan sonra kötü görselli oyun da çıkmaz.
oyun tipine göre değişir. daha çok arcade tarzı, single'ı oyna sonra kaldır at tipi bir oyunsa evet, grafik önem taşır.
ancak competetive yani rekabetçi tarzda bir oyunda grafiklerin önemi azdır. önemli olan oyunun dengeli olması ve stabil çalışmasıdır.
örnek verecek olursak battlefield 4 yeni nesil oyunlardan grafik yönünden en iyiler arasında. ancak oyunda ne denge var ne de stabilite. buglar glitchler ne ararsan var.
league of legends, counter strike serisi, minecraft, call of duty grafik yönünden çok da iddialı olmayan oyunlar ancak baya tutuldu.
ayrıca oyunların bu kadar grafik odaklı olmasında nvidia ve AMD nin ekran yeni ekran karti satabilmek adına firmaları maddi anlamda desteklemesinin de etkisi büyük.
playing video games for graphics, its like watching porn for the story.
türkçe meali; video oyunlarını grafikleri için oynamak, pornoyu konusu için izlemek gibidir.
rpg oyunlarda (skyrim vs.) grafik ve sesin ön plana çıkması gerekirken, fps oyunlarda (özellikle online oynanan cod, cs) performans üst düzey olmalıdır.
yeni neslin gelmesiyle en tartışılan konulardan biridir. bunu bir soru olarak algılarsak bu soruya yanıtım, türüne göre değişir olacaktır. fakat bana göre oyunlardaki kalite faktörünü belirleyen şeylerden sadece birisidir. oranlarsak,
grafik: %30
ses : %15
oynanabilirlik: %55 tir.
bu genellemeden sonra grafik kalitesinin artmasıyla beraber oyuncu profili ve oyunlardaki bağlama hissinin azaldığını söylemek gerekir diye düşünüyorum.
bundan on sene evvel üç boyutlu bir oyun gördüğümüzde, ''ne kadar da gerçekçi, araba giderken tekeri bile dönüyor, yansıma bile var amk'' gibi tepkiler verirdik. günümüzde bu durum biraz terse döndü bence. şimdilerde ''yansımalar neden gerçek zamanlı değil, yağmur efekti neden tam olmamış, neden bu kadar bug var'' gibi tepkiler veriliyor. bu grafiğe abanılan oyunlarda hata da olur, hata da bulunur...
şimdilerde saatlerimi vererek on sene öncesinin oyunu olan empire earth oynuyorum. grafikler tabiki leş... ama oyun zevki muazzam dostlar. saatlerde fifa 98 oynadığım zamanları hatırlıyorum. fizik berbat, ama oyun zevki muazzamdı.
bana grafik olarak mükemmel diyebileceğim kaplamalara sahip mafia 2, serinin ilk oyunu kadar zevk vermedi. neden mi? çünkü hikaye godfather ve shawshank redemption filmlerinden alıntılarla doluydu. güzel oyundu ama ilk oyunun yaptığı etkiyi hiçbir zaman yapamadı, bu şekilde grafik manyağı oyunculara oyun çıkarıldığı sürece yapamazlarda...
bu yazıyı yazma sebebim tamamen eskiyi özlemem değil. gerçekten eskisi gibi kaliteli yapımları görmek istemem. yoksa crysis kaç fps'de çalışıyormuş hiç mi hiç umrumda değil...