osmanlı ile türk kelimesinin yan yana gelmesi bile yanlıştır. osmanlı ne idüğü belirsiz melez bir yapı inşa etmiştir, batıya özenen kişilerce yönetilen bir balkan imparatorluğundan başka bir şey değildi, o işi bile doğru dürüst yapamadıkları için yıkıldılar...
türk-islam devleti olan osmanlı için gereksiz tartışmadır. halifelik makamının osmanlı'ya geçmesi ile bir türk devleti olan osmanlı artık türk-islam devleti olmuştur. ancak o devirlerde türklük bilincinden daha çok hanedan ve halk arasında; gelinen boyların kültürünü devam ettirme esastır. büyük bir imparatorluğu, bir ulus devlet mantığı ile yorumlamaya çalışmak yanlıştır. 3 kıtaya yayılmış bir imparatorluk sadece türk devleti olarak varolamaz, daha üst bir kimlik ile türk-islam kültürünü osmanlı ismi altında birleştirmiş ve yüzyıllarca varolmuştur.
kuranın kutsal kabul edilmesi nedeniyle orada yazan her şeyin doğru görülmesi, uygulanması üzerinedir. arapça kutsal dil bilinmiştir. kendi diline bir ton arapça sözcük eklemiştir ama konuşma biçimi türkçe olmuştur. padişah, halife ünvanından dolayı kutsal bilinmiş, karşı çıkmanın nedense günah olduğu söylenmiş. bütün o vezirlerin, askerlerin padişahın karşısında sus pus dikilmesinin nedeni odur. aynı bugünkü gibi ne kadar mantıksız olursa olsun her iş dine bağlanmaya çalışılmış.kurana uymayanın yanlış olduğu düşünülmüş, buna rağmen bir ton padişah fermanı, günlük kurallar, örfi yasalar ortaya atılmış. yabancıların getirdiği teknolojilere önce karşı durup sonra birileri uğraşıp getirince bir şey olmamış gibi kullanılmış. din adamlarının büyük bir gücü varmış. örneğin köleliliğin kaldırılması için şeriat bükülmüştür. çünkü bu kafada bağımsız bir yargı, insan hakkı diye bir şey yoktur. allahın kuralı, peygamberin yaptıkları diye o zamanı aynen yinelemek üzerinedir. arap gelenekleri aynen alınmıştır hatta padişah, oğlu demek yerine bin demektedir. hicri takvim mantıklı mı değil mi düşünülmeden alınmıştır var bir kerameti diyerek.