Rus, yahudi, ermeni, çerkes falan fistan yani büyük çoğunluğu türk değil. Bi sevemediniz gitti türk kızını ipneler. Türk sev türk gibi yaşa çocuğu anası mayalar. Kıps.
Geneli yahudidir. Yahudilik anneden geçer diye biliyorum ben. Yani bizim o anlı şanlı padişahların alayı yahudi efendim. Beni çok bağlamıyor bu durum, ateist de olsa takılmazdım da osmanlı torunlarıyız derken ağzının salyaları akan ak gençlik için üzücü bir bilgi.
dogrudur neredeyse hepsi yabanci kokenlidir fakat musluman olarak yetismis ve haremde yillarca ilim ve bilim dersleri almislardir.. hatta ve hatta padisahlarin hanimlari haremden secilirken en guzeli hangisi diye bakilmazdi en ilimli en akilli hangisi ise ona gore secilirdi padisahlarin bu konuda pek secim sanslari yoktu. cunku devletin bekası icindi, eger padisah savasta sehit duserse erkek evlatlar buyuyene kadar anneleri yonlendirecekti devlet yonetmeyi de bilmeleri gerekliydi. islamiyeti yaymak icindi. bazi musluman ve turk dusmanlari bunu anlayamaz..
HORAFiRA NiN OĞLU I. MURAT
MARiA NIN OĞLU BEYAZiT
OLiVERA NIN OĞLU ÇELEBi MEHMET
VERONiKA NIN OĞLU II. MURAT
MARA DESPiNA NIN OĞLU FATiH
SULTAN MEHMET
KORNELYA NIN OĞLU BEYAZiT
GÜLBAHAR IN OĞLU YAVUZ
HELGA NIN OĞLU KANUNi SULTAN
SÜLEYMAN
ROKSALA NIN (HÜRREM) OĞLU II.
SELiM
RAŞEL iN OĞLU III. MURAT
BAFO NUN OĞLU III. MEHMET
HELEN iN OĞLU I. AHMET
ViOLETTA NIN OĞLU MUSTAFA
EVDOKSiYA NIN OĞLU GENÇ OSMAN
ANASTASYA NIN OĞLU IV. MURAT
ANASTASYA NIN OĞLU iBRAHiM
NADYA NIN OĞLU IV. MEHMET
KATRiN iN OĞLU II. SÜLEYMAN
EVA NIN OĞLU II. AHMET
EVEMiA NIN OĞLU III. AHMET
ALEKSANDIRA NIN OĞLU I. MAHMUT
MARiA NIN OĞLU III. OSMAN
JANET iN OĞLU III. MUSTAFA
iDA NIN OĞLU I. ABDULHAMID
AGNES iN OĞLU III. SELiM
SONYA NIN OĞLU IV.MUSTAFA
AiMEE NiN OĞLU II. ÖAHMUT
SUZi NiN OĞLU I ABDÜLMECiT
BESiME NiN OĞLU ABDÜLAZiZ
ViLMA NIN OĞLU V. MURAT
ViRGiN iN OĞLU II. ABDULHAMiT
KAROLiN iN OĞLU V. MEMET REŞAT
HENRiET iN OĞLU MEHMET VAHDETTiN.
Fatih leri, yavuz ları, ulu hakan ları doğurarak hakaret edenlerin rus tohumu, Yunan tohumu olmasını engellemiş analardır. Osmanlı da ırkçılığın ayaklar altında olduğunun en büyük kanıtıdır. Hepsinin elinden öperim.
padişah annelerinin inançlarından çok çıkarları için yaptıklarıdır önemli olan. müslüman, hristiyan,yahudi,rum ya da ermeni olmalarından çok çocuklarını tahta çıkarmak için girdikleri mücadeleler düşündürücüdür. sarayda her türlü imkanlarla büyümelerine rağmen yüzlerce şehzadenin 20li yaşlarını bile görememesi, çoğunun çocuk yaşlarda ölmesi. abi kardeşlerin birlikte omuz omuza savaşmak yerine rekabete girmeleri falan hep bu kadınların çıkarları doğrultusunda gerçekleşmiş olabilir. atalarımız at üzerinde seferden sefere gezerken haremde cariyeler ayrı bir savaş veriyordu. her ne kadar eleştirilse de muhteşem yüzyıl dizisi bu anlamda çok ta saçma gelmiyor insana. eminim dizide kurgulandığından çok daha acayip şeyler olmuştur. hatta dizide kimseyi kötü göstermemek adına bazı bilinen olayları bile farklı kurguluyorlar.
sonuçta tahta çıkan isimler bu kadınların çekişmeleri sonucu olabilir. belki öldürülmeden tahta çıksa ya da kardeşlerinden tam destekle yürüse şehzade mehmet tüm dünyayı ele geçirecekti. osamanlı gerileme değil, fetih dönemine geçecekti. kim bilir?
eminim içlerinde çok düzgün kadınlar da vardır ama çoğunun ne yaşadığı belli. rekabet ortamı.
Babaları, slav kadın hayranı olan padişahların anneleridir.
Türk erkeklerinin bünyesinde ilelebet yaşayacak slav merakının da vücut bulmuş örneğidir. Şu an bile parayı bulan her türk erkeği, bir avrupalı kadın arayışına girer. Genlerimizde var vesselam.
pek çok harem kadını gibi yabancı ırka mensupturlar. osmanlı imparatorluğunun çalkantılı dönemlerinde yeniçeri beyleri, ağaları ve devletin başat statüsündeki kimseler ile yaptıkları alicengiz oyunları tarihe manidar notlar bahşetmişlerdir. en tanınmışları dördüncü murad 'ın annesi olan; kösem sultan idi. kendisi sultan murad'ı hiç sevmez ve korumazdı. sultan murad olgunlaşıp dizginleri ele alıncaya dek kösem validesinin kararlarına itaat etmiştir. yaklaşık yaşı 20 olduğunda tarihe eksantirik bir enstantane olarak düşen meşhur konuşmayı yapmıştır. "çekilesin valide! sen isen padişah biz gidelim, yok eğer biz isek var sen git!" minvalindeki bu yorumu tarihte harem kadınlarının geçerliliklerinin son bulması yönünden tarihçilerce bir arketip kabul edilir.