oruçta iftar vakti problemi

entry16 galeri0
    1.
  1. Tam olarak sorun şudur:

    istanbul da herkesle birlikte sahura kalktiniz. Sözde 17 saat oruç tutacaksiniz. Sonra atladiniz ucaga ardahan a gittiniz. Hatta jet ucagina binip iftarin en erken olduğu yere gidiverdiniz. Herkes 17 saat tutarken siz 9 saatte ezanla birlikte orucu actiniz.

    Burada bir sorun söz konusu mu? iftar vakti sahur yaptigin mekana gore ayarlanmali benim mantigima gore.

    Bu problem istanbul da sahur yapip kocaeli de 4 dakika önce orucumu açmakla aklima düştü. Din alimlerine kolay gelsin.

    Sonuç,

    Beklenen mantikli aciklama savtegin isimli yazardan gelmiştir:

    orucun farz kılındığı zamanlarda tam bir zaman algısı olmadığından dolayı 10 saat oruç tutun gibi bir ibare bulunmuyor.
    bundan dolayı fecirde ak iplik kara iplikten seçilene kadar yiyip için, akşam ezanıyla da orucunuzu açın deniyor.
    bu sorundan dolayı güneydeki adam benden sonra sahur yaparken benle birlikte oruç açıyor.
    istanbullu 17 saat tutarken başka bir memleketteki adam 15 saat tutuyorsa, diğer memleketteki günah işlemiş sayılmaz. yani farklı memleketlerdeki insanlar eşit sürede oruç tutmadığı için istanbulda yaptığın sahuru 4 dakika önce açman bir sorun teşkil etmez.
    0 ...
  2. 2.
  3. ilginç bir sorunsaldir. Ayni şekilde insan ters istikamete gitse yaklasik bir gün oruçlu kalmak zorunda olacaktır.
    0 ...
  4. 3.
  5. Diyanet gittiğin yerin iftar saatine gore açmak gerekir diyor ama bu acayip durumu aciklayamiyor. Gerçekten kafa kurcalayan bir problemdir. Bilenler buyursun yazsindir.
    0 ...
  6. 4.
  7. imsak vaktinden sonra seferi oluyorsaniz oruç farzdir. imsakta sahur yapip öyle yolculuğa cikinca oruç tutulması gerekir. Seferde oruç tutulmaz lafi bu sorunun cevabi değildir.
    0 ...
  8. 5.
  9. bulunduğu yer neresi ise orada açmalıdır cevabıyla çözülebilecek problem. oruçta aslolan belli bir süre değildir. yani kesin olarak 17 saat 21 dakika tutulması gerekir diye bir durum söz konusu değil. göğün beyazı siyahından ayırt edilinceye kadar yenilip akşam vaktine kadar oruç tutulur. yani nerede akşam vaktinin geldiği görülürse orada oruç bozulur. bunun sebebi de sanıyorum ki eski zamanlarda vakit hesaplamasının şimdiki kadar keskin yapılamamasıydı. oruca niyetlenilen yerdeki iftar vaktini tam olarak hesaplamak mümkün değildi. bu şu anda tamı tamına hesaplıyoruz o zaman sahur yapılan yere göre iftar yapmalıyız anlamına gelmiyor tabiki. eğer bu kadar ölümcül bir konu olsaydı böyle bir taviz verilmezdi. herşeyden önce oruç niyet işidir. eğer alışkanlık yapmışsa " dur gidip avustralyada açayım zaten jetimde hazır çok susadım edaları" burada bir problem vardır tabiki.
    0 ...
  10. 6.
  11. Halen daha mantik içeren bir cevap gelmemiştir. Dediğim gibi istanbul o kocaeli gibi komsu şehirler bile olsa 4 dk zaman farki vardır.

    Ayrıca herkesin jeti yok Avustralya ya gidemez gibi savunmalar da temelsizdir. Bir kişi bile boyle bir firsattan istifade edebiliyorsa orada sorun söz konusudur.

    Ben de muslumanim ve az sonra sahur yapacagim ama bunlara cevap bulmak da lazimdir.
    0 ...
  12. 7.
  13. bu durumla ilgili bir kaç hadis vardır onlarda da gidilen yere göre iftar yapılması söylenir. Peki neden sahura göre değil de iftara göre?
    islam insanların birbirine uyumlu olmasını tavsiye eden bir dindir. düşünüyorum da eğer sahura göre kişi gittiği yerde iftar açsa ya herkes iftarını yaptıktan sonra bekleyecek ya da herkesten önce yapacak. bence bu kuralda amaç bir yerde bulunan herkesin ortak iftar yapması içindir. tabi bu aciz görüşüm. bu işin başka hikmetleri de mutlaka vardır. Bir de unutulmaması gereken şey niyettir. birisi daha önce iftar yapmak için seyahat yapıyorsa o zaten yanlış yapıyordur ve orucu anlamamıştır.
    1 ...
  14. 8.
  15. Niyetin önemli olması, is icabi da olsa yolculuk yapanin saatlerce az veya saatlerce fazla oruc tutacagi gerçeğini değiştirmemektedir. Bu durum yasaklanmadigina gore, orucu kolay tutmak icin golgede duran bir insanla doguya sogru seyahat eden insan arasinda fark gorulemez.
    0 ...
  16. 9.
  17. bu konu hakkında ayete rastlamadım ve olacağını da sanmıyorum. kesin olarak bir cevabın bulunması da mümkün değildir. şöyle bir şey de var

    "Kişi, orucunu gittiği şehre göre açmalıdır
    “Bir yerde oruca başladıktan sonra, daha önce akşam olan doğudaki bir yere uçakla giden bir kimse gittiği yerdeki vakte göre orucunu açacaktır. Eğer batıya gidecek olursa durum yine aynıdır. Yani gittiği yerin vaktine uyarak orucunu açacaktır. iftar vaktine yakın, uçakta yolculuğu devam ediyorsa, uçaktaki görüntüye göre güneş batmadıkça iftar edemez. Çünkü orucun vakti, ikinci fecirden güneşin gurubuna kadar devam eder. Yüksek bir yerde; mesela; yüksek bir minarede veya kulede bulunan kimse, güneşin gurubunu görmedikçe iftar edemez. Aşağıda bulunanlar ise bulundukları yerin takvimine göre iftar ederler. Uçaktakiler de, üzerinde bulundukları yerin saatini ölçü alamazlar; güneşin batmasını beklerler.” (Diyanet ilmihali)
    Küreyb (rh) anlatıyor: "Ben Şam'da iken ramazan hilali beklenmişti. Hilali bir cum'a günü ben de gördüm. Sonra ayın sonunda Medine'ye geldim. ibnu Abbâs (ra):
    "Hilali ne zaman görmüştünüz?'' diye sordu. Ben
    "Cum'a günü!'' dedim. ibnu Abbâs tekrar:
    "Sen de hilali gördün mü?'' dedi. Ben:
    "Evet, hem ben, hem de halk gördü ve herkes oruç tuttu. Hz. Muâviye (ra) de oruç tuttu!'' dedim. ibnu Abbâs (ra):
    "Ama biz hilâli cumartesi gecesi gördük. Öyleyse otuza tamamlayıncaya veya hilali görünceye kadar tutmalıyız!'' dedi. Ben:
    "Hz. Muâviye'nin görmesiyle ve onun orucuyla iktifa etmiyor musun?'' dedim. Cevaben:
    "Hayır! Resulullah (asm) bize böyle emretti'' dedi.''
    (Müslim, Sıyâm, Ebu Dâvud, Savm, Tirmizi, Nesâi)

    Görüldüğü üzere, bir iş için Şam’a giden Küreyb, orada ramazan ayına girmiş ve herkesle birlikte hilali Cuma günü görerek oruca başlamıştır. Yani gittiği yerin durumuna göre hareket etmiştir. Aynı şekilde oruç açma meselesi de gidilen yere göre değişkenlik gösterir.

    Sonuç olarak; kişi gittiği yerin vaktine uyarak orucunu açacaktır. Sahur yaptığı şehre göre hareket etmesi gerektiğine dair hadislere rastlanmamıştır. ister istanbul’da ister Ankara’da sahur yapıyor olsun, yolculuk ettiği il neresiyse oranın güneş batımına tabi olması uygundur."

    kaynak : http://www.sorusorcevapbu...hangi-yere-gore-acmalidir
    0 ...
  18. 10.
  19. Gidilen yere gore iftar acilacagi konusunda hemfikiriz. Burada sorunun konusu bu durumun ta kendisidir zaten.
    0 ...
  20. 11.
  21. Bakara suresi ayet 185'te hasta veya yolcu olup oruç tutamadigimiz zamanlardan yani zaruri zamanlardan bahsetmiştir. Oysa ki bizim bahsettiğimiz 1 saatlik uçak veya jet yolculuğunun cikardigi bir zorluk yoktur.
    0 ...
  22. 12.
  23. Ya bir balona binip havada asılı durursak ne olur dediğim durumdur.sonuçta mesafe katetmiyoruz altımızda dönen dünya hallediyor herşeyi.
    0 ...
  24. 13.
  25. Beklenen aciklama gelmiştir. Daha iyisi varsa yazsin ona da hayir demeyiz ama ben tatmin oldum. Halen muslumanim haydi sahura.
    0 ...
  26. 14.
  27. duruma göre değişecek durumdur.

    eğer imsak vaktinden önce sefere çıkacağınızı biliyorsanız, bu zorluğu göze aldığınız varsayılarak dünyanın öbür ucuna gitseniz oranın vaktine göre orucunuzu açacaksınız.

    eğer imsak vaktinden önce sefere çıkacağınızı bilmiyorsanız, acil durumlar gibi, fakat gideceğiniz yere herhangi bir ulaşım zorluğu vb durumlar yoksa, insan bünyesini etkilemeyecek kadar fazla oruç tutacaksanız, yine yolda oruçlusunuz ve gittiğiniz yerin iftar vaktine göre orucunuzu açacaksınız.

    eğer imsak vaktinden önce sefere çıkacağınızı bilmiyorsanız, acil durumlar gibi, fakat gideceğiniz yere ulaşım zorluğu, orucun 25 saate uzaması gibi insan bünyesini aşacak bir durumla karşılaşacaksanız, 90 km yi geçtikten sonra orucunuz sefer dolayısı ile düşer, yemek yiyebilirsiniz, ramazan sonrasında güne gün oruç tutacaksınız.
    2 ...
  28. 15.
  29. Orucun bug u bulunmuştur. parası olmayıp ardahan'a uçamayan yinede 17 saat aç kalmaya mahkumdur.
    0 ...
  30. 16.
  31. aslında cevabının 5. entry de (bkz: hacibasliklifuze) tarafından verildiği ancak "ilk entry ye tav olmayayım" diyerek "daha derinlerde arıyorum hayatın anlamını" moduyla biraz daha beklenildiği başlıktır. sabrını kutluyorum müslüman kardeşim benim. analiz analiz analiz
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük