katildigim beyan.
anadolu turklerinin hor goruldugu, gayri muslimlerin el ustunde tutuldugu, din kurallarina gore ve yobazca yonetilen bir topluluk benim ceddim olamaz.
benim ceddim 1881 yili ile baslar. gerisini kabul etmiyorum.
son derece haklı söylem neden mi senin baban türk diye benim ceddim mi olur. osmanlıda onda aile beylikleri vardı. belli ki beylki torunu söyleyen kişi.
osmanlı, hanedanın ve ülkenin adıdır. Halkın çoğunluğu türktür. Bizim ceddimiz osmanlı değil, Osmanlı sınırları içindeki türk halktır. Bu yüzden katıldığım cümledir.
Edit: eksileyenler hanedan ailesinden sanırım.
insanların özgürce söyleyebileceği düşünce. tabi türkiye gibi dar kalıpların hakim olduğu ülkelerde ne kadar saygıyla karşılanır orası muamma.
zira bende aynı fikirdeyim. anadolu türklerini bir yükmüş gibi görmezden gelmesi, anadolu türklerinin 2. sınıf vatandaş muamelesi görmesi, anadolu türklerinden ağır vergiler alınırken padişahların saraylarda zevk sefa içinde yaşaması, yavuz sultan selim'in alevi türklerini şafi kürtlerinin önüne katletmeleri için atması, annelerinin bir yerden sonra hepsinin yabancı olması sonucu soylarının değişmesi, anadolu türklerini savaşlarda en ön saflarda gönderip diğer askeri birlikleri arkadan yollanması, vezirlerden çoğunun yabancı olması, anadolu askerlerine başıbozuk denmesi, gibi olaylar varken de osmanlı benim de ceddim değildir.
ha bir ülkeyi ceddim olarak görmem gerekiyorsa bu selçuklu, bir kişiyi de atam olarak görmem gerekiyorsa o da metehandır arkadaş.
osmanlı fetihler yaptı da ne oldu yine selçukluların anayurt edindiği yerlerde yaşıyoruz.*
türkmenleri katleden, pedofilik, eşcinsel ilişkileri olan padişahları bulunan, arap ve fars kültürünü türk kültüründen önde tutan, bilimi şeytan icadı diye kabul eden bir ülkenin ecdadı olduğunu kabul etmemesidir. kişinin tercihidir.
o kadar sövüp saydıktan sonra beni de düşüncelere garkeden cümledir. şimdi ben aslen kayı boyundan değil kınık boyundan gelme bir türkmenim. yani aynı şehirde yaşadığınız bir insanın ceddine küfür edildiğinde "nasıl eder o benimde ceddim" demeyiz. çünkü kan bağı sadece kendi soyumuz ve sülalemiz için geçerlidir bizlere göre. şu halde ben kınık boyundan geliyorsam kayı boyunun hanedan kısmına edilen bir söz bizi çok fazla rahatsız etmemeli değil mi? osmanlının hanedan kısmının annelerinin yabancı olduğu da düşünülürse biri kalkıp bunlara "türk kırması-melez türk" dese ne diyeceğiz? osmanlı zamanında türk kelimesinin hakaret etmek için kullanıldığı gerçeğini ne yapacağız?benim ceddim olan karamanoğlu2nun türkçeyi resmi dil ilan ederken osmanlının, osmanlıca diye uyduruk bir akım oluşturmaya çalışmasına ne buyuracağız? ben kendimi göktürklü, selçuklu olarak görüyorum dersem osmanlıya hakaret mi etmiş olacağım? kadın tutmuş hanedana laf etmiş. bana ne hanedana edilen laftan. türklüğe laf etmesin yeter.
çok doğal bir söylem, yani kimse ceddi olarak görmeyebilir osmanlı'yı.
mesela tarih boyu türkleri ikinci plana atıp devşirmeleri el üstünde tutan osmanlı her ne kadar bizim tarihin bir parçasıysa da benimde gururla ceddim dediğim bir hanedan değildir.
benim de ceddim değildir osmanlı. ebesinin amı kadar geriye doğru soyağacımızı çıkartmıştı amcam. amına koyim türk bile değilmişiz...haa ne fark etti derseniz hiçbir şey derim. ben kendimi ne osmanlı, ne slav hissediyorum. türk hissediyorum.
açık ve net.