namı diğer "ürrem sultan"(en trakya şivesiyle) dizisinden öğrendiğimizdir. abi bu kaçıncı sezon bilemem ama ne zaman denk gelsem padişah başka biriyle halvette, hürrem ağlamakta, intikam peşinde. adamlar tüm diziyi bunun üzerine kurmuş sanki.
osmanlı hamamları ve oglancilik adındaki çalışmalar aktif olduğunu gösterir. kabul edilmeyen gerçektir. oysa hamam oğlanı deyişinin çıkışı üstu örtülen bu mevzuya dayalıdır.
osmanlıdaki fahişelik ve jigoluluk konuları hakkında da bilgi veren kitaptır.
zira kitaba göre aksaraylı abdullah efendinin karısı başka bir erkekle zina yaptığı gerekçesiyle sultanahmet'in önündeki burmalı sütunun karşısına başı yukarıda kalacak şekilde gömülmüş, akabinde taşlanarak infaz edilmiştir. ibreti alem için bu infazı da osmanlı halkından büyük bir kalabalık izlemiştir. hatta dönemin padişahı sultan süleyman'da infazı alana yakın bir saraydan canlı izlemiştir.
bu ve benzeri konular hakkında birçok ilginç bilginin yer aldığı kitaptır. oldukça keyifli ve okunulası kitaptır. tavsiye ediyorumdur.
nikahlı değilseler kadın erkek arasında yaşanması hoş görülmeyen eylemdir. fakat erkek-erkek şeklinde yapılırsa hiç ama hiç sorun değildir. tecavüz olmadıkça cezası filan yoktur: (bkz: yobazların ahlakı).
büyük tarihçimiz prof. dr. mustafa akdağ, medrese talebelerinin ve celalilerin isyanlarını ele aldığı kitabında, kadınların erkeklere en küçük bir yakınlaşmasında ortalığı ayağa kaldıran osmanlı din adamlarının, medrese talebeleri arasında alıp yürüyen oğlancılığa hiç tepki göstermemelerine özellikle dikkat çeker. ne bir ceza, ne bir eleştiri...
oğlancılığın önemli bir yer tuttuğu sekstir. kimisi livatanın islamâ göre günah olduğunu söyler. doğrudur doğru olmaya ama osmanlı devletinde hanefi fıkhına göre hüküm veriliyordu. hanefi fıkhına göre livatanın cezası azarlamadır... dolayısıyla kimsenin taktığı yoktu...
tarihi kadir mısıroğlu gibi akıl hastası yalancılardan öğrendiğini zanneden, hayatında tek bir osmanlı orjinal kaynağının (katip çelebi, evliya çelebi, naima, peçevi, tursun bey, aşıkpaşazade...) elenmemiş, tam metnini okumayan küfürbaz yobazların oğlancılığı içermediğini sandığı sekstir.
kimisinin, ilgili gerçekleri, "osmanlı zürafa sokağa sahip değildi" gibi boş laflarla inkar etmeye çalıştığı sekstir. osmanlı değil zürafa sokağa çok daha fazlasına sahipti!.. hemen hemen her şehrinde subaşının defter edip, vergi aldığı sayısız fahişeler ve hamam oğlanları vardı. bunlar esnaftan sayılırdı. evliya çelebi 4. murat dönemindeki meşhur esnaf alayına katılan söz konusu "esnafları" detaylı bir şekilde anlatır.