islamda her ibadetin bilimsel olarak vucuda yaradıgı kanıtlanmıştır. namaz kılmak nasıl ki kan dolasımını hızlandirıyorsa, oruç tutmak mideyi dinlendirmekte ve hastalık olasılıgini düşürmektedir.edit: kur'an degistirelemez. degiştıgini düşünenler islam düşmanlıgi tasıyan cahillerdir.
dunyevi zevklerin oyalayiciligindan goz boyamasindan kurtulmak kim oldugunu amacini hatirlamaktir.oruc ac kalmak degildir bu dunyadan gecici sure allah icin vazgecmektir.
"açların halinden anlamak içindir" olarak anlatılırsa da, uygulandığı yüzlerce yüzyıldır hiçbir işe yaramadığı görülmüş mantıktır. öyle olsaydı, sosyal adalet ve hakça paylaşım kurumsallaşır ve açlık ortadan kalkardı.
Yaradan'a olan bağlılığı kendi halince göstermektedir. 1 ay fakir kalıp, akşam iftarda tıka basa yemekle tabi ki fakirlerin ruh hali anlaşılmaz. bana kalırsa, oruç tutmanın ardında, 1 ay boyunca manevi bir havaya bürünüp, burada kazanan melikeleri diğer 11 aya sirayet ettirmek vardır. çünkü insanda hayatı boyunca olması gereken özellikler günlük hayatta zaman zaman unutulurken, ramazanda daha çok akıllara gelmektedir. yalan söylememe, küfür etmeme, saygılı ve hoş görülü olma, diğer ibadetlere daha çok dikkat etme.. yani biz orucu değil, oruç bizi tutuyor. mantık budur kanımca.
sabır göstermek, empati kurmak ve tabi inanarak eyleme dökmek. haa adam tutmaz o ayrı, o da beni bağlamaz.
onun inancı ona, benim inancım bana. kimse kimseye gölge etmesin, başka ihsan istemez efendim.
inananların fakirlerin halinden anlamak olarak nitelendiridikleri hadisedir asıl amaçları cehennemde cayır cayır yanmamaktır. lakin fakirlerin halinden anlayacak olan insan iftarda pastırmasından havyarından hicbir orta duzey yiyecek icecek kullanmamalidir. parası olupda iftarda istedigini yemeyen müslüman yoktur.
kimse oruçtan ölmemiştir, oruç tutabilecek sağlıklı insanlara farzdır. oruç bir samimiyet testidir. oruç kulun rabbi karşısında kulluğunun sınanmasıdır.
kul imtihan edilir, şeytan gibi mazeret mi üretecek yoksa (bkz: adem) gibi itaat mi edecek.
ne mutlu rabbine bağlılığında samimi olup kurtuluşu isteyenlere.
aranmaması gereken mantıktır. din, inançla alakalıdır. insan kalben inanır ya da inanmaz. kalben inandığın bir dinin buyruklarını yerine getirmen kadar makul, tutarlı bir şey de yoktur. ramazan geldi ya artık boku çıkar bu mevzuların.
oruç tutmak mantık yürütmeyi gerektirmez. akıl sahibi her müslüman oruç tutmak mükellefiyetindedir. zira bu tam bir ibadet vazifesidir. eğer oruç tutmanın mantığını araştıracak olursan maneviyatından çıkmış olacaksın vazifenin. zira akıl ile mantık birbirinden biraz yol ayrımlıdır. oruç tutmayı perhiz mahiyetinde düşünüp sadece yemek yememek manasına getiren her bünyenin yaptığı ibadetten çıkaracağı tek hisse akşam ezan vaktinin kaçta okunduğu olacak. velakin orucun tüm maneviyatı senin zatının özünde saklıdır her ibadetten kapabileceğin huşunun derinliği gibi. akıl ile orucun derinine inip zatını koruyabilirsin. midede yaratılan boşluktan ziyade ruhi boşluğu özümseyip ibadete yaklaşmak uzun yıllardır söylenen ama doğruluğu kati olan bir önermedir zira istenen bu. işte tam bu huşuyu yakalayabilmekte bir hidayet ister. rabbim tüm müslüman alemine ve bir nebze olsun içinde teslimiyet barındıran herkese hidayet nasib etsin.
hayırlı ramazanlar.
oruç tutmayanın, sıcak ve uzun günlerde aç susuz allah'ı zikrederek, gün sonunda iftarını açıp, demek ki ekmeği yemeği olmayanlar neler çekiyormuş diyerek şükür etmeyenlerin hiç bir zaman anlayamayacağı mantıktır.
fakirlerin halinden anlamak? nefsi biraz olsun terbiye etmek?
siz yiyor musunuz bunları? hayır ben her iftar sofralarına baktığımda bu ikiyüzlülüğü görüyorum da ondan yiyemiyorum herhalde ama siz yiyorsanız afiyet olsun: uludağsözlük için iftar vakti buyrun.
bu zamana kadar anlamayanları anlayamıyorum dememe sebeb olan durum. ulan adam anlamaz mı be orucun ne olduğunu allahın emridir sen allahın kulu değil misin yavşak.
eğerki bütün ibadetlerini yapıyorsa saygım sonsuzdur ama, sen git karı kız kes oruç tutmayana dinsiz de onun bunun hakkını ye git oruç tut, siktir git demek istiyorum.