osmanlı haremi

entry17 galeri0
    1.
  1. osmanlı döneminde hatunların kol gezdiği padişah haricindeki erkeklerin er kısmını kestirip kek gibi dolandıkları mekan.

    kimine göre üst düzey edep adap kuralları vardı bu mekanda

    kimine göre ise kim kime dumdumaydı burası.
    0 ...
  2. 2.
  3. (bkz: harem)

    kızların evliliğe hazırlandırıldığı yerdir. orada yetişen kızlar matematik, coğrafya, edebiyat gibi bir sürü ders alıyordu. kültür öğretiliyordu. çünkü bu kızlar padişahın, vezirlerin, üst düzey yetkililerin eşleri olacaktı.
    4 ...
  4. 3.
  5. 4.
  6. sanıldığının aksine padişah haremdeki kadınlara "blow job , hand job" yapıldığını sanan ergen beyinlerin düşündüğü yer* Ama öyle değil , çoğu bilim ve felsefe eğitiminin verildiği alandır aynı zamanda.. (bkz: Ergen beyinlerin harem görüşü.)
    0 ...
  7. 5.
  8. çoğunluğu :
    (bkz: nataşalar)
    dan oluşan özel mekan.
    1 ...
  9. 6.
  10. osmanlı yı en iyi tanıyan torunlarına bile rezil edip kötü tanıtmak isteyenlere göre; her gece padişahın koynuna başka hatun sokan mekandır.

    gerçeği ise tam tersidir. padişah içeri bile girmez. oradaki cariyeler haremde olur. ayrıca saray içerisindeki bölümlerden padişahın evi olarak sayılan bölüme de harem denir. insanların bildiği harem kavramı ise bir odadır. evine yani haremine giren padişahı karının kızın arasına girdi sanıyor bazı cahallar..
    0 ...
  11. 16777215.
  12. muhteşem yüzyıl dizisinden sonra sıkça gündemde olan yerdir.
    bazı tarih siteleri ise bu duruma isyan etmiştir.
    http://tarihimiz.net/v3/H...HANGISI-GERCEK-HAREM.html
    0 ...
  13. 0.
  14. padişahların boş zamanlarında vakit geçirdiği mekan.
    bazı kişiler bütün haremi elden geçirdiğini zannediyor. ayıp yahu hepsiyle olurmu! sadece üç beş taneciktir o, üç beş tanecik!
    0 ...
  15. 1.
  16. osmanlıspor un soyunma odasına verilmesi beklenen isim.

    altyapıya yeniçeri ocağı diyormus amk salakları. swh

    edit: padişah yarrağı tutkunları eksileyebilir.
    3 ...
  17. 2.
  18. erkek kişisilerinin girmek için "azıcık ucundan" verdiği yer.

    hatunlar girebilmek ve girdikten sonra hayatlarını orada devam ettirebilmek için daha fazla şeyler vermeliydiler. mesela meme.
    2 ...
  19. 3.
  20. eline kız eli değmediği için padişahlara ve osmanlıya çamur atma derdinde olan ergenlerin en çok konuştuğu konu.

    la amın oğlu iki saat otobüs yolculuğu yapsan insanın içi dışına çıkıyor. o haremden çıkmadı dediğin ataların at üstünde aylarca yol alıp viyanayı kuşatmaya gitti.

    ayriyeten; harem saray kadınlarına pozitif ve dini bilimlerin müziğin sanatın öğretildiği yerdir. harem ağaları hadım edilmiştir. ve padişah dahi çivili ayakkabı giyer ki geldiği belli olsun ortadaki cariyeler ayak altından çekilsin,kendilerine çeki düzen versin diye. yoksa padişah her tuttuğunu sikiyor anlayışı fantazilerde olur ancak.
    0 ...
  21. 4.
  22. kendi kafalarındaki fanteziyi padişahlara atfedenlere göre seks merkezidir.
    1 ...
  23. 5.
  24. Daha çok eğitim merkezi olmakla beraber bazıları tarafından kerhane sanılmaktadır ve bu yanlıştır. Hep diziler yüzünden bu önyargılar oluşmaktadır.
    1 ...
  25. 6.
  26. (alıntıdır)

    şimdi kendilerini yeni osmanlı olarak tanıtan zibidiler geçmişte her
    ne kadar can-ı gönülden isteseler bile iç oğlanı olarak bile saraya
    kabul edilmezlerdi.

    kaynaklar en sonda.

    dördüncü murat

    osmanlının en karmaşık dönemidir. bir yığın yeniçeri ayaklanması sonucu, genç osman tahta indirilip işkenceden sonra öldürülmüş, yerine deli mustafa getirilmişti. fakat kısa süre sonra tam manasıyla deli olduğu anlaşılınca, bir saray manevrasıyla indirilip yerine 12 yaşındaki dördüncü murat oturtulmuştur.

    ancak asıl ve fiili padişah, tarihin ikinci hürrem’i kabul edilen anası kösem ve boşnak asıllı damadı sadrazam topal recep’ dir.kösem, yavaş yavaş ergenleşen sultanın küçük ve toy olduğunu, eğer “hareme” sokulup kadınlarla iç içe yaşarsa aklını çelip onu kendilerine karşı kışkırtacaklarını düşündüğünden, ilk ergenlik yıllarından itibaren kadınlarla ilişki kurmasını engellemiş ve yerine içki âlemleri eşliğinde taze yakışıklı ve genç “oğlanlar” getirtmiş,cinsel ihtiyaçlarını onlarla gidermesini sağlamıştır.

    bu şartlarda büyütülen murat, bu yaşam tarzına alışmış, bir daha bırakmadan ölünceye kadar sürdürmüştür.öyle ki bu kez kösem, oğlu zürriyetsiz kalmasın diye bin türlü dolapla kadınlarla yatmasını sağlamaya çalışmıştır. kadere bakın ki, bu işleri gönülsüzce ve bir angarya gibi yapan murat’ın doğan hiçbir çocuğu yaşamıyordu.

    yirmili yaşa gelen murat, ağabeyi osman’a yapılanları unutmayıp zamanı gelince intikamını almaya yemin etmişti. yerini sağlamlaştırıp saltanat gücünü tamamen ele geçirince, ilk işi onca zaman oyunlarına katlandığı topal recep ve adamlarını öldürtür. sonra da deli ibrahim hariç bütün kardeşlerini boğdurup osmanlı tarihinin en kanlı dönemini başlattır.bir ara anadan da kardeşi deli ibrahim’i de öldürmeyi düşünmüş, ancak kösem tahtın varissiz kalacağını söyleyerek bu fikrinden caydırdı. o sırada iran’a sefere çıkmak gerekti.

    revan valisi yusuf

    ordunun başında revan kalesine dayanan sultan, birkaç top atışından sonra revan’ın iranlı valisi, savaşa gerek bırakmadan, sultana sığınır ve şehri osmanlıya teslim eder. hemen sünni mezhebine geçirilip tahmasb olan adı da yusuf olarak değiştirilir.kendisi gibi “oğlancı” olan yusuf’tan çok hoşlanan sultan, ikramiye olarak onu önce halep’e vali gönderir, fakat, 2-3 ay sonra da istanbul’a getirtir. padişah, ona boğazda ormanlar içinde bir köşk yaptırıp hediye eder.yani istanbul’da şimdiki “emirgan koruluğu” olan yer.zevk ve sefa âlemlerinde profesyonel olan yusuf, padişaha hayal etmediği zevk ve sefa geceleri düzenleme işini ele alır.

    oğlanlar deftere kaydediliyor

    yusuf, bu işi o kadar ileri götürür ki, saraydaki mevcut “oğlanlar” artık heyecan ve tat vermez olmaya başlayınca, yeni oğlanlar bulmak gerektiğine karar verip aramaya koyulur.

    düzenli aralıklarla çarşıları dolaşarak esnafı gezer. gözüne kestirdiği parlak, yakışıklı, tüysüz esnaf çırakları olan sübyanları bir deftere kaydeder. zamanı ve sırası geldikçe zaptiyeler gönderip zorla alınan çocukları sultana ikram eder.durum öyle iğrenç bir hal alır ki, yusuf’un çarşıya çıktığın gören esnaf;

    –çırakları saklayın,”emir-i kûn” gene çarşıya çıkmış. diye, birbirine haber uçurmaya başlar; böylece herkes kendi imkânınca çocukları saklamaya çalışırdı.

    emir-i kûn nedir?

    “emir”:bildiğimiz “emir”,yani “amir” demek.”kûn”: farsça “göt” demek.(bu kelime kürtçede de “qun” dur)
    yani, istanbul halkı yusuf’u, “padişaha oğlan (göt) temininden sorumlu amir” olarak adlandırıp tanıtmıştı.

    emirgan

    “emir-i kun” dillerde dolaşa dolaşa zaman içinde “emirguna” ve nihayet (günümüze kadar gelen) “emirgan” olarak telaffuz edilmeye başlandı.

    osmanlının tarihçileri, bu utanç verici olaya bir açıklama getirmek için güya yusuf’un iran eşrafından “emir guna oğlu” olduğu yalanını uydurmak zorunda kalırlar. ancak nice yıllardan sonra gelen kimi dürüst tarihçiler bu gerçeği açıkladılar.

    murat ölüyor

    iri yarı ve çok güçlü olmasına rağmen, doğuştan arızalı vücudu, yaşadığı sınır tanımaz zevk ve sefaya çok dayanamaz; arkasında kan, dehşet ve zulmünü bırakarak çok genç yaşta 28 yaşında ölür. tartışmasız osmanlının, belki dünyanın da en zalim ve kanlı sultanı idi…

    sahipsiz kalan yusuf, yaptıklarının hesabının sorulacağını bildiğinden saklanarak osmanlı topraklarından kaçmaya çalıştıysa da, yakalanıp idam edilir.

    osmanlı meraklılarına, atalarının pak ve temiz tarihinden “nezih bir sayfa” olarak arz edilir.

    kaynaklar:

    1-r.ekrem koçu/ osmanlı padişahları
    2-j.hammer /osmanlı tarihi c.2
    3/e.behnan şapolyo/osmanlı sultanları tarihi
    4-yılmaz öztuna/b.türkiye tarihi c:5
    5-zinkeisen/osm.imp.tariihi.c:
    0 ...
  27. 7.
  28. 8.
  29. 16.
  30. Bin tane kadının getirilip
    Seks işçiliği yaptığı yer.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük